ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : چهارشنبه 16 دی 1394 - ساعت 12:46:13
چاپ خبر

حضورم در جشنواره مقاومت، معامله با دفتر موسیقی نبود/ هرجا پای ایران وسط باشد من هم هستم

کاوه آفاق گفت: حضور من در جشنواره مقاومت، هرگز به معنای یک معامله با مسئولان دفتر موسیقی نبود. اگراهل معامله بودم، صدور مجوز آلبومم 5 سال طول نمی‌کشید.

حضورم در جشنواره مقاومت، معامله با دفتر موسیقی نبود/ هرجا پای ایران وسط باشد من هم هستم

به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، کاوه آفاق خواننده و آهنگساز درباره آلبومش که توانسته مجوزهای لازم برای انتشار را از سوی دفتر موسیقی کسب کند، درباره این آلبوم گفت: این آلبوم 12 قطعه‌ای «با قرص‌ها می‌رقصد» نام دارد که البته شاید نام اثر این شائبه را ایجاد کند که می‌شود با آهنگ‌های این آلبوم رقصید اما باید بگویم که «با قرص‌ها می‌رقصد» درد‌های شخصی من را روایت می‌کند. و اتفاقا 11 شعر آلبوم را هم خودم سروده‌ام. آن قطعه‌ی آلبوم که «با قرص‌ها می‌رقصد» نام دارد هم قطعه‌ی اصلی آلبوم است که آن را برای پدربزرگم ساخته‌ام.

وی افزود: دلیل نام‌گذاری آلبوم این است که می‌خواهم بگویم، نباید مشکلات ما را شکست دهند. ما می‌توانیم با مشکلات برقصیم. محتوای آلبوم کاملا مقولات شخصی است و به گونه‌ای است که فکر می‌کنم انسان شهری امروز می‌تواند با آن ارتباط بگیرد.

این خواننده درباره حضورش در جشنواره‌  موسیقی مقاومت دو سال پیش نیز عنوان کرد: از من دعوت شد که در آن جشنواره شرکت کنم و من هم پذیرفتم. یادمان نرود که جشنواره‌ی موسیقی مقاومت یک جشنواره‌ی ملی است و اتفاقا دست هیچ هنرمندی در آن جشنواره پرچم ایران نمی‌بینید. اصلا جشنواره‌ای مثل مقاومت جای من است. حضور من در این جشنواره هرگز به معنای یک معامله با مسئولان  دفتر موسیقی نبود. اصلا یک هرگز بنویسید و 25 بار حرف «ز» را مقابلش تکرار کنید. آن زمان سرپرست دفتر موسیقی آقای پاشایی بود و ما یک ثانیه درباره‌ جشنواره با هم وارد صحبت نشدیم. پیش از آن اصلا نمی‌دانستم که چنین جشنواره‌ای در ایران وجود دارد اما هرجا پای ایران وسط باشد، من هم هستم. این را بدانید که اگر اهل معامله بودم، روند صدور مجوزم 5 سال طول نمی‌کشید.

وی در ادامه با بیان این که آن روز که در اختتامیه‌ جشنواره‌ی مقاومت روی صحنه رفتم تا جایزه‌ام را بگیرم، آقای پاشایی تعجب کرد و گفت که چهکسی به تو اجازه داده است به این جشنواره بیایی؟، گفت: من در جشنواره‌ موسیقی فجر از دست معاون وزیر جایزه گرفتم و اتفاقا پس از آن دو سال خانه‌نشین شدم.

آفاق در ادامه درباره این موضوع که آیا امکان دارد بعد از کسب مجوز رویه و مشی کاری‌اش را تغییر دهد، نیز گفت: اگر بخواهم در کارهایم تغییر نگرش دهم، ورشکسته خواهم شد و آینده‌ کاری و هنری‌ام را نیز از دست خواهم داد. من با تغییر در سبک و کارم در واقع حکم مرگم را امضا کرده‌ام. در ضمن کسی هم از من نخواسته است که تغییری در کارم ایجاد کنم.

این نوزانده گیتار در ادامه درباره روند پنح ساله کسب مجوز آلبومش نیز گفت: ما برای این آلبوم 23 قطعه ساختیم تا 12 قطعه‌ی آن مجوز گرفت. از سال 90 تا 92 فقط درگیر عروض و قافیه بودیم. دو سال طول کشید تا شعرهایمان مجوز گرفت و تهیه‌کننده‌ آلبوم با جلسات متعدد سعی کرد، شورای شعر را قانع کند که در موسیقی راک این ظرفیت وجود دارد که حتما شعر دارای وزن نباشد. از سال 92تا سال 94 نیز منتظر پاسخ و تایید حراست بودیم.

آفاق تصریح کرد: به عقیده‌ من مسئولان می‌خواهند که شهرت نامشروع از چهره‌ی هنرمندان زدوده شود. آن‌ها فکر می‌کنند که افراد با انتشار ویدئو‌هایشان در فضای مجازی و... به شهرت نامشروعی دست پیدا می‌کنند که باید این وجهه از بین برود و بتوانند دوباره آغاز به کار کنند.

محمدحسین تفرشی نیز که تهیه‌کننده  کاوه آفاق است نیز گفت: من همکاری‌هایی با سالار عقیلی،‌ لوریس چکناواریان، گروه کامکارها و... داشتم اما امروز از آلبوم کاوه آفاق هم دفاع می‌کنم. آن‌ها که ردپای فعالیت‌های من را دنبال می‌کنند، می‌دانند که من همیشه دنبال موسیقی خوب بوده‌ام.

وی درباره برگزاری کنسرت احتمالی کاوه آفاق نیز گفت:‌ ایام پیش رو برای برگزاری کنست بسیار پرترافیک است و پس از آن هم جشنواره‌های فجر را در پیش خواهیم داشت. پس از آن هم دو دهه ایام سوگواری فاطمیه (س) و سپس عید نوروز در پیش است. بنابرین ایجاد فضا برای برگزاری کنست تا حدی مشکل خواهد بود. با این حال ما یک فعالیت رسمی را با صدور مجوز از سوی یک مرجع قانونی آغاز کردیم و قطعا آن مرجع آن‌قدر صلاحیت دارد که با حرف دیگران در جای تایید و تکذیب قرار نگیرد. بنده هم از این روی از این هیچ جریانی واهمه ندارم و احساس ضعف نمی‌کنم.

جشنواره مقاومت, کاوه آفاق, مجوز, دفترموسیقی,
آمار بازدید : 1,011
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500