ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : سه‌شنبه 18 اسفند 1394 - ساعت 14:44:03
چاپ خبر

رونمایی از مستند زندگی موزیسین فقید جنوب ایران، در هفتادمین سالگرد تولدش

مراسم رونمایی از فیلم مستندی از زندگی و آثار ابراهیم منصفی (رامی) به مناسبت هفتادمین سال تولد این ترانه سرا و موزیسین فقید جنوب ایران، چهارشنبه این هفته در گالری محسن برگزار می‌شود.

رونمایی از مستند زندگی موزیسین فقید جنوب ایران، در هفتادمین سالگرد تولدش

به گزارش هنرآنلاین، "زارهای ابرام"، فیلم مستند زندگی ابراهیم منصفی، ترانهسرا و موزیسین فقید جنوب ایران به همراه کتابی از گزیده ترانه‌ها و اشعار عاشقانه و عکس‌های این هنرمند، روز چهارشنبه 19 اسفند ماه، به همراه نمایش این فیلم در پلتفرم داربست "گالری محسن" رونمایی می‌شود.

تولید این فیلم از سال 85 آغاز شده و تا سال 92 ادامه داشته که قرار است همزمان با رونمایی از آن منتشر شود. این فیلم که توسط حامد ذوالفقاری تحقیق و کارگردانی شده، سیر زندگی ابراهیم منصفی را از هنرمندی گمنام به شاعر، خواننده و موزیسین پرآوازهای که ما امروز می‌شناسیم، به تصویر کشیده است.

حامد ذوالفقاری درباره این مستند می‌گوید: "منصفی زندگی عجیبی داشت و از بدو تولد تا زمان مرگش، زندگی بسیار پر فراز و نشیبی را گذراند که در خلق آثارش تأثیر به‌سزایی داشت؛ این تأثیر تا حدی بود که به نظرم اگر نوع دیگری زندگی می‌کرد و این همه تلخی و رنج را در زمان حیات خود تجربه نمی‌کرد، این ویژگی‌ها در اشعار و ترانه‌هایش متبلور نمی‌شدند. این فیلم کنکاشی است تا نشان دهد در زندگی اِبرام چه اتفاقاتی افتاده و چگونه روی کارش تأثیر گذاشته‌اند. با افرادی که با منصفی ارتباط داشتند یا او را می‌شناختند نظیر سهیل نفیسی، ناصر منتظری، حسام نقوی و پویا محمودی اتفاقات زندگی‌اش را مرور کردیم و از تصاویر و ترانه‌هایش که مناسب حال و هوای فیلم است بهره بردیم تا کمی هم به درون این روح خنیاگر سفر کنیم".

"زارهای ابرام"، اولین مستندی است که از زندگی ابراهیم منصفی به شکل رسمی به نمایش و بازار می‌آید. این كارگردان درباره لزوم ساخت چنین مستندی می‌گوید: "در این سال‌ها، همه آثار ابراهیم منصفی را دیده و شنیده‌اند و تحت تأثیر هم قرار گرفته‌اند؛ اما اطلاعات مستند درباره این هنرمند بسیار کم است. درباره اینکه کجا و چطور زندگی می‌کرده، آثارش چگونه خلق شده‌اند و آیا خودش می‌دانسته که در حال انجام چنین کار بزرگی است یا اینکه اصلاً می‌توان او را یک نوع موزیسین زیرزمینی دانست؟ این‌ها سوال‌هایی است که به ذهن افرادی که با آثار این هنرمند مواجه می‌شوند، خطور می‌کند. ما هم سعی کرده‌ایم تمام این سوال‌ها را در این مستند 52 دقیقه‌ای پاسخ دهیم و در واقع از زمان تولد تا مرگ، زندگی و حال و هوای منصفی و نحوه خلق آثارش را در این فیلم به تصویر بکشیم".

او درباره انگیزه تولید چنین مستندی از زندگی این شاعر شوریده و عاشق که به تعبیری آغازگر دور جدیدی از شعر و موسیقی در بندرعباس و جنوب ایران بود می‌گوید: "ما جمعی پنج نفره بودیم که در ابتدا هم قصد تولید مستند از زندگی ابراهیم منصفی را نداشتیم. در واقع ترانه‌هایش انقدر ما را تحت تأثیر قرار داده بود که بیشتر برای شناختن خود اِبرام این تحقیقات را شروع کردیم. اما هر چه بیشتر پیش رفتیم، بیشتر هم تحت تأثیر جادوی او قرار گرفتیم و باعث شد به چیزهایی در زندگی فکر کنیم که پیش‌تر به آن‌ها اینگونه نگاه نکرده بودیم".


روز چهارشنبه به همراه این فیلم، کتابی هم با نام "گوشواره" رونمایی می‌شود که گزیده ترانه‌ها و اشعار عاشقانه‌ی ابراهیم منصفی است که به شکل هنرمندانه‌ای با تایپوگرافی اشعار و عکس‌هایی از منصفی توسط ایمان صفایی طراحی شده است.

این مراسم رونمایی همراه با نمایش فیلم، روز چهارشنبه 19 اسفند از ساعت 6 تا 8 شب در گالری محسن (پلتفرم داربست) با حضور هنرمندان و اصحاب رسانه برگزار می‌شود. حضور برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

ابراهیم منصفی, رامی, ترانه سرا, موزیسین, مستند,
آمار بازدید : 1,080
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500