ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : شنبه 11 مهر 1394 - ساعت 15:25:37
چاپ خبر

به آهنگسازی کارن همایون‌فر;

«۱۲ حکایت از گلستان سعدی» با صدای خسرو شکیبایی منتشر می‌شود

آلبوم «۱۲ حکایت از گلستان سعدی» با آهنگسازی کارن همایونفر و صدای زنده‌یاد خسرو شکیبایی، توسط نشر آوا خورشید منتشر می‌شود.

«۱۲ حکایت از گلستان سعدی» با صدای خسرو شکیبایی منتشر می‌شود

به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، آلبوم «12 حکایت از گلستان سعدی» با آهنگسازی کارن همایونفر و صدای زنده یاد خسرو شکیبایی، توسط نشر آوا خورشید منتشر می‌شود. در این آلبوم، آرش بادپا به عنوان دستیار آهنگساز و نوازنده سنتور و صداهای الکترونیک حضور دارد و مهدی سیف، همایون پشت دار و بابک حبیبی با تار، کمانچه و نی به نوازندگی پرداخته اند.

پیشتر، آلبوم «40 حکایت از گلستان سعدی»با حضور همین هنرمندان منتشر شده بود، اما آلبوم حاضر، با انتخاب 12 حکایت، زمان کوتاهتری را به خود اختصاص می دهد.

طراحی گرافیک و تصویرسازی های محیا فرمانی با استفاده از المان های نقاشی ایرانی و نقاشی خط، شعرهایی را که سعدی لابلای حکایت ها گنجانده، به زبانی تصویری بازگو کرده و داستان هر حکایت را با نقاشی بیان می کند.

در بخشی از یادداشتی که برای این آلبوم نوشته شده آمده است: «یادش بخیر کتاب های فارسی! پر بود از سعدی و سعدی و سعدی و شیخ اجل، به زبان نظم و نثر، با گلستان و بوستانش، حکایت های پندآموز می داد و نتایج اخلاقی معتدلی می گرفت که هر عقل سلیمی با آن موافق بود. حالا، به این حکایت های خاطره انگیز، صدای خشدار و مهربان خسرو شکیبایی را اضافه کنید با آن طنین «سین»هایش، و موسیقی ملایم و خیال انگیز کارن همایونفر را، که تصاویری رنگین و جاندار از داستان ذوالنون مصری و بازرگان و بار شتر و مستجاب الدعوه و بحث دانشمندان در مسجد جامع دمشق و پادشاه و غلام عجم و ... پیش چشم ترسیم می کند، درست مثل فیلمی که از «12 حکایت از گلستان سعدی» ساخته شده باشد.»

کارن همایونفر, خسروشکیبایی, گلستان, سعدی,
آمار بازدید : 1,040
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500