ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : دوشنبه 16 شهریور 1394 - ساعت 13:27:36
چاپ خبر

حسین علیزاده: باید از بچه‌ها یاد بگیریم

نوازنده‌ی پیشکسوت تار و سه‌تار گفت: ما بزرگترها خیلی از مسائل را فراموش کرده‌ایم و باید آن‌ها را از بچه‌ها یاد بگیریم.

حسین علیزاده: باید از بچه‌ها یاد بگیریم

به گزارش خبرنگار بخش موسیقی ایسنا، علیزاده که به‌عنوان داور بخش تار در نهمین جشنواره‌ی موسیقی جوان حضور داشت، در ارزیابی‌اش از شرکت‌کنندگان در این جشنواره، اظهار کرد: هر چیزی که تداوم داشته باشد، خوب است و جدیت هم به آن کار وارد می‌شود.

او ادامه داد: چنین جشنواره‌ای باعث رغبت خانواده‌ها برای حضور بچه‌های‌شان خواهد بود. به هر حال نسبت به سال‌های گذشته کمبودهایی احساس می‌شد که البته با تمرین و تکرار درست می‌شود.

علیزاده با اشاره به استقبال شهرستانی‌ها از این جشنواره، بیان کرد: نکته‌ی مثبت جشنواره‌ این است که بچه‌ها به صرف جایزه گرفتن، اینجا ساز نمی‌زنند و رقابت میان آن‌ها ناسالم نیست. این جوانان برای محک زدن خودشان در جشنواره‌ی جوان حضور دارند. نکته دیگر این‌که در حضور دیگران ساز می‌زنند و ایرادهای خودشان را می‌فهمند و متوجه می‌شوند که افرادی هم هستند که از آن‌ها برترند.

این هنرمند افزود: این موضوع، اهمیت زیادی دارد که ما بزرگتر‌ها آن را فراموش کردیم و باید از بچه‌ها یاد بگیریم. این، یک فرهنگ‌سازی خوب است.

خالق «شورانگیز» در ارزیابی‌اش از شرکت‌کنندگان شهرستانی اظهار کرد: معمولا در شهرستان‌ها امکانات کم است، اما نسبت به سال‌های گذشته، شرایط بهتر شده است. به‌گونه‌ای که به دلیل گستردگی دانشگاه‌ها، جوانان می‌آیند کار را یاد می‌گیرند و پس از فارغ‌التحصیل شدن در شهرهای خودشان تدریس می‌کنند. در مقایسه با سال‌های گذشته، کیفیت هنرمندان شهرستانی بالا رفته و بین آن‌ها و تهرانی‌ها تفاوتی نیست.

آهنگساز «نینوا» در بخش دیگری از سخنانش گفت: در زمان تحصیل ما، مجبور بودیم ماهی یک‌بار در مقابل استادان کنسرت داشته باشیم و با وجود استرس بالا توانستیم به پیشرفت امروز دست پیدا کنیم. اگر این بچه‌ها هم می‌خواهند در آینده و در صحنه‌های جهانی حضور پیدا کنند، باید از همین جا شروع کنند.

به گزارش ایسنا، جشنواره‌ی موسیقی جوان امروز 15 شهریورماه با رقابت تارنوازان پی گرفته شد و آن‌ها در سه رده سنی الف، ب و ج در حضور حسین علیزاده و هوشنگ ظریف با یکدیگر رقابت کردند.

هنرمندان جوان یک به یک روی صحنه تالار رودکی رفتند و به پرسش‌های حسین علیزاده پاسخ دادند.

حسین علیزاده, پیشکسوت, تار, سه تار,
آمار بازدید : 955
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500