ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : پنج‌شنبه 17 دی 1394 - ساعت 11:54:34
چاپ خبر

رضا یزدانی: تلفیق موسیقی بوشهری و راک خیلی جذاب شده است

در اواخر سال 94 و اوایل سال 95 باید منتظر سینمایی‌ترین روزهای «رضا یزدانی» باشیم. این خواننده باسابقه به تازگی بازی در دو فیلم سینمایی را به پایان رسانده و ممکن است در جشنواره فیلم فجر هم حضور داشته باشند. خبرسازترین پروژه سینمایی که یزدانی در آن حضور داشت، «آه ای عبدالحلیم» است. فیلمی به کارگردانی «احسان عبدی‌پور» که در بوشهر ضبط شده و با آثار سینمایی قبلی این کارگردان جوان متفاوت است.

رضا یزدانی: تلفیق موسیقی بوشهری و راک خیلی جذاب شده است

در این فیلم، «مصطفی زمانی» و «پگاه آهنگرانی» هم حضور دارند و رضا یزدانی هم قطعه‌ای را می‌خواند که موسیقی آن اثری از «محسن شریفیان» است. دقایقی را با رضا یزدانی هم‌کلام شدیم تا از جدیدترین تجربه‌های خود در دنیای هنر هفتم برای ما بگوید. او علاوه بر بیان جزئیات فیلم سینمایی «آه ای عبدالحلیم» از فیلم‌ «خورشید نیمه‌شب» به تهیه‌کنندگی «شهاب حسینی» هم سخن گفت.
 
* چه شد که برای اولین‌بار با «احسان عبدی‌پور» همکاری کردید و وارد پروژه فیلم سینمایی «آه ای عبدالحلیم» شدید؟
«احسان عبدی‌پور» که کارگردان فیلم است من را برای این نقش انتخاب کرده بود. این موضوع را با خانم «مهتاب کرامتی» که تهیه‌کننده فیلم هستند، در میان گذاشتند و از دفتر ایشان با من تماس گرفته شد. قبلاً احسان را ندیده بودم و یک جلسه گذاشتیم. در همان جلسه اول، ایشان یک هنرمند بااستعداد و کاربلد به نظر من آمد. فیلم‌نامه را خواندم و خیلی دوست داشتم و برای انتخاب فیلم سینمایی «آه ای عبدالحلیم» شک نکردم. من یک‌سری کنسرت در تهران و شهرستان‌ها داشتم و عوامل تولید هم قصد داشتند فیلم را از ابتدای مهر کلید بزنند. قرار بر این شد که من از ابتدای ماه محرم که کنسرت‌ها تمام می‌شود، وارد این پروژه شوم. یعنی کار با سایر بازیگران آغاز شود و تولید را آغاز کنند. اما خوشبختانه شرایط به‌گونه‌ای رقم خورد که آغاز فیلم‌برداری با تأخیر مواجه شد. فیلم‌برداری از بیست‌وسوم مهر آغاز شد و من هم در کنار سایر دوستان کار را پیگیری کردم.
 
* تمام مراحل فیلم‌برداری در جنوب کشور انجام شد؟
مدت زمان فیلم‌برداری چهل روز بود که ما در جنوب کشور حضور داشتیم. البته قبل از شروع فیلم‌برداری و در میانه ایام برگزاری کنسرت‌هایم، به مدت یک هفته به بوشهر رفتیم تا با لهجه و محیط لوکیشن‌ها آشنا شویم. تا پیش از شروع «آه ای عبدالحلیم»، دو روز هم در پروژه سینمایی «شهاب حسینی» حاضر شدم.
 
* یعنی دیالوگ‌های شما با گویش بوشهری است؟
من و همه بازیگران این فیلم سینمایی با گویش بوشهری دیالوگ‌ها را بیان می‌کنیم. من و «پگاه آهنگرانی» و «مصطفی زمانی» با گویش بوشهری در این فیلم صحبت خواهیم کرد و سایر بازیگران هم جنوبی هستند. به همین دلیل، یک هفته در بوشهر بودیم تا با جزئیات لهجه و گویش بوشهری آشنا شویم.
 
* فکر می‌کنم تا کنون این مدت در جنوب کشور و سر صحنه فیلم‌برداری نبوده‌اید. درست است؟
بله، این برای اولین بار بود؛ اما همه بچه‌های تولید و کارگردانی آن‌قدر با همدیگر هماهنگ بودند که واقعاً به ما خوش گذشت. روزی ده یا دوازده ساعت کار شدید داشتیم و اوایل فیلم‌برداری، هوا خیلی گرم بود. بعداً هوا خنک و مطبوع شد اما فضای کار از همان ابتدا صمیمی بود. احسان عبدی‌پور و مصطفی زمانی و سایر عوامل، به من برای ایفای هرچه بهتر نقش کمک کردند. به همین دلیل من از خودم در این فیلم راضی هستم. فیلم سینمایی «آه ای عبدالحلیم» قرار است در جشنواره فیلم فجر برای اولین بار نمایش داده شود و مخاطبان و اهالی سینما می‌توانند درباره این اثر و بازی من نظر دهند.
 
