ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : سه‌شنبه 24 شهریور 1394 - ساعت 15:14:41
چاپ خبر

«زنگاهنگ» منتشر شد / موسیقی ایرانی برای تلفن‌های همراه

آلبوم «زنگاهنگ» اثری از ابوسعید مرضایی که مخصوص گوش‌های همراه است منتشر شد.

«زنگاهنگ» منتشر شد / موسیقی ایرانی برای تلفن‌های همراه

سرویس موسیقی هنرآنلاین: ابوسعید مرضایی آلبوم "زنگاهنگ" را از سوی انتشارات سپیدار موسیقی روانه بازار موسیقی کرد. آهنگسازی این اثر به عهده ابوسعید مرضایی بوده است و این آهنگساز نوازندگی سه‌تار را در این اثر موسیقایی بر عهده داشته است.

این اثر شامل 12 قطعه است و نام قطعات آن همایون، اصفهان، ماهور، چهارگاه، سه گاه، شور، ابوعطا، بیات ترک، افشاری، دشتی، نوا و راست پنجگاه است.

در مقدمه این اثر آمده است: امروزه تلفن همراه در بیشتر اوقات کنارمان است و وقت خویش را با تلفن همراه‌مان می‌گذرانیم. موسیقی‌ای را که دوست داشته باشیم برای زنگ زدن آن انتخاب می‌کنیم. اما از ابتدا تمامی زنگ‌ها که در پیش فرض تلفن همراه است با سازها و ادوات دیجیتالی غربی ساخته شده‌اند.

برای زنگ تلفن همراه ایرانی تاکنون کار جدی و موثر صورت نگرفته که حاوی موسیقی کلاسیک ایرانی باشد و با ساز ایرانی اجرا شده باشد. اگر هم زنگ‌های ایرانی انتخاب می‌شود بخش‌هایی از موسیقی هست که مردم دوست دارند و بریده آن‌هاست. موسیقی ایرانی تاکنون برای زنگ تلفن همراه تنظیم نشده است با ارایه این آلبوم مردم هم با موسیقی فاخر ایران بیشتر آشنا می‌شوند و هم به این خاطر که اختصاصا برای تلفن همراه ساخته شده به راحتی استفاده می‌کنند. در عین حال همراه کردن موسیقی ایرانی با تکنولوژی روز زمینه را برای زنده ماندن و آشنایی بیشتر عامه با موسیقی جدی و کلاسیک ایرانی فراهم می‌کند.

بدین ترتیب این پروژه برای اولین بار در دنیا ارائه شده است که آهنگی به صورت آکوستیک ضبط شود و مخصوص زنگ تلفن همراه ایرانی باشد.

مدت زمان تعیین شده زنگ تلفن همراه به 45 ثانیه است. این زنگ‌ها در آلبوم زنگاهنگ به مدت 45 ثانیه ساخته شده‌اند و براساس موسیقی دستگاهی در هر دوازده بخش موسیقی ایرانی ساخته شده است و به صورت تک‌نوازی اجرا شده است. مجموعه اول با ساز سه تار نواخته شده است.

با داشتن این آلبوم هر کس یک مجموعه کامل و کوتاه از تمام دوازده بخش موسیقی ایرانی در تلفن همراه خود دارد.

زنگاهنگ, رینگتون, موسیقی ایرانی, ابوسعیدمرضایی,
آمار بازدید : 933
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500