ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : دوشنبه 30 شهریور 1394 - ساعت 13:00:29
چاپ خبر

رهبر ارکستر کودکان پارس:

این بچه‌ها معمولی نیستند

ناصر نظر گفت: بارها پیش از برگزاری کنسرت کودکان پارس دیده‌ایم که می‌گویند تالار وحدت به درد کنسرت بچه‌ها نمی‌خورد؛ اما باید بگویم این بچه‌ها معمولی نیستند.

این بچه‌ها معمولی نیستند

به گزارش خبرنگار بخش موسیقی ایسنا،‌ رهبر ارکستر کودکان پارس که قرار است ارکسترش را به‌مناسبت روز جهانی کودک روی صحنه ببرد، اظهار کرد: ارکستر ما 15 سال است که در روز جهانی کودک روی صحنه می‌رود و ما هم تلاش کرده‌ایم پیام‌مان را با شعر، موسیقی‌ و حرکت‌ به گوش مخاطب برسانیم.

او ادامه داد: در این سال‌ها، کارهای متفاوتی را اجرا کرده‌ایم و با اجرای اپرای «مانا و مانی» که چند سال پیش روی صحنه رفت،‌ بیشتر به سمت اجراهای بازی و نمایش رفتیم. ما بازخوردهای خوبی از «مانا و مانی» گرفتیم و متوجه شدیم، بچه‌ها این ظرفیت را دارند که مدت طولانی در سالن بنشینند و کار را تماشا کنند. از آن پس، تلاش کردیم قالب اجراهای‌مان را تغییر دهیم.

نظر درباره اجرایی که قرار است هفتم،‌ هشتم و نهم مهرماه در تالار وحدت روی صحنه برود، توضیح داد: اجرای امسال «اپرت برکه‌ی حیوانات» نام دارد که اثر نیما یوشیج است و ما از سال گذشته توسط نویسندگان ایرانی روی آن کار و سعی کرده‌ایم داستانی را با محتوای متفاوت روی صحنه ببریم و در تم‌های‌مان از نمایش حیوانات و پرنده‌ها استفاده کنیم.

این هنرمند پیشکسوت همچنین گفت: هشت بازیگر در بخش حرکتی در کنار ارکستر بزرگ روی صحنه خواهند رفت. من برای این اجرا، از یک ارکستر سمفونیک کامل استفاده کردم، یعنی سازهای بادی، ضربی و زهی کنار هم قرار می‌گیرند و ما 45 دقیقه اجرا خواهیم داشت. فکر می‌کنم این زمان کافی است و مخاطب از آن نتیجه می‌گیرد.

او با اشاره به این‌که نویسنده این اثر ماندانا کریمی است، اظهار کرد: امسال 20 قطعه کوبنده با اعضای ارکستر اجرا خواهیم کرد که هر کسی یکی از آن‌ها را نشنوند از دستش رفته است.

وی با گلایه کردن از بی‌توجهی مسؤولان به موسیقی کودکان، گفت: نه‌تنها گروه ما، بلکه چند گروه دیگر هم هستند که در راستای موسیقی کودکان فعالیت می‌کنند و هر سال همزمان با روز جهانی کودک اجراهایی دارند. اگر این اجراها سازماندهی شوند، ما می‌توانیم به‌شکل بهتری روی صحنه برویم. اصلا می‌توانند یک هفته را به این اجراها اختصاص دهند.

نظر تأکید کرد: تنها سالنی که برای ارکستر ما مناسب است، تالار وحدت است، زیرا ما یک گروه 400 نفره داریم.

به گزارش ایسنا‌، ارکستر پارس اپرت برکه‌ی حیوانات را در شش سانس در تالار وحدت روی صحنه خواهد برد و علاقه‌مندان در هر سنی می‌توانند برای شنیدن این ارکستر بروند.

ناصرنظر, کنسرت کودکان, کودکان پارس, تالاروحدت,
آمار بازدید : 939
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500