ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : سه‌شنبه 31 شهریور 1394 - ساعت 14:28:06
چاپ خبر

مروری بر چهره‌های جدید و مستعد موسیقی پاپ امروز - بخش اول

ستاره‌های آینده در صف ...

موسیقی بعد از انقلاب در سالهای گذشته و در دوره های مختلف، با فراز و نشیب های مختلفی رو به رو بوده و درهمه این سالها ظهور پدیده های جوان توانسته در مقاطع مختلف فضای بازار را عوض کند و فصل جدیدی از این شاخه هنری را شامل شود.

ستاره‌های آینده در صف ...

به گزارش «موسیقی ما»، پدیده‌های جوان موسیقی در دوره‌های مختلف، بواسطه نبوغ، فکر جدید و استعداد ذاتی‌شان توانسته اند بازی را عوض کنند و همه گیری آثارشان به قدری در جامعه مشهود باشد که بتوان به آنها لقب ستاره جدید بازار موسیقی را داد. این ستاره‌ها از همان اوایل پاپ بعد از انقلاب آرام آرام سر و کله شان پیدا شد. از شادمهر و سعید شهروز و علیرضا عصار آغاز و به آریان و بنیامین و فریدون آسرایی رسید.

بعد آرام آرام سر و کله زیر زمینی‌ها پیدا شد و چاوشی و یگانه و رضا صادقی پرچمدار بازار بودند و به مرور فضاهای الکترونیک هم پایش به بازار ایرانی باز شد تا چهره هایی سیروان و زانیار خودی نشان دهند. تعدد ذائقه ها باعث شد چهره های بیشتری با اهداف مشخص وارد گود شوند و به مرور تب خوانندگی و موسیقی در بازار ایران به تب مطلق جوانان نسل های مختلف تبدیل شد و رواج موسیقی رپ باعث شد علاقمندی به میکروفن و خواندن بیشتر و بیشتر شود.

شاید همین تعدد سلیقه‌هاست که باعث شده در سال‌های اخیر کمتر صدایی بتواند به عنوان پدیده‌ای همه گیر خودی نشان دهد و بدون شک مرحوم «مرتضی پاشایی» را باید آخرین نمونه از خواننده هایی باید دانست که خودش با اتکا به هنر ذاتی‌اش توانست آثارش را به گوش همه برساند و موج بزرگی را باعث شود که حالا از او به عنوان آخرین پدیده واقعی بازار پاپ یاد شود.

پاپ وارد فضای جدیدی شده و گستردگی تریبون های موسیقی در فضای مجازی باعث شده تعداد بیشتری جرات و جسارت مزه مزه کردن خوانندگی را به دست آورند و حالا با نسل جدیدی طرف ایم که هر کدام با هزاران آرزو در حال تجربه فضاهای جدیدی هستند و امید دارند که به زودی بتوانند سبک و صدای خود را در بازار به تثبیت رسانند و در اصطلاح همگانی شنیده شوند و کارشان بگیرد.

لیست پیش رو جدیدترین استعدادهای نسل جدید موسیقی کشور را شامل می شود که هر کدام به دلایل مختلف، جزو چهره هایی هستند که پیش بینی می شود در سالها و ماه های اخیر، بیشتر و بیشتر مورد توجه قرار بگیرند. آنها جدیدترین کاندیداهای همه گیری آثارشان در بازار پاپ هستند. شاید چند ماه یا چند سال دیگر بشود درباره این گزارش قضاوت کرد و به گزینه هایش با تامل بیشتری فکر کرد. در بخش اول این گزارش چند چهره جدید بررسی شده‌اند و بخش دوم گزارش در روز‌های آینده منتشر خواهد شد.

* امیرعلی بهادری

از همان زمانی که قطعه «خداحافظ» با صدای او منتشر شد، بسیاری پی به استعداد او بردند. قطعه ای که در زمان انتشارش مورد توجه قرار گرفت تا جوان بی حاشیه و کم سر و صدای آن روزها خیلی زود مورد توجه قرار بگیرد.

تصادف شدید او بعد از انتشار این قطعه خیلی ها را نگران کرد ولی یک سال بعد صدایش در تیتراژ «ماه عسل» باعث شد استعداد و صدایش را خیلی ها تائید کنند. او سابقه همکاری و آهنگسازی برای بسیاری از بزرگان موسیقی در کشور را دارد و آلبوم شخصی اش نیز پس از اتفاقات خوبی که برایش در «ماه عسل» افتاده، در آستانه انتشار است. آلبومی الکترونیک – پاپ که از مدت ها قبل مراحل تهیه و تولیدش انجام شده و حالا پس از شنیده شدن قطعه «ماه عسل» به نظر می رسد به زودی شاهد انتشار این آلبوم خواهیم بود.

* سیامک عباسی 

هنوز اجازه نداده عکسی از خودش منتشر شود و «نامرئی» بودن را جزئی از هویت کاری اش می داند. او بارها در صفحات مجازی خود اعلام کرده است که برای هوش و گوش مخاطبان خود احترام زیادی قائل است و ترجیح می‌دهد به دور از حاشیه سازی و تنها با کلام، موسیقی و صدای خود شنیده شود.

