ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : یک‌شنبه 29 شهریور 1394 - ساعت 17:52:00
چاپ خبر

یادگاری «بیتل‌ها» 75 هزار دلار فروخته شد

اولین قرارداد گروه موسیقی راک «بیتل‌ها» به قیمت 75 هزار دلار چوب حراج خورد.

یادگاری «بیتل‌ها» 75 هزار دلار فروخته شد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن قرارداد انتشار اولین ترانه گروه موسیقی «بیتل‌ها» که امضای چهار شگفت‌انگیز پای آن ثبت شده، به قیمت 75 هزار دلار خریداری شد.

این قرارداد به ترانه «خرگوش من» مربوط است که نسخه «راک اند رول» یک آهنگ کودکانه است. این اثر با نام گروه «تونی شریدن و برادران بیت» در سال 1961 منتشر شد و توجه «برایان اپستاین» را به خود جلب کرد‌، فردی که بعدها مدیریت گروه «بیتل‌ها» را برعهده گرفت.

«بیتل‌ها» در ابتدای دهه 1960 بیشتر در کلوب‌های شبانه شهر هامبورگ آلمان فعالیت داشتند. امضای «جان لنون»، «پل مک‌کارتنی»، «جورج هریسون» و «پیت بست» پای این قرارداد به چشم می‌خورد. «رینگو استار» بعدها جای «بست» را در این گروه موسیقی گرفت.


به گزارش بی‌بی‌سی‌، «خرگوش من» فقط در آلمان منتشر شد و کاری بود که باعث شد اپستاین به سمت «بیتل‌ها» جذب شود. یک سال پس از انتشار این ترانه، «بیتل‌ها» با مدیریت اپستاین «عاشقم باش» را روانه بازار کردند و به شهرت رسیدند.

«بیتل‌ها» یکی از تأثیرگذارترین و مشهورترین گروه‌های موسیقی قرن بیستم محسوب می‌شوند. اعضای این گروه انگلیسی پاپ/راک اهل لیورپول را هنرمندانی مانند «جان لنون»، «پل مک‌کارتنی»، «جورج هریسون» و «رینگو استار» تشکیل می‌دادند.

«بیتل‌ها» در دهه‌ی ‌1960 فعالیت موسیقی خود را آغاز کردند. آن‌ها فقط در کشور انگلستان بیش از ‌40 تک‌آهنگ و آلبوم منتشر کردند و این امر موجب شد در رتبه‌ی اول قرار گیرند.

انجمن صنعت ضبط آمریکا، «بیتل‌ها» را پرفروش‌ترین گروه موسیقی تمام دوران در آمریکا اعلام کرده است.

البته این گروه موسیقی تحت تأثیر خوانندگان متعددی قرار گرفت که برخی از آن‌ها عبارتند از: «الویس پریسلی»، «چاک بری»، «بی‌بی کینگ»، «راری استورم»، «ادی کاچران» و «کارل پرکینز».

بیتل ها, یادگاری, 75هزار دلار, اولین قرار داد,
آمار بازدید : 868
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500