ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : چهارشنبه 6 آبان 1394 - ساعت 13:00:16
چاپ خبر

کنسرت کیهان کلهر و اردال ارزنجان در آمریکا

كیهان كلهر آهنگساز و نوازنده‌ی كمانچه در ادامه‌ی تور كنسرت‌های خود 29 آبان (20 نوامبر) و اول آذر (22 نوامبر) به همراه اردال ارزنجان به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

کنسرت کیهان کلهر و اردال ارزنجان در آمریکا

به گزارش رادیوپدیده به نقل از هنرآنلاین، کیهان کلهر با اعلام این خبر در صفحه اینستاگرامش اینطور نوشت: این كنسرت‌ها را در سانفرانسیسكو و ساراتوگا (مركز هنرهای مونتالوو) برگزار خواهیم كرد.

اگرچه كیهان كلهر در فعالیت‌های خود در خارج از ایران، با بسیاری از آهنگسازان و نوازندگان فعالیت داشته است؛‌ اما به نظر می‌رسد كه همكاری او با ارزنجان بیش از هر نوازنده‌ی دیگری ادامه داشته و حالا نزدیك 15 سال است كه این دو با یكدیگر همكاری داشته و آن‌طور كه به نظر می‌رسد، زبان یكدیگر را به خوبی درك كرده‌اند.

كلهر پیش از این درباره‌ این همكاری گفته است: من هر زمان همکاری‌ام را با یک نوازنده شروع می‌کنم، سعی می‌کنم قبل از آن یک رابطه‌ی حسی با نوازنده برقرار کنم. من و ارزنجان وقتی اولین کارمان را با یکدیگر ضبط کردیم، یک ماه بود که همدیگر را می‌شناختیم. من چند باری به ترکیه رفتم و درباره فرم و موسیقی و مسایلی از این دست صحبت کردیم. بعد این همکاری ادامه پیدا کرد و در حال حاضر دوستان بسیار خوبی هستیم. او جدای از اینکه موزیسین بزرگی است، انسان بزرگی نیز هست و در کنارش اوقات خوبی دارم و بسیار راحت هستم. طبیعتا با این رابطه و راحتی که پیش می‌آید، ساز زدن هم راحت می‌شود. تعارفات کنار می‌رود. من با شجاعت حسین‌خان هم تا اندازه‌ای چنین رابطه‌ای دارم؛ اما رابطه‌ام با ارزنجان به گونه‌ای است که بعضی‌ وقت‌ها فکر می‌کنم انگار یک نفر دارد، دو ساز می‌زند. این تجربه را من با هیچ نوازنده دیگری نداشتم. آنقدر من از ساز زدن کنار او لذت می‌برم و به اندازه‌ای با ذهن همدیگر آشنا هستیم که وقتی کنار هم می‌نشینیم، اصلا لازم نیست به همدیگر حتی نگاه کنیم. شما در آن دی‌وی‌دی تالار وحدت هم دقت کنید، همین جریان حاکم است. این موسیقی خودش مثل موج جلو می‌رود و من از این همکاری بسیار راضی هستم. فکر می‌کنم بهترین دونوازی است که من با یک نوازنده دیگر - چه ایرانی و چه غیرایرانی- انجام داده‌ام. رابطه من با نوازنده‌هایی که همیشه با آنها کار کرده‌ام یک رابطه متداوم بوده است. حداقل من خواستم این طور باشد. این مساله را در همکاری من با شجاعت حسین‌خان، یویوما، اردال ارزنجان، بروکلین رایدر و غیره می‌توان مشاهده کرد.یعنی پشت تمام این همکاری های موسیقیایی یک رابطه انسانی هم وجودداشته.چون دوست دارم شنونده این آثارهم بامن زندگی کند ومتوجه این رابطه انسانی پشت این اثر باشد.

کنسرت, کیهان کلهر, نوازنده کمانچه, اردال ارزنجان, آمریکا, تورکنسرت,
آمار بازدید : 953
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500