ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Chief Editor
|
تاریخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 - ساعت 10:28:58
چاپ خبر

در گفتگو با رادیو پدیده؛

«رگ و ریشه» عجم به صورت رسمی و مجاز منتشر شد

گروه عجم با انتشار آلبوم رگ و ریشه، اولین آلبوم خود را به صورت رسمی در بازار منتشر کردند.

«رگ و ریشه» عجم به صورت رسمی و مجاز منتشر شد

به گزارش رادیو پدیده، اولین آلبوم رسمی گروه عجم که پیش از این با انتشار قطعات گل ایران و زغالچی در فضای مجازی به محبوبیت قابل توجهی دست یافته بودند صبح امروز منتشر شد.

امین عجمی (امین فولادی) سرپرست، خواننده و شاعر این گروه در تماس به رادیو پدیده دلیل انتخاب نام «رگ و ریشه» برای این آلبوم را بر اساس غیرت به خاک ایران و برگرفته از اصطلاح روتز میوزیک و سبک موسیقی مردمی خود می داند.

قطعات «پیش در آمد پهلوانی»، «بحرطویل عجمی»، «صنم بیا»، «ضربی سیمرغ»، «پیش درآمد تمنا»، «مادران سرزمین»، «رنگ عجمی بالاسی»، «اغواگر»، «طیبه جان»، «ضربی دهکردی»، «کردی خانه»، «غیرت»، «آواز خرابات» و دو قطعه مشهور «گل ایران» و «زغالچی» 15 قطعه ای است که با نام رگ ریشه و با مجوز موسسه نغمه هفت اقلیم و توسط نوخسروانی باربد منتشر شده است.
گروه «عجم» متشکل از امین محمدفولادی (امین عجمی)، آرش فیاضی، نریمان اکبری، پرهام بهادران و سارا فطرس است و در بعضی از قطعات از نوازنده ها و اعضای میهمان استفاده کرده است.
 این آلبوم که با تهیه کنندگی مرتضی دلیری و امین فولادی منتشر شده است با هدف حفظ گوناگونی لهجه های ریتمیک و ریز فواصل موجود در ملودی های نواحی مختلف ایران است، این آن است که با استفاده از این فواصل طبیعی (تامپره نشده) در موسیقی روز بتوان تا حدودی گوش شنونده ی غیر متخصص را با رنگ های مختلف نواهای ایرانی آشنا کرد علاوه بر عناصر موسیقی ملی و مقامی در این مجموعه عناصر موسیقی بومی شهری ایران نیز به کار رفته اند.
ابوالحسن خوشرو، کاوه سروریان، محمدمهدی بوستانی، آرسال بابایی، و سید جمال محمدی، سید کمال محمدی،  سید عباد محمدی، سیده نرگس محمدی، سید میرحمزه محمدی، سید محمد محمدی، سید علی محمدی در این آلبوم عجم را بعنوان نوازنده و آواز همراهی کرده اند.
شعر و آهنگسازی این البوم بر عهده امین عجمی (فولادی) و ارش فیاضیست و نریمان اکرمی در کنار امین عجمی تنظیم این قطعات را برعهده داشتند.
لازم بذکر است مصاحبه مفصلی با امین عجمی در خصوص این آلبوم و فعالیت مجاز گروه عجم به زودی از رادیو پدیده منتشر میشود.

خبر: سید حسین احمدی

  

گروه عجم, لندن, ایران, رگ و ریشه, گل ایران, زغالچی, امین فولادی,
آمار بازدید : 1,442
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500