ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : چهارشنبه 15 مهر 1394 - ساعت 16:39:59
چاپ خبر

«از فراق تا وصال»؛ روایتی آوازی از موسیقی دوران قاجار

کنسرت موسیقی «از فراق تا وصال» شب گذشته با روایتی از موسیقی دوره قاجار در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

«از فراق تا وصال»؛ روایتی آوازی از موسیقی دوران قاجار

به گزارش هنرآنلاین، در این کنسرت که با حضور هنرمندانی چون مظفر شفیعی، محمد اسماعیل قنبری، هادی اینانلو، حسام اینانلو و حسین اینانلو همراه بود هنرمندان جوان این گروه در دو بخش به روایت موسیقی دوران قاجار در دو رویکرد فراق و وصال پرداختند.

در بخش اول این اجرا که عنوان فراق نام داشت و اولین اجرای آلبوم "خوش بود یاری و یاری" محسوب می‌شد، محمد امین اکبرپور نوازنده تار، پویان گرامی نوازنده تنبک به همراه مجتبی فضیلت‌خواه خواننده به روی صحنه آمدند و قطعات اجرایی خود را همچون پیش‌درآمد همایون از رکن‌الدین مختاری، سازوآواز با شعری از سعدی، ضربی چکاوک به همراه آواز، سازوآواز بیداد و تصنیف خوش بود یاری و یاری با اشعاری از سعدی، آواز شوشتری، لیلی و مجنون، بختیاری با شعر باباطاهر، ضربی میگلی با شعری از انوری، تصنیف مه من سر بر آر بر اساس یک شعر قدیمی، تصنیف ما چون ز دری پای کشیدیم با شعری از وحشی بافقی و یک رنگ از رکن‌الدین مختاری را اجرا کردند.

بخش دوم این کنسرت با عنوان "وصال" با حضور صادق شیخ‌زاده در مقام خواننده از سر گرفته شد به‌طوری‌که آواز بیات ترک، پیش‌درآمد، سازوآواز با غزل سعدی، تصنیف بهار است از امیر جاهد، سازوآواز با غزلی از حافظ، تصنیف دیده مپوشان از عارف قزوینی، مثنوی بیات ترک و رنگ بیات ترک را نواختند که البته در این بخش گروه برداشتی آزاد از تصنیف باد فرح‌بخش بهاری از عارف قزوینی را داشتند که به مخاطبان ارائه کردند.

در پایان اجرا صادق شیخ‌زاده و مجتبی فضیلت‌خواه قطعه‌ای را به‌صورت دوصدایی اجرا کردند.

نوازندگان و خوانندگان گروه در اجرای خود به‌نوعی روایت پیوند موضوع فراق در شعر پارسی و موسیقی دوران قاجار را به مخاطبان عرضه کردند.

یکی از نکات قابل‌توجه این کنسرت ضبط همزمان اجرا بود چراکه این برنامه قرار است در آینده با حمایت دانشگاه هلسینکی فنلاند در این کشور منتشر شود. درواقع این حمایت به‌واسطه کسب جایزه مستر وکال فنلاند توسط صادق شیخ‌زاده به این خواننده داده شده است.

ازفراق تا وصال, موسیقی, قاجار, فرهنگسرای ارسباران,
آمار بازدید : 1,029
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500