ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : دوشنبه 4 آبان 1394 - ساعت 18:35:57
چاپ خبر

«ژیوار» به اکسپوی میلان نرسید

گروه موسیقی بانوان «ژیوار» که قرار بود در اکسپوی میلان ایتالیا اجرای برنامه کند، به دلیل مقارن شدن تاریخ اجرای خود با ایام محرم و صفر، از این اجرا بازماند.

«ژیوار» به اکسپوی میلان نرسید

ژیوارشیخ الاسلام درباره عدم حضور گروهی که سرپرستی آن را به عهده دارد، در اکسپوی میلان، به موسیق فارس گفت: طبق قرار قبلی، گروه ژیوار برای برگزاری اجرا دراکسپوی میلان به کشور ایتالیا سفر کند اما با وجود اینکه از اسفندماه سال گذشته آمادگی حضور در اکسپو را داشتیم، به دلیل مقارن شدن اجرای ما با ایام محرم و صفر، این سفر کاری لغو شد.
وی افزود: گروه ژیوار تمامی برنامه های خود که مهمترین آنها اجرای کنسرت در سنندج در روزهای 7 تا 10 مهرماه بود را لغو کرد تا برای سفر خود را آماده کند چون قرار بود روزهای اولیه ماه را منتظر اعلام خبر سفرمان باشیم. اما این اتفاق نیفتاد و به رغم تمامی برنامه ریزی های انجام شده نتوانستیم به این اکسپو برسیم.
وی با اشاره به اینکه تمامی گروه ها برای اجرای برنامه در اکسپو از قبل برنامه ریزی های خود را انجام داده اند، گفت: باتوجه به تمریناتی که داشته ایم، امید می رود که اجرای ژیوار دراکسپو برگزار شود.
گفتنی است اکسپو رویدادی است فرهنگی-تجاری که در فواصل 5 ساله در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. اکسپو 2015 در شهر میلان ایتالیا (اکسپو میلان 2015) و به مدت شش ماه از 1 می تا 31 اکتبر 2015 با موضوع «تغذیه زمین، انرژی برای حیات» شروع به کار کرده است.
برای اتفاقی که هر چند سال یک بار می افتد؛ حضور گروهی متشکل از بانوان ایرانی می توانسیت از جهت معرفی هنر این مرزو و بوم بسیار تاثیرگذار باشد ، بنابراین این سوال پیش می آید که آیامسولان نمی دانستد که در ایام محرم و صفر، اجرای موسیقی با مشکل همراه است که برنامه ریزی گروه ژیوار را مصادف با این ایام تنظیم کرده اند؟ آیا در چنین مساله ای عمدی درکار نبوده است؟ گروهی که به عنوان نماینده زنان ایران می توانست افتخارآفرین باشد، چرا باید از اتفاقی به این بزرگی بی نصیب بماند و موفق به اجرای برنامه خود که اتفاقا نمونه بارز موسیقی ایرانی است، بازماند در حالیکه به عنوان اولین گروه بانوان در این اکسپو حضور می یافت؟ژیوار که تاکنون اجراهای موفق و پرمخاطبی را در ایران برگزار کرده است که از آن میان می توان به اجرای آن در بزرگداشت بانو پروین صالح(نوازنده پیشکسوت ویولن و قیچک) و همسر استاد «هوشنگ ظریف» اشاره کرد، چرا باید از کنسرتی که در آن به معرفی موسیقی ایران زمین می پردازد، محروم شود؟ و خیلی چراهای دیگر که جوابگوی آنها مسولانی هستند مه از پاسخ دادن به آنها شانه خالی می کنند.

ژیوار, اکسپوی میلان, موسیقی بانوان, محرم, صفر,
آمار بازدید : 800
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500