ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : پنج‌شنبه 13 اسفند 1394 - ساعت 14:15:22
چاپ خبر

با صدای مجتبی عسگری و آهنگسازی کاوه سپندار

رونمایی از آلبوم «اندیشه های خاموشی» گروه «نی بانگ» در فرهنگسرای نیاوران

آلبوم «اندیشه های خاموشی» با اجرای گروه «نی بانگ» پس از رونمایی در فرهنگسرای نیاوران، از هفته آینده منتشر خواهد شد.

رونمایی از آلبوم «اندیشه های خاموشی» گروه «نی بانگ» در فرهنگسرای نیاوران

اختصاصی تک نواز/ بهزاد اشراقی: آلبوم «اندیشه های خاموشی» با اجرای گروه «نی بانگ» پس از رونمایی در فرهنگسرای نیاوران، از هفته آینده منتشر خواهد شد.

این آلبوم متشکل از شش تصنیف به نام های «جان جهان»، «خورشید»، «افسانه»، «گردون»، «دور از تو»، «نسیم مهربان» ، یک قطعه بی کلام به نام «نای و نوش»، یک قطعه ساز و آواز و یک قطعه تک نوازی به خوانندگی مجتبی عسگری است و کاوه سپندار در کنار نوازندگی نی، سه تار و دف، آهنگسازی قطعات آن را نیز بر عهده داشته است.

اشعار استفاده شده در این آلبوم از بین آثار شاعران نامداری همچون ابتهاج، رهی معیری، مولانا، صائب تبریزی، نوذر پرنگ و  کریم رجب زاده انتخاب شده است.

لازم به ذکر است، در گروه «نی بانگ» ارژنگ سیفی زاده (به عنوان نوازنده تار، تار باس و سه تار)، شروین مهاجر (کمانچه و کمانچه آلتو)، کسری سپندار (عود، تار، سه تار و رباب)، مسعود آرامش (سنتور)،  سوده اسدپور (سنتور، تاس و دکلمه)، فریبرز نجفی تبار (تنبور)، ماهور زمانه پور (تنبک) و  سهیل سان احمدی (تار باس) حضور دارند.

«کاوه سپندار» متولد 1356 کارشناس موسیقی، سرپرست گروه «نی بانگ»، آهنگساز و نوازنده ساز نی است که در نواختن سازهای دیوان، دف و سه تار نیز آشنايى دارد.

او هنر آموخته نزد اساتیدی از جمله جمشید عندلیبی، محمدجلیل عندلیبی، وارطان ساهاکیان، محمد علی حدادیان، علیرضا مشایخی، دکتر داریوش صفوت، خانم دکتر هما سادات افسری و . . .  است و نوازندگی نی و ردیف های موسیقی ایرانی منسوب به ردیف های میرزا عبدالله را نزد استاد جمشید عندلیبی و تجربیات آهنگسازی و ارکستراسیون را نزد استادان  وارطان  ساهاكيان ومحمد جلیل عندلیبی فرا گرفته است

تجربه 17 سال تدریس و آموزش موسیقی به هنرجویان و همکاری با گروه هایی همچون «مولانا» به سرپرستی محمدجلیل عندلیبی، «عبدالقادر مراغه ای» به سرپرستی محمدرضا درویشی ، «عندلیبیان» به سرپرستی جمشید عندلیبی و همكارى با خواننده هايى چون زنده ياد عباس كمندى و همايون شجريان و . . . از جمله مواردی ست که در کارنامه هنری وی به ثبت رسیده است.

لازم به ذکر است، وی در چندین فستیوال داخلی و خارجی از جمله جشنواره موسیقی فجر، فستیوال کردی (اربیل عراق)، فستیوال شمس تبریزی و . . . شرکت داشته و بارها در کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، آلمان، سوئيس، سوئد و  . . . اجراهای موفقی را به روی صحنه برده است.

«مجتبی عسگری» نیز در سال 1357 در شهر اصفهان متولد شد. وی ابتدا با مکتب آوازی اصفهان  نزد سید رضاطباطبایی آشنا گردید. دوره صداسازی را نزد حميدرضا نوربخش گذراند و به مدت دوسال از محضر زنده ياد دكتر حسين عمومی بهره فراوان گرفت. سپس از سال  1386 با شرکت در کارگاه تخصصی آواز به شاگردی استاد محمد رضا شجریان در آمد.

وی  کنسرت های متعددی در ایران و کشورهای مختلف جهان از جمله قطر، امارات، الجزایر، کانادا، روسیه و کره جنوبی برگزار نموده است و همچنين در جشنواره  موقام آذربایجان ( سال  2013 ) در بخش آوازی مقام اول را کسب نموده است. او همچنين همكارى با اركستر ملى به سرپرستى استاد فرهاد فخرالدينى را در كارنامه هنرى خود دارد.

«همنشین دیرینه»، «حدیث سرو و گل و لاله»، «سر خانه»، «شب جوانی»، «تا نفس باقیست»، «دریغ»، «نارنگ»، «رهاوى»، «هيچ مگو»، «سحر خوانى»، «هنگام كه گريه مي دهد ساز» و «سرو خرامان» آثار منتشر شده وی هستند.

گفتنی ست، مراسم رونمایی آلبوم «اندیشه های خاموشی» اثر گروه «نی بانگ» جمعه 14 اسفند از ساعت 14 الی 16 در فرهنگسرای نیاوران با حضور عوامل آلبوم و اصحاب رسانه برگزار خواهد شد.

اندیشه های خاموشی, کاوه سپندار, نی بانگ, نیاوران, موسیقی,
آمار بازدید : 1,304
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500