* درباره جزئیات نقشی که بازی کرده‌اید، می‌توانید توضیح دهید؟
من خارج از خلاصه فیلم که اعلام شده نمی‌توانم جزئیات بیشتری را اعلام کنم. یک جوان پس از سال‌ها از سفر بازمی‌گردد و تمام دوستان خود را به واسطه کاریزمایی که دارد، متحول می‌کند. این دوستان در کنار یکدیگر داستان‌ها و اتفاقات مختلفی را رقم می‌زنند. من در این فیلم یک تک‌قطعه را هم اجرا می‌کنم.
 
* عوامل تولید این تک‌قطعه چه کسانی هستند؟
یک اثر متفاوت است که «محسن شریفیان» و «بابک شهرکی» آن را تنظیم کرده‌اند و ترکیبی از موسیقی محلی و ساز نی‌انبان با موسیقی خودم است. برای این قطعه یک کلیپ هم آماده کرده‌ایم که در فیلم پخش می‌شود.
 
* تلفیق ساز نی‌انبان و موسیقی بوشهر و سبک راک باید جالب باشد.
قطعه‌ای که برای فیلم «آه ای عبدالحلیم» خوانده‌ام، خیلی عجیب شده است. تلفیق جذابی شده و خودم آن را خیلی دوست دارم و باید ابتدا کار را بشنوید تا بتوان در موردش بیشتر صحبت کرد.
 
* خودتان چه پیش‌بینی‌ای از میزان استقبال مخاطبان از این فیلم و خصوصاً قطعه‌ای که برایش خوانده‌اید، دارید؟
در مورد آن قطعه موسیقی ترجیح می‌دهم که مخاطبان بشنوند ولی مطمئن‌ام که برایشان جذاب خواهد بود. اما پیش‌بینی من این است که قطعاً از فیلم استقبال زیادی می‌شود. زیرا فیلم بسیار جذاب و پرکشش و پر افت و خیز است.
 
* یک فیلم سینمایی دیگر هم به تازگی کار کرده‌اید که تهیه‌کننده‌اش «شهاب حسینی» بود. در مورد آن هم می‌توانید توضیح دهید؟
این فیلم با یک کنسرت شروع می‌شود و من و شهاب در آن کنسرت حضور داریم. او گیتارباس و من هم گیتار الکتریک می‌نوازم و کاری را با هم می‌خوانیم.
 
* نمایش عمومی آن فیلم چه زمانی خواهد بود؟
فکر می‌کنم در جشنواره فیلم فجر نمایش داده شود اما نمی‌دانم که انتخاب شده یا نه. ولی در بخش فیلم‌اولی‌ها حضور دارد.
 
* خلاصه داستان آن فیلم چیست؟
کارگردان آن فیلم «شبیر شیرازی» و تهیه‌کننده هم «شهاب حسینی» است. داستان فیلم هم از نمایش‌نامه «خرس‌های پاندا» نوشته «ماتئی ویسنی» برگرفته شده است. خلاصه داستان هم درباره 9 روز از زندگی یک خواننده جوان است که متفاوت‌ترین ایام زندگی او به حساب می‌آید.
 
* از فعالیت‌های جدید خودتان چه خبر؟ قول داده بودید قطعه جدیدی تا پیش از کنسرت منتشر کنید. عوامل آن کار چه کسانی هستند؟
قطعاً این اثر را حدود ده روز پیش از کنسرت 28 دی در سالن میلاد نمایشگاه منتشر می‌کنیم. آهنگساز قطعه خودم هستم. تنظیم و ترانه هم به ترتیب اثری از «بابک شهرکی» و «مجید بابازاده» است.
 
* و سوال آخر ما و سوال اصلی طرفداران‌تان این است که انتشار آلبوم جدیدتان برای سال جاری قطعی نشد؟
به احتمال زیاد آلبوم جدید من اوایل سال 95 منتشر خواهد شد اما هنوز معلوم نیست. زیرا من چهار قطعه را از پکیجی که بسته بودم، خارج کردم و چهار قطعه جدید به آن اضافه کرده‌ام. تنظیم چند قطعه را هم کاملاً عوض کردم و شکل و شمایل آلبوم متفاوت شد. همین تحولات باعث شده که دقیقاً نتوانم درباره زمان انتشار این مجموعه صحبت کنم؛ اما به زودی اطلاع‌رسانی‌‌های لازم را انجام می‌دهیم.

منبع: موسیقی ما

رضایزدانی, مهتاب کرامتی, احسان عبدی پور, آه ای عبدالحلیم, راک, بوشهر, تلفیقی, موسیقی,
آمار بازدید : 1,108
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500