ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : دوشنبه 14 دی 1394 - ساعت 14:28:40
چاپ خبر

ساکت: ارکستر وزیری برنامه متنوعی برای جشنواره فجر دارد / عقیلی: جشنواره امسال با شکوه برگزار می‌شود

نشست خبری گروه وزیری با حضور کیوان ساکت و سالار عقیلی صبح دوشنبه 14 دی‌ماه در تالار وحدت برگزار شد.

ساکت: ارکستر وزیری برنامه متنوعی برای جشنواره فجر دارد / عقیلی: جشنواره امسال با شکوه برگزار می‌شود

کیوان ساکت در ابتدای این نشست خبری گفت: جشنواره امسال با رویکرد متفاوت و پربارتر از سال‌های اخیر، در بخش داوری، برنامه‌ریزی و مدیریت برگزار می‌شود. اما ای کاش می‌شد که آلبوم ضبط شده اجراها را با کیفیت بالا، اندکی پس از جشنواره منتشر می‌کردیم.

وی افزود: من دوست داشتم جشنواره موسیقی مانند جشنواره سینما مجال اکران آثارش را پیدا می‌کرد. اما متاسفانه اشکالی که هست بودجه آن است. برای من همیشه سوال است که چرا سال‌ به سال بودجه جشنواره موسیقی فجر کمتر می‌شود. بودجه این جشنواره حتی یک دهم سینما را نیز شامل نمی‌شود. بودجه سینما 10 برابر موسیقی است و با این شرایط چطور می‌توان انتظار داشت که هنرمندان شرکت‌کننده در این جشنواره با تمام توان و آمادگی شرکت کنند. البته روی صحبت من با متولیان جشنواره نیست بلکه به تصریح بودجه این جشنواره‌هاست.

وی افزود: اگر چه حمیدرضا نوربخش در تمام این مدت از هیچ کمکی به ما دریغ نکردند. اما در تمامی این اتفاقات بودجه مناسب لازم است. البته من صرفه‌جویی و تدابیر اندیشیده شده و حذف برخی از گروه‌ها را قبول دارم ولی باز هم بودجه کم است.

سرپرست گروه وزیری گفت: ما برای این برنامه جلسات زیادی برگزار کردیم و ارکستری خوب و برنامه‌ای متنوع را به مخاطبان‌مان ارائه خواهیم کرد. در ارکستر وزیری امسال ترکیب موسیقی کلاسیک ایرانی به علاوه سازهای ملی و محلی مانند دهل و سرنا را خواهیم داشت. رپرتوار ما نسبت به سال‌های اخیر متفاوت‌تر شده و ترجیح می‌دهم این رپرتوار سورپرایز باقی بماند.

ساکت به حضور یک حمایت‌کننده در ارکستر خود اشاره کرد و گفت: واژه اسپانسر بار تبلیغاتی داشته و بهتر از بگوییم که این برنامه نیازمند حمایت‌کنندگانی است تا ارکستر وزیری را به ترکیبی دیگر حمایت کند تا بتوانیم آنچه در شان مردم  است را روی صحنه ببریم. در پی این هستیم کاری ظریف به جا مانده از موسیقی اصیل را در این ارکستر داشته باشیم در عین حالی که کهنه و تکراری نباشد.

سرپرست گروه وزیری در پایان با اشاره به فعالیت ارکستر ملی گفت: بازگشایی ارکستر ملی خبری نویدبخش بود که جز به دست استاد فخرالدینی امکان‌پذیر نبود. اما یک ارکستر بیشتر از هر چیزی نیاز به امکانات مالی و خوراک دارد و من در تمام این مدت شاهد تلاش فخرالدینی در این زمینه بودم ؛ اما ارکستر کارش را با سرعت شروع کرد و با 6 شب برنامه با حضور من، سالار عقیلی و محمد معتمدی برنامه‌ای قابل قبول ارائه کرد و امیدوارم با تدبیر استاد فخرالدینی این ارکستر رو به پیشرفت قدم بردارد.

در ادامه این نشست سالا عقیلی هم گفت: همان طور که همه ما می‌دانیم جشنواره امسال با مدیریت حمید رضا نوربخش و دبیری دکتر ریاحی که هر دو از بزرگان موسیقی ما هستند برگزار خواهد شد. زمانی که خبر مدیریت نوربخش را شنیدم از آنجا که ارادت خاصی به او، صدایش و کارهایش دارم، بسیار خوشحال شدم.

وی افزود: بعد از تحقیقات متوجه شدم امسال در سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر تفکری عمیقی پشت جشنواره است و نسبت به گذشته با رویکرد متفاوتی برگزار خواهد شد. این بهتر بودن را در آیین رونمایی جشنواره همگی شاهد بودیم. مردم عام در آیین رونمایی و آشنایی با گروه‌های شرکت کننده حضور داشتند و خود رویکردهای جشنواره را شاهد بودند.

عقیلی با اشاره به بخش بین‌الملل جشنواره گفت: در بخش بین‌الملل جشنواره حضور گروه‌ها قابل توجه بود. افرادی که در بخش بین‌الملل شرکت کردند هنرمندان شاخصی هستند که پیدا کردن آنها در طول سال بسیار سخت است و حضورشان در جشنواره امسال جز افتخارات محسوب می‌شود. البته همه این مسائل از مدیریت خوب نشات می‌گیرد. در بخش سنتی و پاپ هم شاهد افراد و گروه‌های شناخته شده‌ای هستیم که دست در دست هم جشنواره با شکوهی را برگزار خواهند کرد.

عقیلی در پایان گفت: پیش از این دوبار در جشنواره موسیقی فجر شرکت کردم اما در برهه‌ای از زمان احساس کردم این جشنواره  رو به افول رفته است، بنابراین دیگر شرکت نکردم. البته نه تنها من بلکه گروهی از هنرمندان شناخته شده هم مقابل این جشنواره در سالهای قبل جبهه گرفتند. اما امسال این تابو شکسته شد و شاهد جشنواره‌ای هستیم  که حرفی برای گفتن دارد.

ارکستر وزیری به سرپرستی کیوان ساکت و آواز سالار عقیلی روز 23 بهمن‌ماه ساعت 21 در تالار وحدت به صحنه خواهد رفت.

کیوان ساکت, سالار عقیلی, جشنواره موسیقی فجر, تالاروحدت, ارکستر,
آمار بازدید : 1,100
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500