سیامک عباسی با ارائهٔ نمآهنگ‌هایی که تاکنون همواره سبک انیمیشن داشته‌اند، توانسته است آثارش را در اختیار دوستداران موسیقی برساند. قطعه «خوشبختیت آرزومه» معروف ترین اثر این هنرمند است که مورد توجه قرار گرفت و مجموعه اشعار این هنرمند در قالب کتاب هم با همین نام در بازار موسیقی کشور منتشر شده است. در حالی که عباسی مجوز نشر آلبومش را هم دریافت کرده بود، برخی اتفاقات باعث شد تا انتشار آلبوم رسمی این خواننده به تعویق بیفتد و آن طور که از شواهد پیداست، هنوز اجازه انتشار این آلبوم به او داده نشده است. او چندی پیش هم در مراسمی با حضور اهالی هنر مجموعه شعر سپید خود با نام "خاطرات متروک" را رونمایی کرد. با وجودی که این خواننده آثار زیادی را در قالب تک تراک در فضای مجازی منتشر نکرده است، ولی طرفداران زیادی را توانسته متوجه آثارش کند. پیش بینی استقبال از او و آثارش در فضای رسمی کشور، پیش بینی دور از ذهنی نیست.

* امیرعباس گلاب 

از چهره های قدیمی موسیقی به حساب می آید ولی صدا و استعدادش در تیتراژ سریال «ستایش» شنیده و همان باعث شد خیلی زود اسمش سر زبان‌ها بیفتد.

در اوایل دوران کاری خود به شدت از موسیقی و کاراکتر «فرمان فتحعلیان» تاثیرپذیری داشت و به مرور توانست موسیقی و جایگاهش را بشناسد و پیش برد. انتشار فری استایل قطعه «خدایا کجایی» دردسر های زیادی را در فضای مجازی برایش در پی داشت و پس از اینکه در اواخر دوران سربازی اش پیشنهاد تیتراژ «ستایش» از سوی «زرین کوب» (تهیه کننده سریال ستایش) دوران فعالیت های هنری اش وارد مرحله جدیدی شد.

او چند اظهار نظر تند پس از اجرای قطعه «ستایش» از سوی فریدون بیگدلی در مورد این خواننده داشت و کار به پست های تند و تیز اینستاگرامی هم کشیده شد تا در دوره ای جزو خبرساز های موسیقی باشد. گلاب در ماه های گذشته همکاری های موفق و پرطرفداری با «خمید صفت» داشته که یکی از این همکاری ها در قطعه «بخشش» مورد توجه قرار گرفت تا زمزمه انتشار آلبوم رسمی این خواننده جدی تر به نظر بیاید. آلبوم این خواننده «ستایش» نام دارد که در آخرین مراحل اخذ مجوز قرار دارد. علیرضا آذر، مریم دلشاد، بهروز کشاورز، پریا صوفی پور، محمد کاظمی، نیک عزیزی، مهدی ایوبی امین قباد رضا تاجبخش، هومن نامداری، مهیار رضوان، سعید شمس، مهدی سفیدگر، نوید سپهری و فرشاد حسامی از جمله همکاران این هنرمند در آلبومش هستند که گفته می شود تا اواسط امسال روانه بازار موسیقی کشور خواهد شد.

* رستاک حلاج 

سال 87 نخستین اثرش به نام «شام آخر» منتشر شد و نظرها را به خود جلب کرد. قطعه ای که بعدها با صدای «حمید حامی» منتشر شد تا خشم این خواننده را در پی داشته باشد و در گفتگویی در این باره بگوید: «ترانه‌ي سراي اين قطعه «مريم اسدي» است، يعني من هم براي كار خودم از مريم اسدي به عنوان ترانه سرا نام بردم. بيشتر اين ترانه را خودم سرودم و چند بيتي از آن‌را هم اسدي سروده است. بعد از اين‌كه ارتباط كاري من و مريم اسدي قطع شد، او اين ترانه را به حميد حامي داد. با وجودي كه كار حميد حامي را دوست دارم اما به نظرم اين كار از ضعيف‌ترين كارهاي حامي است.»

رستاک حلاج خودش را نماد و پیشرو نسل جدیدی از عاشقانه ها در موسیقی ایران می داند: «همه شعرهای من به نوعی عاشقانه بوده اند اما یک عاشقانه شخصی، از جنس خودم. یعنی اگر الان ترانه ای این مدلی باشد از روی من می نویسند. به همین خاطر که عاشقانه ام متفاوت است. متفاوت با همه عاشقانه ها. عاشقانه ای که صرفا «دوستت دارم» و علاقه نیست. اندیشه پشتش است. درباره روابط اجتماعی حرف می زند. از عاشق و معشوق به تنهایی نمی گوید. وضعیت آنها را در جامعه ترسیم می کند. به این نوع شعر عاشقانه تا به حال کمتر پرداخته شده.» آثار و قطعات زیادی هم از او منتشر شده و بازخوردهای جالبی هم در جامعه داشته. در فضای مجازی فعال است و طرفدار هم دارد. فعالیتش را با همکاری با عصار آغاز کرده و در آلبوم «یک اتفاق تلخ» (که هرگز منتشر نشد) قطعه ای برای این خواننده سروده و ساخته بود.

