ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : پنج‌شنبه 23 مهر 1394 - ساعت 11:17:47
چاپ خبر

«سَمبَل» و «سکوت آبی» وارد لیست آلبوم‌های پرفروش‌ شدند

آلبوم «سَمبَل» اثر جَجو و آلبوم سکوت آبی اثر مهدی شفیع‌نژاد به ترتیب رتبه‌های پنجم و دوم لیست پرفروش‌ترین آلبوم‌ها را به دست آوردند.

«سَمبَل» و «سکوت آبی» وارد لیست آلبوم‌های پرفروش‌ شدند

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ پرفروش‌ترین آلبوم‌های هفته براساس آمار فروش بیپ‌تونز به شرح زیر است:

1- ماه و ماهی اثر حجت اشرف‌زاده و آرش بیات

2- سکوت آبی از مهدی شفیع‌نژاد

3- موسیقی فیلم در دنیای تو ساعت چند است اثر کریستف رضاعی

4- کتاب صوتی آهوی بخت من گزل

5- سَمبَل اثر جَجو

سکوت آبی

آلبوم «سکوت آبی» اثر مهبد شفیع نژاد، آلبومی به سبک کلاسیکال با رگه هایی از موسیقی رمانتیک است. آلبومی بی‌کلام در 11 قطعه که توسط آوای سوته‌دلان منتشر شده است. این مجموعه، اولین آلبوم بی‌کلام مهبد شفیع‌نژاد است.

در این آلبوم، مهبد شفیع‌نژاد آهنگسازی، نوازندگی پیانو، امبینت و سازهای الکترونیک را برعهده داشته و نیما رمضان نیز در قطعه «در امتداد جنگل» گیتار الکتریک نواخته است. این آلبوم، فضای موسیقی های آرامش بخش را زنده می‌کند.

آهوی بخت من گزل

آلبوم «آهوی بخت من گزل» هفت قطعه یا قسمت دارد و اولین کتاب گویایی است که توسط نشر هرمس به تهیه‌کنندگی رامین صدیقی و علی حضرتی منتشر شده است. این کتاب گویا حدود 54 دقیقه‌ است که در بخش عمده آن، راویان به خواندن داستان می‌پردازند و در بخش موسیقی که حدود 10 دقیقه به طول می‌انجامد، رضا عسگرزاده نغمه‌‌های قدیمی ارمنی را بازسازی کرده و با تنظیم جدیدی بین بخش‌‌های مختلف داستان قرار داده است.

در کتاب صوتی «آهوی بخت من گزل»، مانی حقیقی در نقش سلطان، الهام کردا در نقش گُزل (آهو)، سحر دولتشاهی در نقش گُزل (بانوی سبزپوش) و محمود دولت‌آبادی در نقش راوی کل، ظاهر شده‌اند. در این آلبوم، محمدحسین محرمی و رضا عسگرزاده با دودوک و وحید اسداللهی با نقاره به نوازندگی پرداخته‌اند.

محمود دولت‌آبادی در جلد آلبوم درباره آن گفته است «"آهو" بیشتر از نوعی دلتنگی برآمد، و امیدی که داشتم! شاید هم قطره‌ای باقیمانده از "کلیدر" بوده باشد، که جوهر آن جاری شد در خطوط نقش "گُزل"، همان آهوی افسانه‌ای- تاریخی در زبان پارسی؛ آهوی زخمی...، تنهایی...، پناه جویی... و سرانجام، رهایی، ویرِ امید و آرزومندی که همواره داشته‌ام!»

سَمبَل

جَجو خان رابین هود نبود، اما در حمله ملخ‌ها، انبارهای محتکرین را می‌شکست و گندم بین فقرا تقسیم می‌کرد. او میرزا کوچک خان هم نبود، اما آنقدر علیه سلطه روس‌ها مبارزه کرد تا عاقبت با خیانت برخی، کشته شد و جسدش را در صندوق یخ به روسیه فرستادند تا کالبد شکافی کنند و از مکانیسم مغز و بدن این نابغه نظامی سردربیاورند. حالا، احمدرضا عبیدی، نام این سردار سپاه نادرشاه را به عنوان نام هنری خود برگزیده و در آلبوم جدید خود، «سَمبَل»، با همین نام ظاهر شده است.

