ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : شنبه 7 فروردین 1395 - ساعت 14:25:27
چاپ خبر

از‌ سرگیری اجراهای ارکستر موسیقی ملی با اتمام تعطیلات نوروز 95

ارکستر موسیقی ملی به رهبری فرهاد فخرالدینی در فصل بهار سال 1395، با دو اجرا در ماه‌های فروردین و خرداد به صحنه بازخواهد گشت.

از‌ سرگیری اجراهای ارکستر موسیقی ملی با اتمام تعطیلات نوروز 95

به گزارش رادیوپدیده به نقل از هنرآنلاین، آخرین اجرای ارکستر ملی، در شب 29 بهمن‌ماه سال 94 در قالب سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر برگزار شد که در سال جدید نیز همان اجرا پس از ایام تعطیلات نوروز در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت. تاریخ دقیق برگزاری این کنسرت مشخص نیست اما رپرتوار مورد نظر، اجرای مجدد کنسرتی است که در جشنواره اجرا شد. 

"رونما" با ملودی محمد حیدری، "تو را دیدم" با شعر علی‌اصغر طاهری، آهنگسازی مجید وفادار و تنظیم حسین زندی، "فریاد از تو" با شعر سیمین بهبهانی، ملودی همایون خرم و تنظیم جمال‌الدین منبری، "خوش آمدی" با ملودی رضا نارون، تنظیم علی‌اکبر قربانی، "شوق بهار" به آهنگسازی جهانگیر جهانگیراف، ارکستراسیون علی‌اکبر قربانی، "هزاردستان" با ملودی و شعر امیر جاهد و تنظیم امیر مینوسپهر، "حق‌ناشناس" با شعر بیژن ترقی و آهنگسازی علی تجویدی، "وای از شب من" با شعر رهی معیری، ملودی همایون خرم و تنظیم شهرام توکلی، "آیرلیق" با شعر فرهاد ابراهیمی، ملودی علی سلیمی و تنظیم علی‌اکبر قربانی، "تزگل" با شعر زینال جبارزاده، آهنگسازی توفیق قلی اف و ارکستراسیون آرش فلاحی، "کعبه دل‌ها" با شعر بیژن ترقی، ملودی حبیب‌الله بدیعی، تنظیم سینا جعفری کیا، "رفتم" با شعر نواب صفا و آهنگسازی علی تجویدی، "با یاد جوانی" به آهنگسازی فخرالدینی، آثاری هستند که در کنسرت پیش روی ارکستر موسیقی ملی اجرا خواهند شد.

روزهای پنجم و ششم خردادماه نیز کنسرت دیگری از ارکستر موسیقی ملی به رهبری مهمان اسماعیل واثقی در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود که هنوز اطلاعات دقیقی درباره خواننده و جزییات رپرتوار این کنسرت در دسترس نیست. ارکستر موسیقی ملی در ادامه اجراهای خودش در سال 95، ممکن است برای برگزاری چند کنسرت به کشور آذربایجان سفر نماید.

ارکستر موسیقی ملی ایران در سال 1377 به همت فرهاد فخرالدینی تأسیس شد. اولین اجرای این ارکستر به رهبری فرهاد فخرالدینی و آواز محمدرضا شجریان، با حضور 93 نوازنده، به مدت چهار شب و با استقبال بیست هزار نفر از علاقه‌مندان به موسیقی در باغ‌موزه چهلستون در تیرماه سال ۱۳۷۷ به اجرا درآمد. در آن شب بزرگان موسیقی ایران از جمله حسن کسایی، شاه زیدی، فریدون مشیری و علی تجویدی به عنوان مهمانان افتخاری حضور داشتند. یک سال بعد این گروه ارکستر، اجراهای خود را علاوه بر تهران، در شهرستان‌ها نیز گسترش داد.

فرهاد فخرالدینی 78 ساله، از سال 1377 تا سال 1388 رهبر ارکستر موسیقی ملی ایران بود. او در آن تاریخ از سمت خود استعفا داد و مجدداً در سال 1394 به این عنوان بازگشت. فخرالدینی نوازنده، آهنگساز، پژوهشگر و مدرس موسیقی است و نقش مهمی در موسیقی کشورمان داشته است. او در زمینه موسیقی از همکاری حسین دهلوی، مصطفی پورتراب، احمد پژمان، روح‌الله خالقی، جواد معروفی، مرتضی حنانه، فریدون ناصری برخوردار گردیده و شاگردهای بی‌شماری نیز داشته است.

ارکسترملی, علی رهبری, فرهادفخرالدینی, 95, فروردین, خرداد,
آمار بازدید : 1,241
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500