ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : شنبه 14 شهریور 1394 - ساعت 16:03:31
چاپ خبر

تحقق یک رویای موسیقایی با اختراع بازوی مصنوعی

با اختراع یک بازوی مصنوعی این امکان برای افرادی که از ناحیه دست دچار مشکل هستند فراهم شده تا بتوانند «درام» بنوازند.

تحقق یک رویای موسیقایی با اختراع بازوی مصنوعی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، سه سال پیش بود که رویای جیسون بارنز برای تبدیل شدن به یک «درامر» حرفه ای بر اثر حادثه ای حین کار به یاس تبدیل شد. در این حادثه، دست او از ناحیه بازو قطع شد، اما اکنون با کمک یک بازوی مصنوعی روباتی او تبدیل به سریع ترین درامر جهان شده است.

این دستگاه با کمک یک فن آوری بنام «ای ام جی» یا الکترومیوگرافی کار می کند که کار آن ارزیابی و ضبط فعالیت های الکتریکی تولید شده توسط ماهیچه اسکلتی یا ماهیچه مخطط است.

جیسون بارنز می گوید: در حالت معمولی برای نواختن درام از مچ و انگشتان استفاده می کنیم. همین حالت را با استفاده از فن آوری «ای ام جی» بازتولید کرده ایم بطوریکه می توانم با حرکت ماهیچه، ضربه ای آرام ایجاد کنم.

وی می افزاید: همچنین می توانم ماهیچه ام را برعکس منقبض کنم و نتیجه آن، ضربه ای محکم است. همچنین اکنون یک چوب دوم هم هست که در واقع جداگانه کار می کند. من می توانم هر نوع ریتیم را که نواختن آن برای انسان ممکن نیست، بنوازم. یک ریتم با یک چوب و ریتمی دیگر با چوب دیگر.

بارنز این مهارت خود را در رویداد «روبوترونیکا» در استرالیا به نمایش گذاشت.

پروفسور جیل واینبرگ، موسیقیدان و مخترع آلات موسیقی تجربی ابداع کننده این بازوی روباتی است. او می گوید: با هم سعی کردیم این را خلق کنیم. نوعی تجربه که واقعا موسیقی را به جلو می برد.

با افزودن چوب دوم، بازوی روباتیک با مغز موسیقیایی خودش می نوازد که به این ترتیب نوازنده را عملا به یک موجود ارگانیک/مکانیکی یا به اصطلاح «سایبورگ» تبدیل می کند.

بارنز می گوید: فکر نمی کردم در یک دست دو چوب داشته باشم یا بتوانم با سرعتی بنوازم که برای انسان ممکن نیست اما خوب، هر چیزی در وقت و جای خودش ممکن است.

وی همچنین می افزاید: این روندی است که تازه شروع شده و باید به آن عادت کرد بنابراین نتیجه آن هنوز معلوم نیست. همیشه جای بهتر شدن است و به تلاش ادامه می دهم.

اختراع, بازو, درام, جیسون بارنز,
آمار بازدید : 981
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500