ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : چهارشنبه 29 مهر 1394 - ساعت 19:45:15
چاپ خبر

خریداری سازهای جدید ضرورت دارد/ ارادت قلبی به سیدالشهدا(ع)

اولین رهبر مهمان ارکستر سمفونیک تهران با اشاره به حضورش در «اپرای عاشورا» از تجربیات خود بعد از ۱۸ سال دوری از وطن و حضور در یک اثر مناسبتی سخن گفت.

خریداری سازهای جدید ضرورت دارد/ ارادت قلبی به سیدالشهدا(ع)

نصیر حیدریان اولین رهبر مهمان برنامه «مهر تا مهر» ارکستر سمفونیک تهران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره انگیزه های حضور دوباره اش در عرصه موسیقی کشورمان آن هم بعد از ۱۸ سال دوری از وطن بیان کرد:‌ گرچه در این چند سال دوری از وطن به دلیل برخی از بی نظمی های موجود نتوانستم به ایران بیایم، اما بسیار خوشحالم که بار دیگر این فرصت برایم فراهم شد تا در خدمت ارکستری باشم که نسبت به سال های گذشته هم از نظم بهتری برخوردار است و هم دارای کیفیت بالا و استانداردی است.

وی گفت: من در نشست خبری «اپرای عاشورا» هم گفتم که تنها مشکل این روزهای ارکستر سمفونیک تهران سازهای آن است که اگر مسوولان ارکستر شرایطی را فراهم کنند که سازهای جدیدی برای این مجموعه تهیه شود قطعا میزان صدادهی و کیفیت ارکستر به مراتب بیشتر و بهتر از شرایطی فعلی خواهد شد.

اولین رهبر مهمان ارکستر سمفونیک تهران در پایان توضیح داد: توانایی فنی و تکنیکی نوازندگان و خوانندگان که طی این چند روز با آنها همکاری کردم به قدری برایم جالب توجه بود که امیدوارم باز هم فرصت همکاری با آنها را پیدا کنم. به هر حال حضور در کنسرت «اپرای عاشورا» برای من فرصت بسیار مغتنمی بود که بتوانم ضمن ابراز ارادت قلبی و اعتقادی خودم به امام حسین (ع) شرایط حضور دوباره در ارکستر سمفونیک تهران را نیز پیدا کنم.

«اپرای عاشورا»  از روزهای ۲۴، ۲۶، ۲۷، ۲۸، ۲۹ و ۳۰ مهر ماه به نویسندگی بهروز غریب پور، آهنگسازی بهزاد عبدی و رهبر ارکستر نصیر حیدریان در تالار وحدت تهران در حال اجرا است .

 این کنسرت شامل : پرده اول «آغاز»، پرده دوم «بارگاه یزید»، پرده سوم «ملائک»، پرده چهارم «خانه شمر»، پرده پنجم «وداع»، پرده ششم «حر»، پرده هفتم «بارگاه ابن زیاد»، پرده هشتم «شهادت حر»، پرده نهم «شادمانی دربارگاه ابن زیاد» و پرده دهم «پایان» است.

خرید, ساز, جدید, ارادت, امام حسین, محرم,
آمار بازدید : 1,095
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500