ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : سه‌شنبه 17 فروردین 1395 - ساعت 22:35:47
چاپ خبر

اعلام زمان تشییع و خاکسپاری «جواد لشگری»

مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد جواد لشگری، روز پنجشنبه 19 فروردین‌ماه ساعت 9 صبح از مقابل تالار وحدت برگزار می‌شود.

اعلام زمان تشییع و خاکسپاری «جواد لشگری»

به گزارش خبرنگار سرویس موسیقی ایسنا، این آهنگساز پیشکسوت که 17 فروردین‌ماه براثر ایست قلبی از دنیا رفت، صبح روز پنجشنبه به سمت قطعه‌ی هنرمندان بهشت زهرا (س) بدرقه خواهد شد.

جواد لشگری از جمله هنرمندانی است که خدمات زیادی به موسیقی ایران کرد و آثار زیادی از او در مایه‌های اصیل موسیقی ایرانی باقی مانده است.

او سال ۱۳۰۲ در تهران متولد شد و در جوانی برای فراگیری و نواختن ویلن به ترتیب نزد ابوالحسن صبا و مهدی خالدی و پس از این دو نفر، به کلاس احمد فروتن‌راد رفت و ردیف‌های موسیقی ایرانی و چند کتاب خارجی را نزد او فرا گرفت.

لشگری ابتدا همکاری خود را با رادیو در سال ۱۳۲۶ با نواختن آهنگی به نام «فتنه» که شعر آن از رهی معیری بود، آغاز کرد و از سال ۱۳۲۸ رسما در ارکسترهای مهدی خالدی، مرتضی محجوبی، ابراهیم منصوری و حسین یاحقی شرکت کرد.

همچنین مراسم یادبود او روز شنبه 21 فروردین ماه از ساعت 16 تا 17:30 در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل موسسه‌ی هنرمندان پیشکسوت نیز درپی درگذشت جواد لشگری پیام تسلیت نوشت.

سید‌عباس عظیمی در این پیام آورده است: جواد لشگری، موسیقیدان مردمی و نوازنده‌ی چیره‌دست ویلن، هنرمندی که با آثارش خاطرات زیادی را برای نسل‌های مختلف به‌وجود آورد از میان ما رفت و جامعه‌ی هنر، بویژه موسیقی را اندوهگین ساخت. موسسه‌ی هنرمندان پیشکسوت با نهایت تاسف و تالم درگذشت این هنرمند بزرگ را به نمایندگی از سوی اعضا، مدیران و کارکنان خود به خانواده، دوستداران و هنردوستان تسلیت عرض می‌کند و از خداوند متعال برای ایشان علو درجات و مغفرت واسعه‌ی الهی مسألت می‌دارد. روحش شاد و یادش گرامی باد.

تشییع, خاک سپاری, جوادلشگری, تالاروحدت,
آمار بازدید : 1,042
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500