ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Chief Editor
|
تاریخ : پنج‌شنبه 8 بهمن 1394 - ساعت 10:25:59
چاپ خبر

کارگاه سطح یک ترانه در اصفهان

کارگاه سطح یک ترانه در اصفهان به همت خانه ترانه برگذار میشود

کارگاه سطح یک ترانه در اصفهان

به همت خانه ترانه اصفهان کارگاه سطح یک ترانه با تدریس جمعی از ترانه‌سرایان با سابقه‌ی اصفهان (روزبه آزادی، حامد مفتخرحسینی، حسین قلی‌پور و مریم اهتمام) برگزار می‌شود.

آزادی در خصوص این کارگاه به تفاوت‌هایی در شیوه‌ی تدریس اشاره کرد و اهداف این کارگاه را این گونه توصیف کرد: آشنایی با ترانه و ترانه‌سرایی در ایران و جهان، آشنایی با روش‌های خلاقیت و نوآوری در ترانه‌سرایی، تشویق به فراگیری ابزارهای موسیقیایی و ادبی مورد نیاز ترانه‌سرایی، آشنایی با زبان، زبان گفتار و ایرادهای زبانی رایج در ترانه، آشنایی با فعالیت حرفه‌ای ترانه‌سرایی، آشنایی با تئوری موسیقی و آموزش چگونگی سرایش ترانه بر روی ملودی. وی همچین گفت هدف این دوره پرورش ترانه‌‌سرا نیست؛ چرا که مدرسان این دوره معتقدند ترانه‌سرا شدن صرفاً مقوله‌ای آموزش دادنی و یاد گرفتنی نیست. کوشش اصلی این دوره فراهم‌سازی بستری است که طی آن افرادی که می‌خواهند در عرصه‌ی ترانه فعالیت کنند به تبیین خوبی از عوامل مختلف سازنده‌ی یک ترانه برسند؛ ترانه را بشناسند و  خوراکِ فکری و علمی مناسبی برای مقولاتِ متنوع مرتبط با ترانه‌سرایی بیابند و در این مسیر با قرارگرفتن در محبط کارگاهی و هم‌فکری گروهی به صیقل دادن تصورشان از ترانه بپردازند.

وی در مورد نحوه‌ی برگزاری این کارگاه افزود: این کارگاه در  8 جلسه‌ی 3 ساعته برگزار خواهد شد که هر جلسه شامل 1 ساعت تدریس تئوری و 2 ساعت کار کارگاهی و تمرینات عملی و تجربی‌ست. در هر جلسه سرفصل‌ها تدریس خواهد شد و جزوه‌های مربوطه به هنرجویان ارائه می‌شود. سپس تمرین‌هایی جهت سرایش و همچنین نقد ترانه داده خواهد شد. به عبارت دیگر در هر جلسه هنرجو می‌آموزد که چگونه سرفصل‌های تدریس شده را در سرایش ترانه به کار گیرد و می‌آموزد که چگونه از سرفصل‌های آموزش داده شده جهت نقد ترانه‌های خود و دیگران استفاده کند. همچنین در هر جلسه تمرین‌های جلسات گذشته چه در زمینه‌ی سرایش و چه در زمینه‌ی نقد ارائه شده و توسط مدرسین و بقیه‌ی هنرجویان مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.
وی امتیاز این کارگاه  را در طراحی تمرینات متفاوت، پیشرفته و کاربردیِ این کارگاه دانست.
آزادی همچنین نوید برگزاری یک جلسه‌ی اختتامیه به همراه سورپرایزهای ویژه‌ را به شرکت‌کنندگان در این برنامه داد و افزود کارگاه ترانه سطح 2 در تابستان سال 1395 برگزار می‌گردد.

آمار بازدید : 1,671
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500