ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : سه‌شنبه 14 مهر 1394 - ساعت 13:24:23
چاپ خبر

قمصری در واکنش به نقش خانه موسیقی در جشنواره موسیقی فجر:

آقاى مرادخانى لطفا اتاق فکر پشت جریان برگزارى جشنواره را معرفى کنی

علی قمصری آهنگساز و نوازنده تار در واکنش به حضور خانه موسیقی در تیم برگزار کننده جشنواره موسیقی فجر در نامه ای سرگشاده اعتراض خود را به این موضوع نشان داد.

آقاى مرادخانى لطفا اتاق فکر پشت جریان برگزارى جشنواره را معرفى کنی

به گزارش خبرگزاری فارس، علی قمصری در این نامه ای سرگشاده نوشته است: «دلیل اصرار آقاى مرادخانى که کارنامه روشنى در معاونت هنرى دارند بر دادن امتیاز به تیم خانه ى موسیقى براى مدیریت جشنواره ى فجر ، براى من نا مشخص است. جامعه موسیقى به روشنى اعلام کرده که با شاکله فعلى خانه موسیقى مشکلات جدى دارد و دلایل زیادى را تا امروز اعلام کرده که حتى خود آقاى مرادخانى قادر به نفى آنها نبوده اند. این جانب داری‌ها که به وضوح در رویکرد خبرگزارى وابسته به ایشان (هنرآنلاین) قابل مشاهده است، علاوه بر اینکه موجب بروز اشتباهات بعدى خواهد شد، بى توجهى آشکار به دغدغه هاى جامعه ى موسیقى است. چه خوب است به جاى اینکه تسهیلات گزینشى براى بعضى از ستارگان موسیقى (دادن امکان تبلیغات شهرى و اعطاى مجوزهاى سریع کنسرت و امکان اجرا در ورزشگاه ها ، در اختیار قرار دادن فرمایشى شبانه روزى سالنها براى فیلم بردارى و ...) قائل شوند ، به اصلاح سیستم کلى بپردازند که در آن کل جامعه ى موسیقى درنظر گرفته شود.  جریان جشنواره ى فجر نیز همین رویکرد را دنبال مى کند. پس از خداحافظى سوال برانگیز پیروز ارجمند ، اجراى کنسرت در سالنهاى حوزه ى هنرى و کل دانشگاه ها ممنوع شد. روند دریافت مجوز از دفتر موسیقى با چالشهاى بسیار مواجه شد. عملا اجرا در فرهنگسراها(غیر از نیاوران) نیز بخاطر قوانین دست و پا گیر و دریافت وجه غیر استاندارد اماکن ، عقلانى نیست. خیلى از موسیقیدانها موسیقیشان را زیر لباس هنرهاى نمایشى مستتر مى کنند، چرا که قوانین تیاتر و سینما براى موسیقى آسانتر وضع شده.

من به عنوان یک هنرمند در مواجهه با این سیاست گذاری‌ها دو حق انتخاب دارم. به مقربونى بپیوندم که از تسهیلات ویژه نور چشمى ها استفاده و به ضوابط وقتگیر و مشکل پشت کنم، یا با علم به امکان بروز مشکلات بیشتر در مسیرم، حقوق صنفى جامعه ى موسیقى را در نظر بگیرم و حرف بزنم. انتخاب من راه دوم است و ترجیح مى دهم آزادگى ام راحفظ کنم و انتقادم را با اعلام تحریم جشنواره ى فجر خانه ى موسیقى با صداى بلند اعلام کنم. ستاره پرستى نباید سیاست اصلى دولتى باشد که مانیفستش تدبیر و امید است. استعدادهایى که با خلوص در شهرهاى دیگر مجبورند به خاطر اشتغال به عشقشان  موسیقى ،با کارگرى صورتشان را با سیلى سرخ نگه دارند و زمان ارزشمندشان را قربانى روند طولانى دریافت مجوز کنند، خانمهایى که با تغییر مدیریت دفتر موسیقى حضورشان در ساختار موسیقى به طور آشکار کمرنگ تر شده ، مالباختگان تعاونى مسکن که میلیونها پول پاکشان معلق است، همه و همه باید قربانى تاجران موسیقى شوند.

آقاى مرادخانى فرض کنیم  ارائه ى این همه سند و مدرک و برگزارى جلسات نقد و ارائه ى نامه اى با بیش از ١٠٠ امضاى هنرمندان نخبه درمورد کم لطفى هاى خانه ى موسیقى به کنار، هوش و آگاهى خود که بر همه ى ما هویداست را قاضى کنید. به نظر شما اینکه معدودى دفتر شما را به جاى ضابطه به میانبرى براى تسهیل کارشان برگزینند و ضوابط نفسگیر براى بقیه سخت تر و سخت تر شود موسیقى به چه سمتى مى رود. غیر از این است که جامعه ى هنر به دو دسته ى زرنگ و بازنده تقسیم مى شود؟ چرا روح پاک هنرمندان باید به سیاست آغشته شود و درگیر دودوتاچهارتاى کاپیتالیستى شود؟ جشنواره ى فجر خانه ى موسیقى،  امسال براى من همینجا رسمیت و ارزشش را از دست مى دهد و اعلام مى کنم که ترجیح مى دهم به آیین هنرم سرسپرده بمانم . بیلبوردى که حق داشتنش براى همه ، اعم از هنرمند پاپیولار یا کلاسیک یا سنتى، مساوى نیست براى حضور عکس من حرام است.

علی قمصری, مرادخانی, جشنواره موسیقی فجر, خانه موسیقی,
آمار بازدید : 1,020
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500