ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : شنبه 1 خرداد 1395 - ساعت 11:55:31
چاپ خبر

«اصغر فرهادی» طلسم عدم استفاده از موسیقی باکلام را شکست

شب گذشته جدیدترین ساخته «اصغر فرهادی» در جشنواره فیلم «کن» به نمایش درآمد و خبرها و بازخوردهای رسیده از دو سانس اکران «فروشنده» حکایت از نظر مثبت اغلب مخاطبان و منتقدان دارد. اما یکی از نکات فیلم سینمایی «فروشنده» ظاهراً این است که بالاخره اصغر فرهادی طلسم عدم استفاده از موسیقی باکلام در ساخته‌هایش را شکسته است.

«اصغر فرهادی» طلسم عدم استفاده از موسیقی باکلام را شکست

به گزارش مای ریتم به نقل از موسیقی ما، فاتح ایرانی اسکار در فیلم خود از قطعه «پیش‌ درآمد» اثری از «علی عظیمی» استفاده کرده و بر اساس اعلام این موزیسین او به دعوت اصغر فرهادی راهی کشور فرانسه می‌شود. علی عظیمی یکی از خوانندگان جوان ساکن خارج از کشور است که چندی پیش با موزیک ویدئوی «زندگی» که در آن تصاویر هنرمندان مطرح ایران نظیر استاد «حسین علیزاده» وجود داشت خبرساز شد. قطعه «پیش درآمد» با صدای او یکی از کارهای معروفش به حساب می‌آید که در فضای مجازی تا کنون بارها دانلود شده و به تازگی هم مورد توجه اصغر فرهادی قرار گرفته است.

این کارگردان سرشناس و پرطرفدار سینمای ایران در ساخته‌های گذشته خود نظیر «گذشته»، «جدایی نادر از سیمین»، «درباره الی»، «شهر زیبا» و «رقص در غبار» و... صرفاً از موسیقی بی‌کلام استفاده می‌کرد. او حتی در فیلم جدایی از موسیقی متن هم استفاده نکرد و تیتراژ پایانی آن از ساخته‌های «ستار اورکی» فقط برای پیانو تنظیم شده بود. البته ستار اورکی سازنده موسیقی فیلم فروشنده هم هست.

تا این لحظه نقد مفصلی درباره فیلم سینمایی «فروشنده» منتشر نشده است. اما نوشته‌های کوتاه برخی منتقدان حکایت از آن دارد که اصغر فرهادی امسال هم قرار است نماینده شایسته‌ای برای سینمای ایران در فستیوال‌های بین‌المللی باشد. «فروشنده» با بازی «شهاب حسینی» و «ترانه علیدوستی» روایتگر داستان زوج جوانی است که در حال اجرای نمایشنامه «مرگ فروشنده» اثر «آرتور میلر» هستند. رابطه آنها پس از نقل مکان به خانه‌ای که پیشتر زنی به نام آهو در آن ساکن بود، به خشونت کشیده می‌شود.

منتقدان رسانه‌هایی نظیر «ورایتی»، «توتال فیلم»، «اسکرین اینترنشنال» و «LA PRESS» در اولین ساعات پس از اکران «فروشنده» در «کن» نقدهای خود را منتشر کردند. اغلب آنها این اثر را ستایش کرده‌اند و برخی هم شانس کسب جایزه برای ساخته جدید فرهادی را زیاد ارزیابی کرده‌اند.

اضغرفرهادی, طلسم, کن, فروشنده, اسکار, فیلم,
آمار بازدید : 1,156
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500