ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : شنبه 5 دی 1394 - ساعت 13:33:33
چاپ خبر

آیهان با ˝مارال˝ به صحنه رفت

کنسرت گروه ریحان در دو روز در سالن فدک شهر اردبیل با حضور جمع کثیری از هنرمندان عرصه‌های مختلف برگزار شد.

آیهان با ˝مارال˝ به صحنه رفت

به گزارش رادیوپدیده به نقل ازهنرآنلاین، کنسرت گروه "ریحان" به خوانندگی آیهان در حالی شب گذشته در سالن فدک شهر اردبیل روی صحنه رفت که این خواننده میزبان هنرمندان زیادی بود.

قبل از آغاز برنامه یاشار آذرتاش مدیر برنامه گروه عنوان کرد اجرا در شهر اردبیل که زادگاه آیهان است افتخاری است که نصیب ما شده است. او به آذری زبان‌ها حاضر در سالن خوشامد گفت و شعری به زبان آذری را اجرا کرد. آذرتاش همچنین ضمن معرفی میرطاهر مظلومی از او برای حضور روی سن دعوت کرد.

فکری موندم؛ ما موندیم اونا رفتن یا اونا موندن و ما رفتیم؟

میرطاهر مظلومی بازیگر، دوبلور و کارگردان هنری و مجری طرح این برنامه ضمن خوش‌آمدگویی به زبان آذری گفت: اینجا شهر ابوالفضل است. شهر مذهبی است. مام وطن است. من افتخار می‌کنم که جزو سادات این شهر هستم. این شهر اندیشمندان، فرهیختگان، نوابغ و شعرایی آیینی اثرگذاری را به ایران تقدیم کرده است. این کنسرت موسیقی را یک به دلیل اخلاق و منش و معرفت و ثانیاً برای عرق به شهرم تمام‌قد کنارشان ایستاده‌ام. هر چیزی، هر رتبه‌ای، هر جایگاهی، هر مکانی هنرمند دارد از مردم است. همین است و بس.

مظلومی ادامه داد: خوشحالم در شهری قدم می‌زنم که رشادت‌های شهروندانش در جای‌جای دفاع مقدس دیده شده و پررنگ است. این گروه پس از ماه‌ها تمرین و تلاش بی‌وقفه و با حمایت مالی و معنوی خودشان و دریغ از حمایت یک اسپانسر برای شهرم اردبیل اجرا می‌کند. واقعاً این افتخار بزرگی است. 

 

وی افزود: هنرمندان عزیزی نیز به‌عنوان مهمان در سالن ما حضور دارند. استاد محمد مطیع، بیوک میرزایی، ولی‌الله مؤمنی و جلیل فرجاد که همگی از هنرمندان متعهد بوده و هستند. امشب در کنار ما قهرمان ملی نیز وجود دارد. کسی که افتخار ایران‌زمین و شهرش اردبیل یعنی سجاد انوشیروانی شاید مهمان نه به نوعی میزبان این جمع دوستانه است. 

این کارگردان هنری همچنین گفت: در آخر نیز تأکید می‌کنم که یادمان نرود که این آرامش، این تجلی هنرمندان در هر شاخه‌ای از هنر مدیون خون پاک شهدای هشت سال دفاع مقدس است. فکری موندم؛ ما موندیم اونا رفتن یا اونا موندن و ما رفتیم؟

او ادامه داد: با هم می‌شنویم صدای آیهان را از گروه "ریحان". بنده هم به‌عنوان مجری طرح و کارگردان هنری در کنار این هنرمندان هستم. هرچند هیچ عنوانی در این دنیای فانی ماندگار نیست جز اخلاق، معرفت و عرق به وطن یعنی ایران اسلامی.

این مجری طرح در پایان گفت: بتهوون می‌گوید: آنگاه که زبان قاصر است این موسیقی است که به زبان می‌آید. حتی سکوت را هم باید از موسیقی آموخت. در آخر از مدیر محترم وزارت ارشاد اسلامی شهرستان اردبیل جناب اسحاقی و کارکنان محترم و شریف مجموعه فدک و تمام عزیزانی که باعث تجلی این گروه شده‌اند کمال تشکر را دارم.

حرف‌های تأثیرگذار مظلومی باعث شد تا حاضرین بیش از یک دقیقه او را تشویق کنند. بعد از سخنرانی این هنرمند اعضای گروه "ریحان" یک‌به‌یک وارد سن شده و قطعه "ای ماشالا" را اجرا کردند. 

 

آیهان بعد از خوش‌آمدگویی به حضار گفت: امشب اینجا دور هم جمع شدیم تا شاد باشیم. من تمام سعی‌ام را می‌کنم که کمتر قطعات اسلو بخوانم تا بتوانیم بهترین خاطره را رقم بزنیم. او بعد از پایان صحبت‌هایش قطعه "مارال" را اجرا کرد.

"کوچه لره سو سپبیشم" یکی دیگر از قطعاتی بود که با نواختن پیانو توسط نوازنده باکویی گروه پختگی و تسلط آیهان را در موسیقی دستگاهی اثبات کرد. در پایان این قطعه، آیهان اذعان داشت این قطعات نوستالژیک سینه‌به‌سینه منتقل شده و برای همه آذری‌ها عزیز و ارزشمند است.

قطعات ریتمیک "سورمه لی قیز" و "آذربایجان گوزللری" به همراهی سازهای تومبا و درامز فضایی شاد و پرانرژی را در سالن حکم‌فرما کرد. در قطعه آذربایجان گوزللری گروه حرکات موزون آیهان را همراهی کردند.

"پنجره" و "بری باخ" در ادامه به زیبایی اجرا و سپس آیهان با نسخه جدید از بری باخ همه را هیجان‌زده کرد.

آیهان در پایان به کنسرت بعدی خود به تاریخ 11 دی‌ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران اشاره کرده و همچنین خبر از انتشار آلبوم در هفته آتی با نام "مارال" را داد.

قطعات اجرایی

مارال، وای آمان، سوه سوه، افسوس، آذربایجان مارالی، نازلانا نازلانا، اولماز اولماز، سویرم ده، دیلبرم، لیلی جان و مولیلی از قطعات اجرایی این کنسرت بود.

اعضای ریحان

درام: بیژن امینی، ناغارا: رضا نباهت، قوشا ناغارا: جمال، پرکاشن: طارق طریقت، گیتار بیس: رامین کلاردشتی، کمانچه: افشین علوی، کلارینت: سیمور کریم زاده و حجت مبذول گارمون و سرپرست ارکستر از اعضای گروه "ریجان" بودند. 

آیهان, مارال, کنسرت, اردبیل, محلی,
آمار بازدید : 1,481
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500