ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : سه‌شنبه 19 آبان 1394 - ساعت 14:27:16
چاپ خبر

محسن رجب‌پور: می‌خواهیم برای تسریع امور مجوزها به تعامل برسیم

یکشنبه 8 آذر ماه اولین جلسه هم‌اندیشی مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری در سالن رودکی برگزار می‌شود.

محسن رجب‌پور: می‌خواهیم برای تسریع امور مجوزها به تعامل برسیم

به گزارش رادیوپدیده به نقل ازموسیقی ما، هیات موسس مجمع صنفی مدیران موسسات تهیه، تولید و تکتیر آثار صوتی تهران از تابستان سال 88 اقدامات رسمی خود را برای ثبت این مجمع آغاز کرد و در بهار 94 موفق به اخذ تمام تاییدات لازم از وزارت کشور و سایر ارگان‌های وابسته شده است. در واقع می‌توان گفت این مجمع صنفی، اولین تشکل غیردولتی مرتبط با موسسات تهیه، تولید و تکثیر آثار صوتی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شده است.

مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری بعد از مراحل ابتدایی ثبت و تشکیل این مجمع و انجام انتخابات زیرنظر نماینده وزارت کشور، جلسات منظم خود را برای رسیدن به نقشه راهی که مورد تایید همکاران دیگرش هم باشد، آغاز کرد و پس از انتخاب جایگاه هر نفر در هیات مدیره و انتخاب محسن رجب‌پور به عنوان مدیرعامل این مجمع، جلسات خود را با ارگان‌های ذی‌صلاحی که امور دریافت مجوزهای نشر و اجرای صحنه‌ای با آنها بود، برگزار کرد. طبق گفته محسن رجب‌پور آنها در این جلسات با یکدیگر به یک نقشه راه مشترک رسیدند که این قدم اول اجرایی آنها بود.

حالا قرار است اولین جلسه هم‌اندیشی این مجمع برای تسریع امور مجوزها و تعامل بیشتر با مراجع ذیصلاح برگزار شود که محسن رجب‌پور در این‌باره به «موسیقی ما» می‌گوید: «ما در این جلسه که اولین جلسه هم‌اندیشی با همکاران صنفی خودمان است، پیشنهادات دوستان را برای رسیدن به یک راه حل مشترک با مراجع ذیصلاح خواهیم شنید و بر اساس اولویت، آنها را دسته‌بندی می‌کنیم. سپس در جلسات بعدی با حضور همه همکاران به عنوان ناظر فعالیت‌های ما، این مشکلات را با روسای مراجع ذیصلاح در میان می‌گذاریم و برایشان پیش‌نهادهایی خواهیم داشت که انشاالله با قولی که از آنها گرفته‌ایم، مسیر دریافت مجوزها در عین رعایت قوانین، آسان‌تر پیش برود.»

مدیر عامل این مجمع که حاصل 6 سال تلاش ناشران برای تشکیل یک مجمع صنفی به صورت مستقل است از اهداف این صنف می‌گوید: «آنچه که توقع داریم این است که مراجعی که با آنها طرف هستیم یا ناظر بر عملکرد شرکت‌های تولید موسیقی هستند، روش‌هایشان را با هم‌اندیشی همکاران ما، به روز کنند. به طور مثال مراحلی که در حال حاضر برای دریافت مجوزها در دفتر موسیقی داریم، 20 سال است که دست نخورده و به روز نشده است. با توجه به اینکه در این سال‌ها تکنولوژی تغییر کرده و روش‌ها مدون‌تر شده‌اند، ما احتیاج داریم که با نظر خود حتی کارشناس‌های دفتر موسیقی و نظرات همکاران ما، این مراحل به روز شوند.»

رجب‌پور می‌گوید که این صنف کاملا مستقل است و هیچ تضاد و تناقضی با سایر مراجع ندارد بلکه هدف صرفا هم‌اندیشی و تسریع امور در کنار همکاران است: «ما نه از کسی انتقادی داریم و نه قصد موازی کاری با هیچ ارگان و دخالت در امور مراجع ذی‌صلاحمان را داریم، ما فقط ترجیح می‌دهیم و صلاح می‌دانیم که با هم‌اندیشی با همکارانمان به یک راه حل برسیم تا خودمان از دغدغه‌های مراجعی که با آنها طرف حساب هستیم، کم کنیم.»

محسن رجب پور, مجوز, موسیقی, سالن رودکی, 8آذر,
آمار بازدید : 983
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500