ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : دوشنبه 4 آبان 1394 - ساعت 18:24:12
چاپ خبر

برگزاری دوره پیشرفته مردم‌شناسی موسیقی و اتنوموزیکولوژی

دوره پیشرفته مردم‌شناسی موسیقی و اتنوموزیکولوژی در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

برگزاری دوره پیشرفته مردم‌شناسی موسیقی و اتنوموزیکولوژی

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، دوره پیشرفته مردم‌شناسی موسیقی و اتنوموزیکولوژی از پنج‌شنبه ۷ آبان در خانه هنرمندان ایران آغاز می‌شود. مدرس این دوره که قرار است پنج‌شنبه‌ها ساعت ۱۴ در تالار استاد امیرخانی برگزار شود، دکتر محمدرضا آزاده‌فر است.

نشست‌های تخصصی در رشته‌های مختلف ضامن توسعۀ پایدار فرهنگی در کشور است. مردم‌شناسی موسیقی از جمله موضوعاتی است که ضمن فراهم آوردن دانش مطالعه بر روی فرهنگ‌های موسیقی اقوام و ملل، دریچه‌ای مطمئن به‌سوی شناخت هرچه بهتر فرهنگ غنی اقوام ایرانی فراهم می‌آورد. خانۀ هنرمندان ایران در تابستان گذشته تجربۀ موفق برگزاری مقدماتی دورۀ مردم‌شناسی موسیقی را داشت و بر این اساس طراحی و برگزاری دورۀ پیشرفتۀ آن را برای برگزاری در پائیز توسط دکتر محمدرضا آزاده‌فر در برنامۀ خود قرار داد.

مردم‌شناسی موسیقی، مطالعۀ موسیقی مردم در بستر زندگی جمعی با در نظر گرفتن ویژگی‌های فردی آن‌هاست. نه‌تنها موسیقی بیان مشترک بین انسان‌ها در بی‌شمار فرهنگ‌های کرۀ زمین است، بلکه عاملی است که با مطالعۀ آن می‌توان به درون منویات، جهان‌بینی و باورهای هر قوم و قبیله‌ای نفوذ کرد. تکثر انواع متنوع موسیقی در دنیا نیز تحت تأثیر مستقیم گونه‌گونی جوامع است.

رئوس موضوعاتی که در دورۀ پیشرفتۀ مردم‌شناسی موسیقی مورد بررسی قرار می‌گیرند عبارت‌اند از: نسبت موسیقی و سایر هنرها، تحلیل شعر و موسیقی، تحلیل زبان و موسیقی، موسیقی و باورهای مذهبی و اعتقادی، موسیقی و سیاست، سازشناسی اندام‌واره‌ای، موسیقی، جادو و درمان، آوانگاری، تجزیه و تحلیل، اتنوموزیکولوژی کاربردی، کامپیوتر و اتنوموزیکولوژی، ره‌یافت‌های کلی و مرور دوره.

دورۀ پیشرفتۀ مردم‌شناسی موسیقی و اتنوموزیکولوژی از ۷ آبان ۱۳۹۴ روزهای پنج‌شنبه ساعت ۱۴ تا ۱۶ در تالار استاد امیرخانی خانۀ هنرمندان ایران واقع در خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن ۸۸۸۲۱۳۶۱ نسبت به ثبت‌نام در این دوره اقدام کنند.

برگزاری, دوره, مردم شناسی موسیقی, انتوموزیکولوژی, خانه هنرمندان,
آمار بازدید : 937
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500