انتشار آلبوم این خواننده همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد؛ آلبومی که به نظر می رسد با توجه به ماهیت ترانه هایش، مخاطب این روزهای بازار را بتواند درگیر خود کند و البته کنسرت اخیرش که با استقبال بسیار خوبی همراه بوده و بازخوردهای خوبی داشته است.

* امید جامع

او یکی از استعدادهای حوزه موسیقی در کشور است؛ آهنگساز و ترانه سرایی که در اولین جشن سالانه «موسیقی ما» نامزد کسب تندیس طلایی بهترین آهنگساز موسیقی پاپ شد.

توانایی بالای ملودی سازی قطعات از شاخصه های جالب این خواننده است که بارها توانسته امتحانش را پس دهد. خواننده ای که در دوران کودکی اش، حتی نویسنده داستان های کوتاه هم بوده و در دوران فعالیت های موسیقایی اش سابقه همکاری با بسیار از چهره های سرشناس موسیقی کشور از جممله مهدی یراحی، امید حاجیلی، عماد طالب زاده و... را در کارنامه اش دارد. قطعاتی را هم به صورت تک قطعه در بازار موسیقی کشور منتشر کرده است که در زمان انتشار توانسته مورد توجه قرار بگیرد.

این هنرمند در حال تهیه و تولید آلبوم خود است هر چند بارها در گفتگوهای مختلف عنوان کرده که هیچ اصراری به انتشار آلبوم ندارد و با انتشار تک قطعاتش سعی دار آثارش را به گوش مخاطبان موسیقی برساند.

* حمیدرضا گلشن

انتشار بازخوانی قطعه دو صدائه «زمستون» (از ساخته های ماندگار افشین مقدم) به همراهی دکتر افشین یداللهی آغاز جالبی از حمیدرضا گلشن بود. بازخوردهای جالب توجه این اثر و استقبال از آثار دیگر این خواننده و آمار دانلود بالای قطعات گلشن باعث شد تا او به نوعی مورد توجه قرار بگیرد.

ناصر چشم آذر،بابک زرین،علیرضا افکاری،پدرام کشتکار،روزبه بمانی، افشین یداللهی،معین راهبر و... از جمله چهره هایی هستند که در آلبوم نخست حمید رضا گلشن با او همکاری هایی را داشته اند. آلبومی که در 12 قطعه در حال طی مراحل قانونی است و به زودی قرار است وارد بازار موسیقی کشور شود.

* پارسا دمیرچی 

هنوز هم در رتبه های نخست اپراتورهای همراه اول و ایرانسل آثار او دیده می شود. خواننده قطعه «کسی جاتو نمی گیره» که مدت ها انتخاب اول بسیاری از طرفداران موسیقی بود و همین باعث شد این خواننده خیلی زود به محبوبیتی عمومی برسد.

او سال گذشته تمام مراحل انتشار آلبومش را هم پشت سر گذاشته بود ولی برخی دلایل نامعلوم باعث شد انتشار آلبومش به تاخیر بیفتد. خواننده ای که در آلبومش چهره هایی چون علیرضا افکاری، میلاد ترابی و روزبه بمانی نیز حضور دارند و انتشار برخی ویدئوهایش در شبکه های ماهواره ای دلی اصلی عدم انتشار آلبومش در بازار رسمی عنوان شده است. آلبومی که به نظر می رسد با توجه به شنیده شدن قطعه «کسی جاتو نمی گیره»، در بازار موسیقی کشور با استقبال رو به رو شود.

* شهرام میرجلالی

در روزهایی که قطعه «دلشوره» از این خواننده جوان در تماشاخانه سایت «موسیقی ما» با حدود 800 هزار دانلود مواجه شد، خیلی ها برایشان غیرقابل باور بود که خواننده این اثربتواند روندی درست و اصولی را طی کند تا به مرور بتواند جایگاه خوبی را در حوزه موسیقی پاپ به دست آورد.

شهرام میرجلالی در «رادیو هفت» کشف شد و استقبال از او باعث شد منصور ضابطیان چندین و چند بار دیگر از او برای اجرا در این برنامه دعوت کند. قطعه «هوادار» محبوب ترین اثر این خواننده است و آلبومش نیز در حال تولید و طی مراحل اداری مجوز. حضور چهره هایی چون میلاد ترابی، بهنام کریمی، شهاب اکبری، مهرزاد امیرخانی، شهاب رمضان، محمد کاظمی و... از جمله هنرمندان حاضر در این آلبوم هستند.

آمار بازدید : 1,208
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500