ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : شنبه 16 آبان 1394 - ساعت 14:26:25
چاپ خبر

منتقدان خانه موسیقی بین گفت‌وگو و شکایت یک راه را انتخاب کنند

«ما همچنان معتقدیم که مشکلاتی که تعدادی از اهالی موسیقی با خانهٔ موسیقی دارند، در بستر تعامل و گفت‌وگو حل خواهد شد و از‌‌ همان ابتدا که انتقاداتی در این زمینه مطرح شد، ما بار‌ها به دوستان متذکر شدیم که می‌توانند مشکلات و انتقادات خود را در خانهٔ موسیقی حل کنند... .

منتقدان خانه موسیقی بین گفت‌وگو و شکایت یک راه را انتخاب کنند

 اما در این میان عده‌ای از این دوستان در حالی که مساله گفت‌وگو و جلسه با اعضای خانهٔ موسیقی را مطرح می‌کردند، عده‌ای دیگر مدام در رسانه‌ها مسایلی را می‌گفتند که بخش مهمی از آنان شکل «اتهام» دارد، در این میان عده‌ای نیز مدام نامه‌نگاری‌هایی را انجام می‌دهند و گاهی لحنشان چنان عصبی می‌شود که به شکل عملی امکان گفت‌وگو را از بین می‌برد.»

این‌ها را «محمد سریر» - رییس‌هیات مدیره خانهٔ موسیقی- در پاسخ به انتقادی می‌گوید که این روز‌ها متوجهٔ اوست؛ او می‌گوید تنها دو روز بعد از اعلام آمادگی خانهٔ موسیقی برای بیان این گفت‌وگو از طرف دیگر دوستان مسالهٔ شکایت از این خانه مطرح شد: ‌ «در چنین فضایی تا چه اندازه امکان گفت‌وگو وجود دارد؟ یا باید به حل مشکلات در بستر تعامل اعتقاد داشت یا نداشت؛ چیزی وسط این دو جریان قرار ندارد. ‌»

او همچنین به این مساله اشاره دارد: ‌ «ای کاش دوستانی که معتقد به انجام گفت‌وگو هستند، در جلسات ماهیانهٔ خانهٔ موسیقی شرکت می‌کردند و پاسخ ما را نیز می‌شنیدند تا اینکه این سخنان را در رسانه‌ها مطرح کنند؛ از آن طرف این دوستان به این نکته توجه ندارند که بخش مهمی از انتقاداتی که مطرح کرده‌اند، پیش از این در دادگاه مطرح بوده است و سیستم قضایی پاسخ لازم را در این زمینه خواهد داد. ما نیز مثل خود دوستان منتظر روشن شدن تکلیف ماجرا توسط نهادهای ذیصلاح قضایی هستیم. برای مثال مسالهٔ «تعاونی مسکن» که در این مدت بار‌ها دربارهٔ آن خانهٔ موسیقی را تحت فشار گذاشته و اتهامات متعددی را مطرح کرده‌اند، توسط نهادهای قضایی در حال پیگیری است و من متوجه نمی‌شوم که اگر این دوستان به محق‌ بودن خود اعتقاد دارند، چرا منتظر پاسخ از طرف نهادهای قضایی نمی‌مانند؟ از آن طرف وزارت ارشاد با جدیت مشغول بررسی مسایلی است که دوستان بیان کرده‌اند از مسایل مالی گرفته تا هر مسالهٔ دیگر که به زودی نتیجهٔ آن اعلام خواهد شد و فقط نیاز به اندکی صبر است تا مشکلات در این خصوص برطرف شود.»

او همچنین می‌گوید اعتقاد دارد که بخش زیادی از دوستانی که این مسایل را بیان کرده‌اند، به طور قطع حسن نیت دارند؛ اما نمی‌توان هر روز مساله‌ای جدید مطرح کرد؛ مثلا حالا بگویند حتی اظهارنظر وزارت ارشاد در مسالهٔ خانهٔ موسیقی نیز محلی از اعراب ندارد: ‌» من همچنان تاکید می‌‌کنم که ما همه از یک بدنه هستیم؛ اما خود دوستان نیز شاید به این مساله معتقد باشند که تعدادی از آن‌ها به جای حل مساله، به دعوا، اتهام‌زنی و به قول خودشان افشاگری مشغول هستند تا تلاش برای حل مشکل. برای مثال از رقم بودجه‌های عجیب و غریب می‌گویند، در حالی که بودجه‌ای که برای نهادهای صنفی در نظر گرفته می‌شود، کاملا مشخص است و ما هیچ‌کدام نقشی در آن نداریم. همهٔ این‌ها کاملا مشخص و حسابرسی‌شده است؛ اما اتهاماتی بیان می‌شود که محلی از اعراب ندارد.»

منبع:موسیقی ما

محمدسریر, خانه موسیقی, شکایت, انتقاد,
آمار بازدید : 934
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500