ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : دوشنبه 13 مهر 1394 - ساعت 14:02:46
چاپ خبر

همه آنچه باید درباره «شب کوک» بدانید / مجری برنامه: 75 میلیون جمعیت داریم و فقط 10 خواننده خوب!

کارگردان و تهیه‌کننده «شب کوک» هدف از تولید این برنامه را جلوگیری از خروج خوانندگان جوان و مستعد به کشورهای دیگر و صرف هزینه‌های گزاف در این کشورها عنوان کردند.

همه آنچه باید درباره «شب کوک» بدانید / مجری برنامه: 75 میلیون جمعیت داریم و فقط 10 خواننده خوب!

به گزارش رادیوپدیده به نقل از هنرآنلاین، متاسفانه امروز در جنگ ماهواره‌ها لطمه اصلی به بنیاد خانواده‌ها زده می‌شود و تاثیر بدی روی جوان‌ها می‌گذارد به طوری که اکثر این نوجوان و جوان‌ها سودای رفتن به خارج از کشور و حضور در برنامه‌هایی دارند که جز ضرر مالی و سرخوردگی چیز دیگری به همراه نخواهد داشت.

برنامه "شب کوک" از ابتدای پاییز هرشب در شبکه نسیم در حال پخش است. از مهمترین بخش‌های این برنامه می‌توان به معرفی خوانندگان با استعداد و جوان این مرز و بوم که تاکنون فرصت مناسبی برای فعالیت بصری آثار خود را در رسانه ملی نداشته‌اند اشاره کرد، پخش آثار با ارزش و پرمحتوای موسیقی سنتی، پاپ، قومی و محلی با مضامین اجتماعی، ملی، انقلابی، مذهبی و همچنین تحلیل و بررسی وضعیت موسیقی کشور در همه ابعاد آن از دیگر بخش‌های "شب کوک" است. این برنامه هر شب ساعت 21 از شبکه نسیم پخش می شود. کارگردانی و اجرای برنامه را باربد بابایی و تهیه‌کنندگی آن را مجید و هادی دمیرچی برعهده دارند.

75 میلیون جمعیت داریم و فقط 10 خواننده خوب..!

باربد بابایی مجری و کارگردان این برنامه درباره "شب کوک" به هنرآنلاین گفت: در برنامه "شب کوک" چند بخش مشخص داریم که مهم‌ترین آنها دادن یک فرصت به خواننده‌های جوان است که استعداد خود را در این زمینه به نمایش بگذارند. آنها در شب کوک می‌توانند کارهایشان را ارائه دهند و مردم از طریق پیامک نظر خود را درباره قطعه ارائه شده بیان کنند.

بابایی ادامه داد: در یکی دیگر از بخش‌ها آهنگ‌های درخواستی مردم را پخش می‌کنیم که علاقه‌مندان می‌توانند به سایت برنامه شب کوک رفته و از بین چند خواننده‌ای که در حوزه موسیقی کشور فعالیت می‌کنند یک خواننده و آهنگ او را انتخاب کنند. ما در هر برنامه سه آهنگ درخواستی پخش می‌کنیم که تا آخر هفته یک تک آهنگ به عنوان آهنگ برتر انتخاب می‌شود و این آهنگ برتر برای دانلود روی سایت برنامه قرار می‌گیرد و همچنین علاقه‌مندان به برنامه شب کوک می‌توانند در باشگاه این برنامه هم ثبت‌نام کنند.

وی افزود: برنامه شب کوک بعد از پخش 25 قسمت به برنامه‌ای چالشی تبدیل شد و درباره موسیقی، آواز‌ها و خواننده‌های فعال پرسش‌ها و چالش‌هایی را مطرح کرد. قرار بود در برنامه شب کوک مهمان هم داشته باشیم ولی شبکه نسیم رویکرد گفت‌وگو محوری ندارد برای همین ما به استودیو‌های ضبط موسیقی خواننده‌ها و موزیسین‌ها می‌رویم و با آنها صحبت می‌کنیم.

او همچنین اضافه کرد: ابتدا نام این برنامه "فرکانس" بود که اسمی خارجی است و به ما اجازه انتخاب آن را ندادند و بعد از مشاوره‌های زیاد به نام "شب کوک" رسیدیم. چون این برنامه شب پخش می‌شود و ما تصمیم داریم در یک زمان کوتاه مردم را شاد کنیم و به اصطلاح دل آنها را کوک کنیم به همین دلیل به نظرم شب کوک نام مناسبی برای این برنامه است.

