ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : یک‌شنبه 24 آبان 1394 - ساعت 13:24:24
چاپ خبر

نمی‌توانم توقعی از رسانه‌ها داشته باشم / گفت‌وگو با علیرضا میرآقا

علیرضا میرآقا نوازنده پرکاشن و ترومپت که در گروه بنیامین بهادری ساز می‌زند معتقد است موسیقی جایگاه چندانی در مطبوعات ما ندارد، مخصوصاً که چیزی به نام ویدئو کلیپ در ایران وجود ندارد.

نمی‌توانم توقعی از رسانه‌ها داشته باشم / گفت‌وگو با علیرضا میرآقا

به گزاش رادیوپدیده به نقل از هنرآنلاین، علیرضا میرآقا نوازنده پرکاشن و ترومپت که در گروه بنیامین بهادری ساز می‌زند، درباره جایگاه موسیقی در رسانه‌ها به خبرنگار هنرآنلاین گفت: موسیقی جایگاهی در مطبوعات ندارد، فقط خواننده‌ها جایگاه دارند. نمی‌توانم توقعی از رسانه‌ها داشته باشم. ما یک سری قوانین در کشور داریم که مجبوریم آن را بپذیریم. وقتی یک چیزی به نام ویدئو کلیپ نمی‌توانیم داشته باشیم، پس من از رسانه‌ها نمی‌توانم انتظار داشته باشم کارم را به خوبی تبلیغ کنند. هرچقدر این رسانه‌ها درباره‌اش بنویسند یا مجله آن را چاپ کند، در نهایت مردم ما پای تلویزیون هستند. آن هم مردم امروز که خیلی راحت به ماهواره و اینترنت دسترسی دارند.

میرآقا که به تازگی قطعه "بانو" از او منتشر شده است، از استقبالی که از قطعه‌اش شده بسیار خشنود است. او گفت: "بانو" حدود 11 سال پیش آهنگش را ساخته بودم با تنظیم بردیا کیارس که تنظیم موزیسین‌پسندی داشت. ولی این قطعه سال‌ها بدون استفاده ماند و باید طوری تغییرش می‌دادیم که باب سلیقه امروز مردم شود چون آدم‌ها با ملودی و شعرش خیلی ارتباط برقرار کردند و تنظیمش متخصصان خیلی دوستش داشتند ولی عام برای من خیلی مهم‌تر است. از شنبه گذشته تا امروز بیش از صد هزار نفر به این قطعه گوش کرده‌اند.

او درباره اینکه چطور شد که این قطعه را خوانندگی کرد، گفت: یک‌ دفعه زد به سرم که بخوانم. خیلی‌ها به من گفته بودند که بخوان ولی دیگر قصد خواندن نداشتم. من 12-13 سال پیش آلبومی جمع کردم و به وزارت ارشاد بردم. ولی آن‌قدر اذیتم کردند که دلم گرفت. برای همین بی‌خیال خوانندگی شدم و نوازندگی را دنبال کردم هنوز هم عاشق نوازندگی هستم و اولویت اول من است. نوازندگی عشق من است و خوانندگی علاقه‌ام.

این نوازنده معتقد است اگر در ایران بخواهی به عنوان یک نوازنده معروف شوی خیلی راه سختی را انتخاب کرده‌ای: مردم همیشه خواننده و بازیگر را می‌بینند و طرفدارش هستند ولی اینکه نویسنده، کارگردان، طراح صحنه، تنظیم‌کننده، ترانه‌سرا و آهنگساز باشی و بخواهی معروف شوی، خیلی سخت است.

او درباره فعالیت‌های بعدی‌اش می‌گوید: درباره اجرای بعد از ماه محرم و صفر هنوز کسی حرف قطعی به من نزده است. الان نزدیک به 6-7 سال است که با گروه بنیامین موزیک فعالیت می‌کنم. اگر کسی به من پیشنهادی بدهد و همزمان، بنیامین هم کنسرت داشته باشد، قطعاً اولویت من بنیامین است. مشکلی هم هیچ‌وقت با او نداشتم.

او که از حضور مجددش در عرصه خوانندگی راضی است می‌گوید: تازه موتورم روشن شده و پیگیر خواندن هستم، اما خیلی به آلبوم خیلی فکر نمی‌کنم چون در عصر حاضر، انتشار آلبوم خیلی جایگاهی ندارد مخصوصاً با این شرایط دانلود و نبود حق کپی‌رایت. از طرفی مردم هم غیرقابل‌پیش‌بینی شده‌اند. برای همین تصمیم دارم به صورت تک آهنگ، قطعاتم را منتشر می‌کنم تا ببینم باب میل مرم هست یا نه. تمام تلاشم را می‌کنم که ملودی‌های انتخابی‌ام خیلی روان باشد چون مردم ما شعر روان و ملودی ساده را خیلی راحت‌تر یاد می‌گیرند، اما مصرانه و جدی در این موقعیت ایستاده‌ام که تنظیم‌ها کاملاً حرفه‌ای باشد.

غلیرضامیرآقا, رسانه, نوازنده, ترومپت, ویدیو کلیپ,
آمار بازدید : 1,206
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500