ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : دوشنبه 23 شهریور 1394 - ساعت 11:50:12
چاپ خبر

خواننده «امون بده» از کنسرت و آلبوم پیش رو می گوید

مسعود امامی: موسیقی و کلام من مروج غم نیست

دی ماه سال گذشته کنسرت «مسعود امامی» در واپسین روزها به سبب برخی از مشکلات لغو شد. کنسرتی که برای برگزاری اش هیچ مشکلی نداشت. خواننده آلبوم «همیشگی» نیز در برابر تمام حواشی آن کنسرت سکوت کرد.

مسعود امامی: موسیقی و کلام من مروج غم نیست

چند ماه از این اتفاق می گذرد و این روزها «مسعود امامی» مجددا" برای کنسرتش در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران آماده می شود. از سوی دیگر نیز خواننده قطعه ی «امون بده» در حال پیگیری انتشار چهارمین آلبوم رسمی اش در سال 94 است. به همین دلایل  با او به گفت و گو نشستیم تا از دلایل لغو کنسرت پیشین و برنامه های آتی اش باخبر شویم.
 
اصراری برای برگزاری کنسرت نداشتم 
وجدانم اجازه گفتن خیلی مسائل را نداد. دوستان درباره دلایل لغو کنسرت دی ماه سال گذشته دصحبت کرده اند. این دلایل به مشکلاتی در مدیریت زمانی کنسرت بر می گشت. ما زمان بسیار کمی در اختیار داشتیم. من معتقد بودم که ما در این فرصت کم به این اجرا نخواهیم رسید. اما متاسفانه با اصرار تهیه کننده و اطرافیانشان در آن مقطع شرایط طوری پیش رفت که  8 روز مانده به کنسرت، مجوزهای لازم را دریافت کردیم. آن هم در هفته ای که 3 روزش تعطیل و مابقی روزها نیز بین التعطیلین بودند. به همین خاطر هیچ زمانی برای تبلیغات در رسانه ها نداشتیم. ضمن اینکه روزهای تعطیل از روزهای عزاداری بودند که باعث شد حتی برای تبلیغاتی هم که انجام می دادیم فضای مناسبی در اختیار نداشته باشیم. یکسری مسائل دیگر نیز در آن مقطع دست به دست هم دادند و در مجموع مسبب لغو آن کنسرت شدند که خود من نیز با وجود مشکلات به وجود آمده، دیگر اصراری برای برگزاری کنسرت نداشتم.
 
خودم نیز در لغو کنسرت مقصر بودم
نمی دانم دلیل این همه نگرانی چیست؟ شاید برای خیلی ها این سوال پیش آمده باشد که مقصر اصلی این قضیه چه کسی بوده است و چرا من تا به امروز در رابطه با این داستان و حواشی اش سکوت کردم. دلیل این سکوت طولانی من این است که من هر چقدر به وجدانم رجوع می کنم متوجه می شوم که علیرغم اینکه چه قانونی و چه حرفه ای مقصرین این داستان مشخص شدند و حتی خودشان هم به این موضوع اذعان کردند، با این حال خودم نیز در این قضیه مقصر هستم. من برای بستن قرارداد این کنسرت خیلی سادگی کردم و در شرایطی که باید کمی مصمم تر می ایستادم، این کار را نکردم و پایبند قرارداد بودم در صورتی که شاید همان موقع می توانستم با به هم زدن قرارداد جلوی آن اتفاق را بگیرم یا اینکه پافشاری می کردم به این سبب که کنسرت اعلام عمومی شده، باید در هر شرایطی برگزار شود. از سوی دیگر من اصلا" دلم نمی آمد و وجدانم راضی نمی شد که یک طرفه مقصرین این ماجرا را معرفی کنم و چون تهیه کننده کنسرت نیز رسما" در رسانه ها از من عذرخواهی کرد، ترجیح دادم که راجع به این موضوع صحبتی نکنم و فکر و انرژی ام را به کارها و پروژه های آتی معطوف کنم. تنها موضوع ناراحت کننده در رابطه با آن کنسرت این بود که ناراحتی عده ای از مخاطان من را به همراه داشت که سبب شد یکی از بدترین روزهای زندگی ام رقم بخورد. من پاییز سال گذشته ایران نبودم و رضایت نامه های برگزاری کنسرت را پیش از رفتن امضا کرده بودم که به من اطلاع دادند، قرار است کنسرتم برگزار شود. حتی  ابتدا قرار بود کنسرت در بهمن ماه برگزار شود اما در نهایت 5 دی ماه برای برگزاری کنسرت تعیین شد. شاید دوری از فضا و اینکه من خیلی در جریان تاریخ روزها نبودم هم در این داستان بی تاثیر نبود. ولی این بار با یک گروه حرفه ای تری همکاری می کنم که سعی کردیم کنسرت با برنامه و ویژه ای را برگزار کنیم. به امید خدا 28 شهریور ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی به همراه یک گروه ارکستر خوب به رهبری «سعید علیرضایی» و تهیه کنندگی «سید محمد حسینی» به روی صحنه خواهیم رفت. از سوی دیگر این بار نیز با اعضای ارکستر من تماس هایی گرفته می شود و عده ای پیگیر برگزار شدن یا نشدن کنسرت من  یا وضعیت فروش بلیت ها هستند که من نمی دانم دلیل این کارها چیست؟! آن هم با لحنی که متاسفانه در شان یک تهیه کننده کنسرت نیست.
 
