ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : جمعه 27 شهریور 1394 - ساعت 12:57:02
چاپ خبر

افسانه راک انگلستان «Rattle that lock» را منتشر کرد

دیوید گیلمور پس از گذشت ۹ سال از انتشار آخرین آلبوم شخصی خود؛ جدیدترین اثرش «Rattle that lock» را منتشر کرد.

افسانه راک انگلستان «Rattle that lock» را منتشر کرد

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ چهارمین آلبوم "دیوید گیلمور" خواننده و نوازنده گیتار در گروه پینک فلوید؛ با عنوان «صدای آن قفل را در بیاور» (Rattle that lock)؛ امروز هجدهم سپتامبر ۲۰۱۵ منتشر شد.

"Rattle that lock" در استودیو شخصی دیوید گیلمور ضبط شده است. فیل مانزانرا (تهیه‌کننده آلبوم) می‌گوید: گیلمور کارهای ضبط آلبوم را از حدود ۵ سال پیش آغاز کرده بود. همچنین یک قطعه پیانویی از آلبوم حدود ۱۸ سال پیش در اتاق گیلمور ضبط شده است.

"Rattle that lock" نام قطعه دوم این آلبوم است که چندی پیش موزیک ویدیو آن هم منتشر شد. در ابتدای این قطعه از صدای ۴ نتی پیجینگ ایستگاه قطارهای فرانسه استفاده شده است، صدایی که برای فرانسویان بسیار آشنا است. گیلمور در سفری که به تازگی به فرانسه داشته؛ در ایستگاه قطار این موسیقی ۳ ثانیه‌ای را هربار قبل از اینکه چیزی از بلندگو‌ها اعلام شود؛ شنیده است و آن‌چنان تحت تأثیر قرار گرفته که در مصاحبه‌ای که اخیراً داشته گفته که «هربار دوست داشته با آن برقصد».

او آن صدا را با تلفن‌همراهش ضبط می‌کند و سپس با سازنده‌ی آن میشایل بومندیل که یک طراح صوتی است برای کسب اجازه تماس می‌گیرد. او در این قطعه‌ی پرانرژی دو سولوی زیبای گیتار که امضای اوست نواخته و اشعار آن با کمک همسرش براساس بهشت گمشده میلتون نوشته شده است.

آلبوم قبلی انفرادی دیوید گیلمور «در یک جزیره» نام داشت که در سال ۲۰۰۶ منتشر شده بود. همچنین در سال ۲۰۱۴ آلبوم «رود بی‌پایان»، آخرین آلبوم پینک فلوید که بخش عمده تهیه آن برعهدهٔ او بود به‌بازار آمد. رود بی‌پایان که بعد از درگذشت ریچارد رایت، نوازنده کیبورد گروه منتشر شد؛ با استفاده از قطعه‌های طولانی ضبط شده‌ای که به همراه او در طول ساخت آلبوم ناقوس جدایی در سال ۱۹۹۴ ضبط شده بود؛ ساخته شد.

این آلبوم شامل ده قطعه می‌شود و اشعار تمام قطعاتش توسط این زوج هنرمند نوشته شده است. در کنار گیلمور که خوانندگی و نوازندگی گیتار را در این آلبوم به‌عهده دارد؛ Steve DiStanislao (درامز)، Mica Paris (همخوان)، Louise Marshall (همخوان) و گروه کر آزادی نیز حضور دارند. 

کنسرت پیش نمایش «Rattle that lock»؛ پنجم سپتامبر در برایتون انگلستان برگزار شد و مورد استقبال منتقدان قرار گرفت. تور اروپایی کنسرت"Rattle that lock" نیز از شش روز پیش  در شهر پولا کرواسی آغاز شده است. گیلمور قرار است در ادامه تور آلبوم خود به فلورانس و ورونا در ایتالیا، اورنج در فرانسه، اوبرهاوزن آلمان و لندن در انگلستان برسد. کنسرت‌های لندن طی شش شب در Royal albert hall برگزار می‌شود.

در سال ۲۰۱۶ از ماه March تور آمریکای شمالی در شهرهای تورنتو کانادا و شیکاگو، لس‌آنجلس و نیویورک آمریکا برگزار می‌شود. آخرین کنسرت این آلبوم نیز در شهر وروتسواف لهستان برگزار می‌شود که کنسرتی برای یک خیریه است.

دیوید گیلمور, راک, انگلستان, Rattle that lock,
آمار بازدید : 1,235
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500