ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : پنج‌شنبه 20 اسفند 1394 - ساعت 12:57:45
چاپ خبر

گلایه ها و 15 سال سکوت همایون نیکخواهی

همایون نیکخواهی خواننده قطعه زخم بر اساس ملودی ترکی بلالم از حواشی و مشکلات 15 ساله خود و برنامه های آینده اش گفت.

گلایه ها و 15 سال سکوت همایون نیکخواهی

رادیو پدیده_ همایون نیکخواهی خواننده قطعه زخم که در سال 79 توانست به سرعت در بین مخاطبان شنیده شود، پس از مدتی سکوت هنری به‌دلیل مشکلات و حاشیه‌های  پیش آمده، در حال تدارک آلبوم جدید خود است که بزودی در فضای رسمی منتشر می‌شود.
آقای نیکخواهی عزیز یک بیوگرافی از خودتون بفرمایید؟
من همایون نیکخواهی متولد یکم آذر ماه 1355 در استان فارس و شهرستان داراب هستم و فعالیت من در زمینه موسیقی به سال 79 برمی‌گردد 
در مورد شکل گیری آهنگ زخم بگویید و اینکه چه کسانی شمارا در ساخت این اثر همراهی کردند؟
 سال 79 بود که تصیم گرفتم روی ملودی اهنگ ترکی بلالم ترانه ای گفته شود این موضوع را به دوست عزیزم زنده یاد عبدالحسین سرفراز سپردم که این کار را تحت عنوان (زخم) نوشتند و تنظیم این کار را دوست دیگرم داریوش رضوی انجام داد.
یک کار احساسی که ملودی آن برای خیلی‌ها آشنا بود . هر چند که تنظیم این کار با کمترین امکانات تنها با یک کیبرد که داریوش رضوی نواخت و یک فلوت باس که زحمتش را دوست گلم امید مرادی کشید با صدابرداری و میکس و مستر ضعیف صورت گرفت ولی در زمان خیلی کم بین مردم و با وجود اینکه امکانات پخش موزیک فعلی وجود نداشت اما این کار خیلی خوب به گوش همه رسید
بر خلاف تصور خودم که این کار یک کاور ترکی هست که جواب نخوام گرفت اما بعدا هرجایی که پا میگذاشتم میشنیدم و بازخورد خوبی دریافت کردم.
بعداز موفقیت آهنگ زخم به فکر تهیه و انتشار آلبوم نبودید؟
تمام سعی و تلاش خودم را  برای پیداکردن یک تهیه کننده یا اسپانسر کردم  تا دیر نشده بتوانم آلبومی را تهیه کنم  اما تلاش‌هایم بی ثمر ماند، از قضیه پخش آهنگ چند سال گذشت و (زخم) به اسم همایون شناخته شد. 
خودم تصمیم گرفتم تا برای آلبومم شخصا اقدام کنم سالهای 84 یا85 بود که استارت آلبوم رسمی‌ام با یک شرکت ساخت آلبوم در تهران زده شد. در فاصله زمانی تولید آلبوم چندین مصاحبه یا آگهی راجع به این که آلبوم رسمی همایون نیکخواهی، همان همایونی که اهنگ ترکی بلالم را کاور و منتشر کرد در دسترس مخاطبان من قرار گرفت، بیشتر مخاطبان من که کار من را دنبال میکردند منتظر فول آلبوم من بودند، از طرفی شرکتی که قرار بود تهیه کنندگی آلبوم من را برعهده داشته باشه نتوانست طبق قرارداد و تاریخی که باید آلبوم را به اتمام  برساند و این ماجرا طول کشید. 
جریان استفاده آهنگ شما در یک آلبوم دیگر چی بود و چه حاشیه‌هایی  برای آن ترک به دنبال داشت؟
