ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : یک‌شنبه 10 آبان 1394 - ساعت 13:00:10
چاپ خبر

آلبوم ˝اینک از حافظ˝به انتشار دوم رسید / با صادق شیخ‌زاده از ˝عشق‌نامه˝ تا جایزه مستروکال فنلاند

اسم صادق شیخ‌زاده از دو سال پیش (سال 92) که نشان درجه یک خیام را از مرکز ˝فردریک لونورمان˝ فرانسه گرفت، بیشتر در رسانه‌ها دیده می‌شود.

آلبوم ˝اینک از حافظ˝به انتشار دوم رسید / با صادق شیخ‌زاده از ˝عشق‌نامه˝ تا جایزه مستروکال فنلاند

به گزارش رادیوپدیده به نقل از هنرآنلاین، این روزها بیشتر اسم صادق شیخ‌زاده را می‌شنویم. جوانی 26 ساله که با قرائت قرآن شروع کرده و بعدش به موسیقی سنتی رسید. دکترای زبان و ادبیات فارسی دارد و در دانشگاه تدریس می‌کند. به گفته خودش از سن ۱۲ سالگی قاری ممتاز قرآن بوده و هفت دوره در مسابقات منطقه و استان و مسابقات بین‌المللی اوقاف شرکت کرده است. برای اولین بار که کار "زمستان است" محمدرضا شجریان را می‌شنود، کنجکاو می‌شود که تحریرهای آوازی چطور اتفاق می‌افتد. برای همین دنبال موسیقی می‌افتد و آواز را به صورت جدی دنبال می‌کند. اسم صادق شیخ‌زاده از دو سال پیش (سال 92) که نشان درجه یک خیام را از مرکز "فردریک لونورمان" فرانسه گرفت، بیشتر در رسانه‌ها دیده می‌شود. خرداد ماه همان سال اولین آلبومش، به نام "اینک از امید" منتشر شد و حتی چهارماه بعد از آن به بازنشر رسید. دومین آلبوم این خواننده با نام "اینک از حافظ" دوماه پیش وارد بازار شد. او امسال در دهه اول محرم به تلویزیون آمد و برنامه‌ای با نام "عشق‌نامه" را اجرا کرد. در این برنامه که از شبکه مستند پخش می‌شد به مدت ۷ دقیقه در هر قسمت با استفاده از موسیقی سنتی ایرانی به روایت روزهای مختلف قبل از عاشورا پرداخته می‌شد که قرار است در اربعین هم بازپخش داشته باشد.

شیخ‌زاده می‌گوید: "بعد از "عشق‌نامه" با شبکه افق صحبت کردیم و طرحی دادیم که از همان نواهای برنامه "عشق‌نامه"، به صورت صرفا صوتی استفاه و برنامه‌ای متناسب ساخته شود. فعلا در محله طرح هستیم و هنوز به مرحله اجرا نرسیده است." به گفته شیخ‌زاده قرار است همان کاری که در "عشق‌نامه" صورت می‌گرفت به صورت طولانی‌تر در شبکه افق هم اتفاق بیفتد.

"اینک از حافظ" در فرانسه

دومین آلبوم این خواننده جوان که پیشتر توضیحاتش را خواندید، قبل از اینکه در ایران منتشر شود، در استراسبورگ فرانسه منتشر شد و به گفته خود شیخ‌زاده، با استقبال درخور توجهی هم روبه‌رو شده است: "اولین بار این آلبوم، 7 ماه پیش در فرانسه به انتشار رسید. داستانش این بود که بعد از دریافت نشان خیام، یکی از امتیازاتی که به برنده داده می‌شود، انتشار آلبومی از طرف مرکز فردریک لونورمان است. این آلبوم همان زمان‌ها ضبط و در خود استراسبورگ پخش شد."

به گفته شیخ‌زاده برای اینکه آلبوم آماده انتشار شود، با یک سری تغییرات از جمله اضافه شدن مصباح قمصری به عنوان نوازنده به تیم، همراه بود. در زمان انتشارش در ایران هم، در همان دوماه اول با استقبال خوبی مواجه شد و قرار است انتشار دوم بعد از محرم و صفر پخش شود.

شیخ‌زاده با اشاره به اینکه میزان استقبال از این اثر در فرانسه هم قابل توجه بوده است، گفت: "داستان انتشار در خارج از کشور متفاوت است. اولی نسخه مجازی در اینترنت منتشر می‌شود تا مردم آن را گوش کنند. مردم هم با این کار تصمیم می‌گیرند آلبوم را بخرند یا نه. بعد از خرید، نسخه فیزیکی در دسترس‌شان قرار می‌گیرد. در فنلاند در حدود 2500 نسخه فیزیکی از آلبوم فروش رفته است و حدود 30-40 هزار دانلود هم صورت گرفته." این آلبوم شامل تصانیفی چون شهره شهر، پیر ما، دفتر بی‌معنی، مرغی از قاف و یک ساز و آواز مفصل مرکب‌خوانی‌ست که از شور شروع می‌شود و به ماهور می‌رسد.

جایزه مستروکال فنلاند

شیخ زاده می‌گوید: "اواسط مهرماه جاری، کنسرتی در فرهنگسرای ارسباران برگزار کردیم به نام "از فراق تا وصال". مجتبی فضیلت‌خواه و محمدامین اکبرپور هم در این کنسرت همراه من بودند. این کنسرت دو خواننده داشت که یکی از آنها خودم بودم. کنسرت فیلمبرداری شده است و قرار است در فنلاند منتشر شود."

شیخ‌زاده سال گذشته جایزه مستر وکال فنلاند را دریافت کرد تا کلکسیون جایزه‌های خارجی‌اش به عدد 3 برسد. او در این‌باره می‌گوید: "پس از کسب رتبه دوم "icm" اتریش و نشان درجه یک خیام از فرانسه و البته انتشار آواز شوشتری منتسب به این جایزه در فرانسه و نیز امتیاز نشر آلبوم در این کشور، به واسطه آلبوم "اینک از امید" به بخش بین‌الملل جشنواره موسیقی فنلاند فراخوانده شدم و پس از انجام مقدمات برای شرکت در این بخش ملزم به تولید اثری با شعر سعدی بدون استفاده از ساز و افکت‌های مرسوم صوتی شدم."

لازم به یادآوری است یکی از امتیازاتی که در پی دریافت این جایزه به برنده تعلق می‌گیرد، انتشار و پخش یک اثر در خود کشور فنلاند است. برای همین این کنسرت قرار است در کشور فنلاند هم به صورت تصویری پخش شود.

اینک از حافظ, آلبوم, انتشاردوم, نشان درجه یک, خیام, صادق شیخ زاده,
آمار بازدید : 1,188
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500