ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : جمعه 24 مهر 1394 - ساعت 18:19:41
چاپ خبر

بازخوانی قطعه «أنا مظلوم حسین» نزار‌ القطری

محمد حشمتی «أنا مظلوم حسین» را با ملودی متفاوت اجرا کرده است که در ایام محرم و صفر پخش خواهد شد.

بازخوانی قطعه «أنا مظلوم حسین» نزار‌ القطری

محمد حشمتی خواننده پاپ درخصوص آثار مناسبتی و جدیدترین کارهای خود در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه محرم چند قطعه مرتبط با حال و هوای این ایام را به رادیو تقدیم کرده‌ایم که در روز‌های محرم و صفر پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از این قطعات با عنوان «أنا مظلوم حسین» است که به سبک مرحوم پدرم که ذاکر و استاد قرآن بودند اجرا شده است. این کار 40 سال پیش توسط پدرم اجرا می‌شد. در واقع این اثر با یک فضا و ملودی متفاوت نسبت به کاری که آقای قطری اجرا کرده‌اند، ضبط شده است. 

وی تصریح کرد: دو قطعه دیگر در وصف حضرت رقیه (س) با ملودی خودم تنظیم شده و یک اثر هم در مقام حضرت علی اصغر (ع) ساخته شده است، که در فضای چهارگاه است.

خواننده «اذان می‌گویند» در مورد کارهای قبلی خود در خصوص فضای عاشورایی و محرم بیان کرد: در سال 92 آلبومی را با عنوان «غزل عاشورا» تولید کردیم. این آلبوم دارای هشت ترک بود. نام دو ترک از این آلبوم «بگذار بگریم» و «غزل عاشورا» نام داشت. اما یکی از قطعات این آلبوم که مورد توجه قرار گرفت به نام «سقای کربلا» بود.

وی ادامه داد: ابتدای این کار به زبان آذری بوده و از نیمه کار فارسی خوانده شده است. شعر این اثر را استاد چایچیان سروده و ملودی آن بر اساس نواهای عاشورایی بوده است. در حقیقت این اثر یک نوع فولکلور مذهبی با موسیقی آذربایجان است.

حشمتی در مورد چگونگی شکل‌گیری و ساخت این قطعه اظهار داشت: روزی در میدان انقلاب از کنار مغازه‌ای رد می‌شدم که داود علیزاده مداح اهل آذربایجان با همین ملودی این اثر را اجرا کرده بود. با شنیدن صدای آقای علیزاده به این فکر افتادم تا «سقای کربلا» را در هیئت اجرا کنم. در این مسیر از مادرم کمک‌های زیادی گرفتم و او در درآمدن لهجه مرا راهنمایی کرد. درنهایت به هنگام جمع‌آوری آلبوم «غزل عاشورا» پیشنهاد کردم که این قطعه نیز در آن گنجانده شود و همکاران هم استقبال کردند.

انامظلوم حسین, نزارقطری, محمدحشمتی, محرم, صفر,
آمار بازدید : 1,410
تعداد نظرات (1)
?
مهدی
8 سال و 185 روز و 14 ساعت و 51 دقیقه و 13 ثانیه قبل

لینک مربوط به این کار با صدای محمد حشمتی:
http://www.aparat.com/v/3MKnY/%D8%A7%D9%86%D8%A7_%D9%85%D8%B8%D9%84%D9%88%D9%85_%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86_-_%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF_%D8%AD%D8%B4%D9%85%D8%AA%DB%8C

ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500