ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : چهارشنبه 29 مهر 1394 - ساعت 18:45:19
چاپ خبر

تاريخ برگزاري پنجمين جشنواره‌ موسيقي كلاسيك مشخص شد

پنجمین جشنواره‌ی موسیقی كلاسیك تا معاصر ایران به دبیری «فریماه قوام صدری» و «علیرضا مشایخی» با مروری بر آثار «علیرضا مشایخی» - آهنگسازی كه بسیاری او را جزو نخستین آهنگسازان مدرن ایرانی می‌دانند- از اوایل دی ماه در تالار رودكی و سالن شهید آوینی دانشگاه تهران به مدت 6 شب برگزار خواهد شد.

تاريخ برگزاري پنجمين جشنواره‌ موسيقي كلاسيك مشخص شد

در این دوره از جشنواره، «سعید علیجانی» با اركستر موسیقی نو و «مهرداد تیموری» با اركستر فلوت ریكوردر پارس و اركستر مجلسی شرق حضور خواهند داشت. تاکنون بسیاری از نوازندگان برجسته  ایرانی و جهانی با ارکستر موسیقی نو همکاری داشته‌اند و علاوه بر آن، این اركستر هشت آلبوم منتشر كرده است، ضمن آنكه در سال ۱۳۹۰ در مراسم پایانی فستیوال صوت هامبورگ آخرین اجرا را به عهده داشته است. پنجمین جشنواره‌ی موسیقی كلاسیك تا معاصر ایران، با حمایت انجمن موسیقی ایران و با مشاركت بنیاد رودكی و دانشگاه تهران به مدت 6 شب در دی ماه برگزار و در دو سالن رودكی و آوینی برگزار خواهد شد.

«علیرضا مشایخی» پس از به پایان رساندن دوره‌ی آهنگ‌سازی در آکادمی موسیقی وین، برای ادامه تحصیل و پژوهش در زمینه موسیقی الکترونیک به اوترخت در هلند رفت و در آنجا در کلاس‌های گوتفرید میشائیل کونیگ از پایه‌گذاران انستیتو زونولوگی هلند شرکت كرد. او در مدت پانزده سال اقامتش در هلند اقدام به فعالیت‌های گسترده آهنگ‌سازی و پژوهشی كرد و در آنجا بود که اساس موسیقی چندفرهنگی (یکی از شیوه‌های نگرش او به موسیقی ایرانی) را پی‌ریزی کرد.
 

تاریخ برگزاری, جشنواره, موسیقی کلاسیک, فریماه قوام صدری, علیرضامشایخی,
آمار بازدید : 968
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500