آلبومم اواسط پاییز منتشر خواهد شد
 نام آلبومم که اواسط پاییز امسال منتشر خواهد شد، «خبر داری که» است که تا به امروز به غیر از قطعه «خبر داری که» که هم نام آلبوم نیز هست، هیچ کدام از قطعات آن پخش نشده و تمام آهنگ ها جدید خواهند بود. این آلبوم به تهیه کنندگی سرکار خانم «سحر سلامت» تولید شده که من ترانه هایی از خودم، «حسن علیشیری»، «سونیا مکاری پور»، «محمد چناری» و «نرگس جعفری» را خوانده ام. در بخش موسیقی نیز خودم، «حامد حسینی»، «علی عبدالمالکی»، «انوشیروان تقوی»، «هومن نامداری»، «محمد چناری»، «علی حسین زاده»، «مسعود جهانی»، «آرتین زمانی» و... حضور دارند. شاید کلیشه ای باشد اما "نخواستم خودم را تکرار کنم" در چند وقت اخیر قطعاتی را منتشر کرده ام که با فضای کاری پیشین من فاصله دارد. قطعاتی همچون «خبر داری که» یا «دلم رفت» که فضایی شاد و اکتیو دارند که این مسئله برای بسیاری از دوستان تعجب آور بود. به نظر من هر هنرمندی اگر توانایی اجرای اثری را دارد، باید فضاهای متعددی را تجربه کند و معتقدم یکی از پیشنهادات و راهکارهایی که یک هنرمند می تواند به جامعه الان خودش که یک جامعه خسته، عشق زده و گرفتار تکرار و روزمرگی هاست ارائه بدهد، این است که بتواند ریتم و در واقع یک فضای شاد را به مردمش هدیه بدهد و این موضوع هیچ ایرادی ندارد. ضمن اینکه خدا را شکر می کنم که از این کارها استقبال شد.
 
نخواستم همه را راضی کنم
در فضای امروز موسیقی هر کاری که ارائه می دهید بالاخره یکی از آن ناراضی است. باورم بر این است که رمز شکست در این نکته است که تو بخواهی همه را راضی نگه داری اما آلبومی که در پیش دارم به فضای آلبوم اول و دوم من از لحاظ شعر و ملودی نزدیک تر خواهد بود. در آلبوم «همیشگی» من خودم ملودی نساختم و خودم را زیاد درگیر بخش موسیقی نکردم. کما اینکه به سفارش بعضی از دوستانم فضاهایی را تجربه کردم که شاید خودم هم زیاد به آنها راغب نبودم. تجربه به دست آمده از این اتفاق باعث شد که من دوباره به فضاهایی که پیش از این از سوی مخاطبانم مورد متوجه بود، البته با زبانی به روزتر و زاویه دید جدیدتری برگردم. اما کسانی که تا به امروز به صورت حرفه ای دنبال کننده آثار من بودند، متوجه این قضیه شدند که موسیقی و کلام من مروج غم نیست. موسیقی، خودزنی، خونریزی و بی احترامی ندارد بلکه موسیقی من همیشه به عشق احترام می گذارد و از واسوخت فراری است. حتی زمانی که اثری با فضای غمناک منتشر کردم،  سعی کردم که در فضایی اجتماعی خیلی محترمانه با مخاطب از دست رفته یا بی وفا صحبت کنم. خودم هم تا حدودی از این فضا خسته شدم. زمانی که به سینما می روم و هر بار با فیلم هایی که در بهترین حالت فضایی خاکستری مواجه می شوم  از این همه بن بست و اندوه اذیت می شوم. فکر می کنم کمی ریتم و کمی نگاه امیدوارانه تر لازمه ی جامعه ی امروز است. من تلاش می کنم که خودم، خودم را تکرار نکنم.
 

امون بده, مسعودامامی, کنسرت, لغو,
آمار بازدید : 1,053
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500