آلبوم «سَمبَل» هشت قطعه دارد و توسط نشر موسیقی کوک و با تهیه‌کنندگی حامد بهداد، بازیگر سینما و تئاتر منتشر شده است. حامد بهداد که خود مشهدی است، در راستای حمایت از هنرمندان خطه خراسان، تهیه‌کنندگی این آلبوم را برعهده گرفته است. ججو و امیر راحتی آهنگ‌های آلبوم «سمبل» را ساخته‌اند، ترانه‌ها متعلق به حافظ شیرازی، مولانا، عماد خراسانی و نجمه زارع است و امیر راحتی، مجتبی شاکری، صمد برقی، پویا قلی نژاد، فریدون فرهادی و محمدجواد سام نژاد با گیتار آکوستیک و الکتریک، پیانو و کیبورد، گیتار بیس، درامز، ویولنسل و ویولن در این آلبوم به نوازندگی پرداخته‌اند.

سبک آلبوم «سمبل» را می‌توان تلفیقی از پاپ و بلوز دانست. یکی از آهنگ‌های این آلبوم به نام «تو نیستی» براساس تِمی از باب دیلن ساخته شده است.

ججو درباره دلیل انتخاب نام آلبوم گفته است «سَمبَل یک کلمه کاملا ایرانی است و من در سال‌های زندگیم با این واژه خیلی درگیر بوده‌ام. به نظر من سَمبَل کاری در بسیاری از کارهای ما باعث به وجود آمدن نتایج بد و جبران ناپذیری می‌‌شود. به همین دلیل دوست داشتم این کلمه را بزرگ کنم و برای نام آلبومم از آن استفاده کردم».

موسیقی فیلم "در دنیای تو ساعت چند است"

این اثر توسط نشر "میم" که متعلق به کریستف رضاعی است؛ با بیست و نه قطعه منتشر شده است. در این آلبوم علاوه بر موسیقی؛ کریستف رضاعی دیالوگ‌هایی از فیلم را قرار داده چون معتقد است موسیقی با فیلم بسیار درهم تنیده‌اند. 

کریستف رضاعی درباره موسیقی و فیلم در دنیای تو ساعت چند است؛ می‌گوید: این فیلم نوستالژی، آرامش و ظرافت بچگانه‌ و شاعرانه‌ای دارد که باید مطابق با آن موسیقی فیلم ساخته می‌شد و من هم سعی کردم بر بار احساسات آرپژها تکیه کنم. ما بچگی را در پرسوناژ گلی و فرهاد مشاهده می‌کنیم. کاراکتر فرهاد در این فیلم به گونه‌ای‌ست که در عین حال که آگاهی زیادی بر اطرافش دارد، بازیگوشی‌های خاص خودش را هم دارد.

روزبه رخشا (خواننده)، ماکان اشگواری (خواننده)، مهرداد پاکباز (گیتار کلاسیک)، بابک امیرمبشر (گیتار آکوستیک و گیتار جَز)، احسان صدیق ( گیتار الکتریک)، بردیا کیارس (ویولن و ویولا)، هومن نامداری (کلارینت) و مجید اسماعیلی (ویولنسل) هنرمندانی هستند که ساخته‌های کریستف رضاعی را اجرا کردند.

ماه و ماهی

این اثر از تولیدات مرکز موسیقی حوزه هنری به خوانندگی حجت اشرف‌زاده و آهنگ‌سازی مشترک حجت اشرف‌زاده و امیر و آرش بیات است.

ماه و ماهی متشکل از هشت قطعه با کلام ماه و ماهی، مادر، کوچه باغ‌های نیشابور، پاییز، دلتنگ، عشق آمد و  یاد یار و یک قطعه بی‌کلام عشق آمد است که با شعرهایی از علیرضا بدیع تولید شده است.

در این اثر، مهرداد عالمی نوازندگی ویولنسل و میثم مروستی نوازندگی ویولا را برعهده دارند.

سمبل, سکوت آبی, پرفروش, مهدی شفیع نژاد,
آمار بازدید : 1,672
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500