متاسفانه در همان زمان آلبوم‌های زیر زمینی به بازار آمدند که تک ترانه «زخم» با صدای خودم در این آلبوم‌ها به گوش می‌رسید صدای خواننده نیز تقریبا شبیه صدای من بود، مخاطب‌های من هم که از قبل اطلاعاتی راجع به پخش فول آلبوم من داشتند همه آنها این آلبوم را اشتباهی به اسم من خریداری کردند و دیگر فهماندن این مسئله به مخاطبان از هر طریق خیلی کار آسانی نبود. این شد که من دست از تولید البوم برداشتم و با کلی ضرر مالی و روحی بیخیال این موضوع شدم.
بعد از این مسئله من جاهای مختلفی تحقیر شدم، یادم می‌آید در مکان‌هایی که صدای من به گوش می‌رسید برای اینکه بگویند ما دوستان همایون هستیم، من را معرفی می‌کردند و چقدر مورد تمسخر واقع شدم. تا قبل از انتشار آلبوم‌هایی که به اسم همایون منتشر شود اجراهای خوب و عالی در حد کم می‌رفتم، چه احترامی داشتم  اما بعد از این اتفاق در اجراهایی که بنده دعوت می‌شدم بعداز اجرا چه حرف‌هایی که نمی‌شنیدم و تحمل می‌کردم که چقدر شبیه همایون میخوانی، چرا ترانه همایون را خواندی، تو کی هستی که خودت را جای همایون جا زدی و... . منی که داشتم ترانه زخم با صدای خودم را برای همان مخاطب‌هایی که زمانی چه خاطره‌های زیبایی با این ترانه داشتند می‌خواندم حالا چگونه باید تحقیر شدنم را تحمل می‌کردم اگر خون گریه می‌کردم کم بود و این شد که تصیم گرفتم مدتی سکوت کنم و دیگران به اسم همایون به اوج برسند، داستان‌هایی که دیگر گفتنی نیست.
بعد از سکوتی که داشتید چرا  تصمیم گرفتید فعالیت موسیقی‌تان را دوباره شروع کنید؟
بعداز مدت‌ها با تقاضای دوستان نزدیکم مجددا به این سمت برگشتم و با رفتن چندین بار به تلوزیون و اجرای زنده در جشن‌های مختلف این موضوع کم کم در حال رفع شدن است که دیگر آن چنان کفایتی نمی‌کند ولی به دلیل اینکه من به این هنر علاقه شدیدی دارم کارم را دوباره شروع کردم.
میدانیم قرار است شما در چند فیلم حضور داشته باشید، چی شد که تصمیم گرفتید در این برنامه ها حضور داشته باشید؟ 
تازگی پیشنهادهایی برای بازی در چند فیلم و سریال داشتم که باید برای دیده شدن خودم قبول می‌کردم شاید از این طریق بیشتر بتوانم دیده شوم تا در ذهن مخاطبان دوباره خاطراتی تداعی شود. برای شروع مجدد و جدی دنبال کردن ساخت موزیک‌های جدید  با کارگردان و نویسنده دوست قدیمی خودم اسماعیل راد برای بازی در چند فیلم و تله فیلم و سریال جهت ساخت تیتراژ و بازی در پروژها پیمان همکاری بستیم که به یاری خدا مجددا نقش پررنگی در عرصه هنر داشته باشم، که جزییات این فیلم‌ها را در خبرهای آینده می‌شنوید.
درمورد آلبوم جدیدتان بفرمایید که درچه وضعیتی است؟
استارت آلبوم مجازم زده شده است و موسیقی ها در حال آماده شدن هستند، ولی در بحث تهیه کنندگی هنوز به نتیجه ای نرسیدیدم ازهمینجا اعلام می‌کنم  برای این آلبوم مایلم تا این اثر را در اختیار یک تهیه کننده قرار بدهم تا یک همکاری خوب داشته باشیم و نتیجه مطلوبی حاصل بشود.
مصاحبه: علیرضا شریفی نیا

 

همایون نیکخواهی, زخم, بلالم, گلایه,
آمار بازدید : 1,857
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500