ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : پنج‌شنبه 9 مهر 1394 - ساعت 11:43:00
چاپ خبر

تلاش برای انتشار یک آلبوم طنز و ثبت رکورد گیتارزنی در گینس;

پدرام امینی ابیانه: هواداران ساسی مانکن مخاطبان آلبوم طنز من نیستند

«پدرام امینی ابیانه» از جمله آهنگسازان و نوازندگانی است که در کارنامه هنری چندین ساله اش آثار زیادی از قبیل آلبوم موسیقی، کتاب های آموزشی، کنسرت ها و همکاری با چهره های سرشناس موسیقی به چشم می خورد... .

پدرام امینی ابیانه: هواداران ساسی مانکن مخاطبان آلبوم طنز من نیستند

به گزارش رادیوپدیده به نقل از موسیقی ما، از سوی دیگر به پدرام امینی ابیانه لقب سریعترین نوازنده گیتار در ایران را هم داده اند که البته در نواختن برخی از قطعات وی چندین رکورد جهانی نیز زده است. به عنوان مثال او برای مدت ۲۲ ساعت متوالی و بدون هیچ توقفی گیتار نواخته که فیلم اجرایش را برای ثبت در کتاب گینس فرستاده است اما به سبب قوانینی که برای ثبت این رکورد وجود دارد، باید به لندن سفر و در یک اجرای زنده این رکورد را ثبت کند که متاسفانه این اتفاق به سبب برخی از مشکلات تا به امروز محقق نشده است.
باخبر شدیم که این آهنگساز و نوازنده  کشورمان چندی است که در حال جمع آوری آلبومی جدید و البته با فضایی متفاوت و در قالب طنز است. به همین دلیل طی گفتگویی کوتاه از او خواستیم تا در مورد فعالیت های اخیرش برایمان بگوید.

گروه های طنز در موسیقی به بیراهه رفتند 
در حال آماده سازی آلبومی در فضای طنز با ترانه هایی از کتاب «دار فانی» سروده «صابر قدیمی» هستم که به زودی برای کسب مجوزهای لازم برای انتشار آن که حدودا" 9 قطعه دارد، اقدام خواهم کرد. هنوز نامی برای آن انتخاب نکرده ام. بر این باورم که تمامی کارهایی که تا به امروز در موسیقی با فضایی طنز منتشر شده اند پس از مدتی گروه ها و یا خوانندگان آنان به سمت بیراهه و در نهایت هجو رفته اند. به همین سبب تصمیم گرفتم تا در فضایی طنزگونه آثاری را منتشر کنم که در آن موضوعات اجتماعی مطرح شود. در این بین ترانه های «صابر قدیمی» این خاصیت را دارا هستند. سه ماه پیش آلبومی را با نام «سگ کشی» که تمامی ترانه های قطعات آن دارای مجوز بود، در راستای حمایت از حیوانات به صورت اینترنتی منتشر کردم که آلبوم دارای فضایی غمگین بود که پس از آن تصمیم گرفتم برای جامعه ای که امروز مردمی افسرده در آن زندگی می کنند، آلبومی با فضای طنز منتشر کنم .
چرا که مردم، مسائل را در این قالب بهتر گوش می دهند. همان طور که برای هر اتفاق جوک هایی مرتبط با آن را می سازند و برای یکدیگر تعریف می کنند. تمام تلاشم این است که این آلبوم را در سال جاری منتشر کنم و امیدوارم این امر محقق شود.
 در مورد رکورد گینس نیز، آن قضیه پا برجاست و به محض فراهم شدن موقعیت مناسب نسبت به آن اقدام خواهم کرد.

نیازی نیست کسانی که به «ساسی مانکن» گوش می دهند به کارهای من گوش کنند
آخرین آلبومم با نام «آتش 3» که توسط انتشارات «آوای باربد» منتشر شد چه در ایران و چه در خارج از کشور علی الخصوص کشورهای چین و ژاپن مورد استقبال مخاطبین قرار گرفت که آمار خوبی در زمینه فروش در سایت های آیتونز، آمازون، اپ استور و گوگل استور کسب کرده است. دلیل استقبال از این کار نیز در کشورهای چین و ژاپن این است که مردم دیدی بدون غرض نسبت به آثار موسیقی دارند در صورتی که در کشور خودمان زمانی که من با جناب آقای «کیوان ساکت» همکاری کرده ام، بسیاری از دوستانی که در موسیقی سنتی فعالیت دارند از این همکاری خوششان نیامد و ترکیب گیتار را در کنار سازی سنتی مناسب نمی دیدند. این، یک موسیقی تلفیقی است. زمانی که انتشارات «آوای باربد» درصدد تصمیم گیری برای تعیین قیمت برای آلبوم بودند، من قیمت 3000 تومان را برای هر آلبوم پیشنهاد دادم ولی آنان قیمت 10000 تومان را برای آلبوم در نظر گرفتند چرا که معتقد بودند که نیازی نیست تمام اقشار جامعه مثلا" کسانی که به «ساسی مانکن» گوش می دهند نیز به کارهای من گوش بدهند بلکه این موسیقی مخاطبین خاص خود را دارد.

به خاطر جو موجود تصمیمی برای برگزاری کنسرت ندارم 
در حال حاضر تصمیمی برای برگزاری کنسرت ندارم چرا که این روزها جوی مناسبی برای برگزاری کنسرت وجود ندارد. در نتیجه تمام تمرکز و زمانم را برای آهنگسازی و تالیف کتب موسیقی صرف می کنم. کتاب جدیدم نیز با عنوان «خود آموز مکتب گیتار پدرام امینی» نیز به زودی منتشر خواهد شد که این بار در این کتاب بیشتر به آموزش آهنگ های پاپ پرداخته ام. کتاب فقط مخصوص نوازندگی ساز گیتار است که همراهش سی دی تصویری آموزشی قرار دارد و ناشر آن نیز خودم هستم.

گینس, گیتار, پدرام امینی, ساسی مانکن,
آمار بازدید : 1,478
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500