بابایی به کارکرد شبکه نسیم که طنز و ایجاد فضای نشاط و سرگرمی در جامعه است، اشاره کرد و گفت: برنامه شب‌کوک کاملا بر اساس یک موقعیت فانتزی و پخش موسیقی‌های پرانرژی طراحی شده و سعی کرده‌ایم بیشتر به موسیقی بپردازیم و کمتر حرف بزنیم و قصدمان این است که نشاط را از طریق موسیقی به خانه‌های مردم ببریم.

این مجری در بخش دیگری از صحبت‌هایش به کمبود خواننده در کشور اشاره کرد و گفت: غایت نهایی ما معرفی افراد خوب و با استعداد به جامعه است، شما نگاه کنید ما با 75 میلیون جمعیت تنها 10 خواننده خوب داریم..! این اصلا آمار خوبی نیست و باید تنوع بیشتری را دارا باشیم.

کارگردان "شب کوک" اضافه کرد: متاسفانه امروز در جنگ ماهواره‌ها لطمه اصلی به بنیاد خانواده‌ها زده می‌شود و تاثیر بدی روی جوان‌ها می‌گذارد به طوری که اکثر این نوجوان و جوان‌ها سودای رفتن به خارج از کشور و حضور در برنامه‌هایی دارند که جز ضرر مالی و سرخوردگی چیز دیگری به همراه نخواهد داشت.

باربد بابایی به برنامه‌ریزی برنامه در مدت پخش اشاره کرد و گفت: 100 قسمت از برنامه تهیه شده که تا به این لحظه 30 قسمت از آن پخش شده است. 210 خواننده متقاضی داریم که هر شب حدود 7 نفر از آنها بصورت مسالمت آمیز به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. در نهایت 115 نفر به مرحله بعدی یا همان نهایی صعود خواهند کرد. بعد از ماه های محرم و صفر هم 70 قسمت باقی مانده تا نزدیک‌های سال 95 روی آنتن خواهد رفت.

 اجازه انتشار فراخوان را در مرحله ابتدایی نداشتیم

هادی دمیرچی یکی از تهیه‌کنندگان این برنامه هم به هنرآنلاین گفت: بند به همراه برادرم مجید سالهاست که در شرکت "ستاره سحر" مشغول برگزای برنامه‌های موسیقایی و نشر آثار هستیم. ما با کمک باربد بابایی برای جلوگیری از خروج جوان‌های مستعد کشورمان به کشورهای خارجی و صرف هزینه‌های گزاف در این کشورها این برنامه را تهیه کردیم که تا به امروز بازخوردهای خوبی را در پی داشته است.

دمیرچی ادامه داد: ما برای حضور خوانندگان در این برنامه اجازه انتشار فراخوان را در مرحله ابتدایی نداشتیم و از خوانندگانی که توسط دفتر موسیقی سازمان صداو سیما تایید می‌شدند در برنامه استفاده می‌کردیم اما برای فصل بعدی به طور حتم یک فراخوان عمومی را منتشر خواهیم کرد.

وی افزود: داورها در مرحله نهایی در صورتی حضور پیدا خواهند کرد که در تاریخ مذکور برنامه کنسرت خاصی نداشته باشند. در غیر اینصورت داورها تغییر پیدا خواهند کرد.

این تهیه‌کننده در پایان هم گفت: علاقه مندان برای ارتباط بیشتر می‌توانند با ایمیل و شماره پیامک برنامه در ارتباط باشند.

3000054 شماره پیامک و shabkook@irib.ir ایمیل شب کوک است که بینندگان و علاقه‌مندان می توانند برای اعلام نظرات، درخواست حضور در برنامه برای اجرای قطعه و درخواست پخش آثار خوانندگان ذیل در ارتباط باشند.

احسان خواجه امیری – رضا صادقی – بنیامین بهادری – فرزادفرزین – محسن یگانه – مرتضی پاشایی – بهنام صفوی – مازیارفلاحی – مهدی یغمایی – محمد علیزاده – محسن چاوشی – بابک جهانبخش – گروه اریان – علی لهاسبی – ناصر عبداللهی – شهاب رمضان – محمد اصفهانی – حمید عسگری – سیروان خسروی – حمید حامی – رضا یزدانی – همایون شجریان – سالار عقیلی – علیرضا قربانی – علیرضا افتخاری – شهرلم ناظری – گروه چارتار – ایرج بسطامی – حسام الدین سراج – علیرضا عصار – علی اصحابی – فریدون اسرایی – روزبه نعمت اللهی – مهدی یراحی – مسعود امامی – خشایار اعتمادی – مانی رهنما – امیر تاجیک – قاسم افشار – فرهاد مهراد و ... .

شب کوک, مسابقه خوانندگی, شبکه نسیم,
آمار بازدید : 3,779
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500