ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : دوشنبه 30 شهریور 1394 - ساعت 12:30:43
چاپ خبر

با محوریت بداهه نوازی بر اساس تم و و واریاسیون

پویا سرایی در تهران می‌نوازد

پس از کنسرت موفق چون سنگ چون آتش (بداهه نوازی سنتور و سازهای کوبه ای با حضور پژمان حدادی)، در بهمن ماه سال گذشته ،کنسرت بی‌منتها ، با محوریت بداهه نوازی بر اساس تم و و واریاسیون در تاریخ نُهم مهر ماه سال جاری در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

پویا سرایی در تهران می‌نوازد

در بی‌منتها ، پویا سرایی - آهنگساز و نوازنده برجسته سنتور -به بداهه نوازی بر اساس تمهای مشهور موسیقی دستگاهی خواهد پرداخت و کامران منتظری با سازهای کوبه‌ای ، سرایی را همراهی خواهد کرد .
در همین زمینه، سرایی افزود :  تمهای گوناگون و متنوعی تا به حال در موسیقی دستگاهی توسط آهنگسازان مختلف ساخته و ارائه شده است.  همه‌ی ما به عنوان شنونده و دوستدارِ این آثار ، در مواجهه‌ی با آنها متاثر شده ایم و لذت بردیم تا جاییکه حتی در خلوتِ خود ، هنگامی که این تمها را زمزمه کردیم یا با ساز خود نواختیم ، واریاسیونها ، اشکال مختلف و بسط و گسترشهای متفاوتی از همان تم به ذهنمان رسیده است .
 این کنسرت فرصتی است برای بازشنیدنِ تمهای مشهوری که همه‌ی موزیسینها و دوستداران موسیقی آنها را شنیده اند و در ذهنشان دوست داشته اند واریاسیون‌ها و بسط و گسترشهای متفاوتی ازآنها را بطور بداهه بشنوند . در این کنسرت سعی داریم تمهای گوناگون را کلاژ کنیم ؛ تغییر دهیم تا دگره‌های متفاوتی از آنها ارائه شود.
پویا سرایی همچنین اضافه کرد : این کنسرت نه صرفا بر اساس قطعات ساخته‌ی شده‌ی قبلیِ من است و نه بداهه‌ بر اساس تمهای ذهنی و بی‌سابقه ؛ بلکه حالتی بینابینی است از موسیقی تصنیفی و بداهه . هر لحظه تمهایی از بدنه‌ی موسیقی دستگاهی شنیده می‌شود که این تمها توسط بداهه نواز بسط و گسترشهای جدیدی پیدا می‌کنند . نظیر آنچه من قبلا در قسمت دوم پروژه روشنا ( پروژه‌ی بداهه‌نوازیِ سریالی) بر اساس تم ونوشه اثر استاد حمید متبسم نواخته و منتشر کرده بودم.
کنسرت بی‌منتها با مدیریت اجرایی رامین براتی در فرهنگسرای نیاوران تاریخ 9 مهر ماه ساعت 21:30 اجرا خواهد شد.

بداهه نوازی, واریاسیون, سنگ چون اتش, کنسرت بی منتها,
آمار بازدید : 803
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500