ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : چهارشنبه 11 شهریور 1394 - ساعت 15:32:38
چاپ خبر

هنوز نفهمیدیم چه کسی را از دست داده‌ایم/ خاطراتی که زنده شدند

مدیرعامل خانه موسیقی در حاشیه بازدید از نمایشگاه عکس «شصت سال با پرویز مشکاتیان» در فرهنگسرای نیاوران اظهار کرد هر روز که از درگذشت این هنرمند می گذرد بیشتر متوجه می شویم چه کسی را از دست داده ایم.

هنوز نفهمیدیم چه کسی را از دست داده‌ایم/ خاطراتی که زنده شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید رضا نوربخش مدیر عامل خانه موسیقی و تهمورس پورناظری نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی عصر روز سه شنبه ۱۰ شهریور ماه با حضور در فرهنگسرای نیاوران از نمایشگاه عکس «شصت سال با پرویز مشکاتیان» بازدید کردند.

مدیر عامل خانه موسیقی در حاشیه این بازدید با  اشاره به برپایی نمایشگاه عکس «شصت سال با پرویز مشکاتیان» بیان کرد: از دیدن این نمایشگاه عکس تحت تاثیر قرار گرفتم زیرا تصاویری را در اینجا دیدم که هیچ‌گاه ندیده بودم. مجموعه عکس های بسیار خوب، هنری و خاطره انگیزی که در کنار هم قرار گرفته است باعث شد تا خاطرات بسیاری برای من زنده شود چرا که من از سال های دور ارتباط عمیقی با پرویز مشکاتیان داشتم. ضمن اینکه امروز در کنار همه این ها غم بزرگی که از زمان رفتن او با من همراه بوده است چندین برابر شد زیرا هر روز که از درگذشت این هنرمند بزرگ می گذرد بیشتر متوجه می شویم که چه کسی را از دست داده ایم .

وی با اشاره به عکسی که از کنسرت گروه «عارف» به خوانندگی وی گرفته شده بود، گفت: این اجرا از جنبه های مختلف یکی از بهترین کنسرت های گروه «عارف» از زمان تشکیل آن بود. زیرا بیشترین آثار پرویز مشکاتیان چه بی کلام، چه بی تصنیف و چه کارهای اجرا نشده در این کنسرت اجرا شد. از نظر طراحی صحنه و سالن و پوستر هم که عباس کیارستمی  کاری بی نظیر ارائه داد.

مدیر عامل خانه موسیقی در ادامه تصریح کرد: از آنجایی که موسیقی از ابتدای انقلاب مهجور واقع شده بود هنرمندان بسیار بزرگی که با شروع انقلاب دوران تکامل خود را می گذراندند در اوج شکوفایی خاموش شدند. اوایل انقلاب تکلیف موسیقی مشخص نبود و بعد از آن چند گانگی در ارتباط با آن وجود داشت. یکی از مشکلاتی هم که همیشه در زمینه موسیقی وجود داشته و دارد این است که نگاه واحدی نسبت به آن وجود ندارد. من سال گذشته در حضور رییس جمهور هم عنوان کردم با اینکه کارکرد موسیقی خودش را ثابت کرده اما بعد از ۳۶ سال هنوز در مورد بودن و یا نبودن موسیقی بحث می کنیم. این چیز ها غم های کوچکی برای کسانی چون پرویز مشکاتیان نبود که با نسیمی روحشان آشفته می شد. البته جامعه هم این مسائل را می فهمد و ما می بینیم در آثاری که این هنرمندان تولید کرده اند آن غم عمیق اجتماعی وجود دارد و این درون هنرمند است که در آثارش بازتاب پیدا می کند و به مردم انتقال داده می شود.

وی با تقدیر از عملکرد مدیریت فرهنگسرای نیاوران طی ماه های اخیر توضیح داد: این مجموعه جزو یکی از مراکز خیلی خاص فرهنگی در تهران است که هم به لحاظ معماری و هم به لحاظ موقعیت مکانی دارای ویژگی های زیادی است. گرچه بعضی از دوره های مدیریتی این فرهنگسرا عمدتا نامطلوب بود اما برای اولین بار بود که مدیریتی اینجا آمده که به همه جنبه ها توجه می کند. جامعه هنری به این مسایل توجه می کند ضمن اینکه نیاوران موقعیت خوبی پیدا کرده است و هنرمندان از اجرا در چنین مجموعه ای بسیار خرسند و راضی هستند از این رو فرهنگسرای نیاوران در جشنواره موسیقی فجر نقش عمده ای را ایفا می کند.

تهمورس پورناظری هم نمایشگاه عکس «شصت سال با پرویز مشکاتیان» را بسیار اثر گذار توصیف کرد و گفت: برای کسانی مثل ما که با آثار وی بزرگ شده ایم دیدن این عکس ها الهام بخش است. در این فضا مرگ جایی ندارد و جاودانگی مشکاتیان مشهود است. در مجموع  اتفاق خوبی در این مجموعه روی داده است. ما باید بدانیم موسیقی ایرانی به همت کسانی چون حسین علیزاده، فرامرز پایور، پرویز مشکاتیان در این دو دهه اخیر به مسیر خود ادامه داده است.

هفته بزرگداشت زنده یاد پرویز مشکاتیان از ششم تا سیزدهم شهریور ماه همزمان با شصتمین سال تولد و ششمین سال درگذشت این استاد موسیقى ایران در فرهنگسراى نیاوران در حال برگزاری است.

تاکنون هنرمندانی همچون لوریس چکناواریان، علیرضا قربانی، بهداد بابایی، علی رستمیان، علی بوستان، کوروش بابایی، کوروش متین، کتایون ریاحی، محمد علی نجفی، چکامه چمن ماه، احمد وثوق احمدی، عطا امیدوار، رامین صدیقی، مسعود جاهد، محمد سلمانی، مزدا انصاری، مهران مهرنیا هانا کامکار و رضا مهدوی از این نمایشگاه بازدید به عمل آورده اند.

آیین اختتامیه این برنامه نیز روز جمعه ۱۳ شهریور ساعت ۱۸ با حضور اهالی موسیقی و اعضای خانواده مشکاتیان در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

مشکاتیان, نمایشگاه, شصت ساال,
آمار بازدید : 1,279
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500