ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : شنبه 21 شهریور 1394 - ساعت 15:14:35
چاپ خبر

هنوز باندبازی‌های فوتبال به موسیقی سرایت نکرده است

خوشبختانه امکان باندبازی در موسیقی وجود ندارد و هنوز باندبازی‌های فوتبال به موسیقی سرایت نکرده است.

هنوز باندبازی‌های فوتبال به موسیقی سرایت نکرده است

امیر یگانه، خواننده، ترانه‌سرا و آهنگساز در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با آلبوم جدید و نماهنگ تازه منتشر شده خود گفت: نماهنگ «عاشقترم نکن» و همچنین چندی دیگر از قطعه‌های جدیدم در حال پخش است که سبک آن با آثار دیگرم کاملاً متفاوت است.

وی افزود: همچنین برای قطعه «بازم شکست» دو نماهنگ ساخته‌ام که یکی از آن‌ها هنوز موفق به دریافت مجوز نشده است و اطمینان دارم بازخورد خوبی خواهد داشت.

وی در رابطه با آخرین ترانه خود گفت: ترانه «یه روزی میای» آخرین اثر من در حوزه ترانه است که برای دوست خوبم سیروان خسروی سروده‌ام که همانند دیگر آثارم ترانه را نسبت به ملودی انتخاب کرده‌ام.

وی در پاسخ به این سؤال که سرودن ترانه نسبت به ملودی چگونه صورت می‌گیرد، افزود: سرودن ترانه نسبت به ملودی کار سختی است. به این دلیل که ترانه باید جای خالی ملودی را با استفاده از کلمات مناسب پر کند؛ معمولاً در همکاری‌های بین من و سیروان از این نوع ترانه‌ها استفاده می‌شود و همان‌طور که گفتم این نوع ترانه‌ها به سختی صورت می‌گیرند و با این وجود تمامی این قطعات بازخورد خوبی پیدا می‌کنند و من نیز از این نوع همکاری‌ها لذت می‌برم.

یگانه در خصوص همکاری مجدد خود با سیروان خسروی افزود: امیدوارم باز هم با سیروان در قالب ترانه و تنظیم همکاری داشته باشم، در هر صورت کار با سیروان برایم رضایت‌بخش است و خوشبختانه تمامی آثاری که با همکاری هم انجام می‌داده‌ایم رویکرد خوبی داشته و خوشحالم که ترانه‌هایم حق مطلب موسیقی را ادا می‌کنند.

وی افزود: سعی کرده‌ام در تمامی ترانه‌هایم نوعی کلیدواژه قرار دهم تا ذهن مخاطب را درگیر کند و همین امر باعث می‌شود شنوندگان به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند و همچنین همکاران ترانه‌سرایم سعی می‌کنند از این کلیدواژه‌ها استفاده کنند.

یگانه در خصوص اجرای بد برخی از ترانه‌هایش توسط خوانندگان گفت: از اجرای برخی از ترانه‌هایم راضی نیستم، معمولاً ترانه‌هایی که برای برخی از دوستان آهنگسازم سروده‌ام، بعد از اجرا رویکرد خوبی را به همراه نداشته است.

وی افزود: نمی‌خواهم هیچ کدام از حوزه‌هایی را که در آن فعالیت می‌کنم از جمله ترانه، خوانندگی و آهنگسازی را از دست دهم؛ علاوه بر بُرد مالی آن، علاقه زیادم به این حوزه‌ها مانع از فاصله‌گیری من می‌شود.

یگانه در خصوص باندبازی‌های جامعه موسیقی گفت: من اعتقادی به باندبازی در موسیقی ندارم، شاید از بیرون این گونه دیده می‌شود، باندبازی در فوتبال دیده می‌شود و شاید قابل انکار هم نباشد ولی در موسیقی چنین چیزی وجود خارجی ندارد.

یگانه افزود: یکی از اصلی‌ترین هدف‌هایم در گفتن ترانه سوژه و موضوع متفاوت است، در واقع با نگاهی متفاوت به ترانه‌ها نگاه می‌کنم؛ از نظر من گفتن ترانه کاملاً روایتی است و ترانه‌سرا باید شرایطی را روایت کند که مخاطبان بتوانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند و من نیز در تمامی کارهایم به صورت منطقی در این مورد برخورد کرده‌ام.

یگانه در رابطه با بی‌محتوا‌بودن ترانه‌های این روزهای موسیقی عنوان کرد: متأسفانه اکثر ترانه‌هایی که در این روزهای موسیقی پاپ خوانده می‌شود، واژه‌ها و مفاهیم تکراری زیادی دارد و صرفاً جهت رفع مسئولیت نوشته شده‌اند و برخی از خوانندگان سعی در پوشاندن نقص ترانه‌ها به وسیله ملودی و صدای خود را دارند تا شاید کمی از بار منفی ترانه کاسته شود.

وی افزود: ترانه‌ها اصل مطلب موسیقی را ادا نمی‌کنند. ترانه به غیر از داشتن یک موضوع خوب باید دارای اصول و مبانی اولیه شعر نیز باشد تا به واسطه این امر ذهن مخاطب را درگیر کند؛ سرودن شعر اکتسابی نیست بلکه کاملاً حسی صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از آن جایی که ما به زبان فارسی صحبت می‌کنیم باید ترانه‌هایمان کاملاً واضح و پرمعنا باشد تا شنوندگان بتوانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند و اگر قرار بر این باشد که ترانه‌هایی پوچ و بی‌معنا و بدون هیچ گونه ایجاد درگیری ذهنی در مخاطب سروده شود، بهتر است آهنگ‌هایی با زبان دیگر گوش دهیم.

باندبازی, فوتبال, امیریگانه, موسیقی,
آمار بازدید : 904
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500