ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : یک‌شنبه 29 شهریور 1394 - ساعت 13:11:09
چاپ خبر

شهرام میرجلالی در چهارمین «شب آواز ایرانی» عنوان کرد

زنده‌یاد نریمان ساز عود را جاودانه کرد

شهرام میرجلالی گفت: تلاش‌های زنده‌یاد منصور نریمان در شناختن ردیف‌های این ساز اصیل ایرانی و همچنین تدریس تخصصی ساز عود در هنرستان موسیقی باعث شد که جهانیان با این هنر آشنا شوند.

زنده‌یاد نریمان ساز عود را جاودانه کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، شهرام میرجلالی نوازنده و استاد تار و عود ایرانی در چهارمین شب آواز ایرانی که عصر دیروز شنبه 28 شهریور در تالار سوره برگزار شد درباره  زنده‌یاد منصور نریمان پژوهشگر و ردیف‌دان موسیقی سنتی ایران گفت: در زمانی که کار نواختن ساز را شروع کردم یکی از چیزهایی که بر کار هنری من بسیار تأثیر گذاشت شنیدن نوای موسیقی عود(بربط) این استاد بلامنازع بود. البته این بزرگوار در پیشرفت هنری بسیاری از بزرگان موسیقی نیز تأثیرگذار بوده است و بسیاری از نوازندگان ما از هنرآموزان وی بوده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که ایرانی‌ها امروز  در جهان می‌توانند با افتخار این ساز را به جهانیان بشناسانند تلاش‌های امثال نریمان است که سال‌ها برای شناختن ردیف های این ساز اصیل ایرانی وقت گذاشتند و همچنین با تدریس تخصصی ساز عود در هنرستان موسیقی به تربیت نسل جدیدی از نوازندگان سنتی ایرانی همت گماردند.

میرجلالی با اشاره به اینکه تألیفات بسیاری را استاد نریمان در حوزه موسیقی ایرانی داشته است، خاطرنشان کرد: کتاب «42 قطعه برای عود»، «ردیف موسیقی ایرانی برای بربت» و«شیوه بربت نوازی» از جمله تألیفات ایشان است، ولی برای اینکه ایرانی‌ها بیشتر با هنر والای این استاد گرانقدر آشنا شوند باید ساز او را بشنوند تا حقایقی که در صدای ساز او است بر ما آشکار شود و بفهمیم که چه سوزی در ساز او است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رونمایی از آلبوم موسیقی «ردیف موسیقی ایرانی برای عود» زنده‌یاد منصور نریمان که توسط  مرکز موسیقی حوزه هنری انجام شده است یکی از حرکت‌های خوبی است که به نحو احسن می‌تواند هنر این نوازنده بزرگ ایرانی را به دوستداران موسیقی بشناساند و از نظری هم به اثری ماندگار در تاریخ موسیقی ایران تبدیل شود.

شهرام میرجلالی, شب آوازایرانی, نریمان, ساز عود,
آمار بازدید : 1,052
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500