ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : پنج‌شنبه 6 خرداد 1395 - ساعت 13:57:41
چاپ خبر

«کارلوس کی‌روش» مهمان ویژه موسیقی آوازهای آذری

کنسرت «صدای سه نسل» با ارائه آوازهایی اصیل از سوی سه خواننده مطرح موسیقی آذربایجان برگزار شد تا شبی به یادماندنی برای علاقه‌مندان به موسیقی آذری رقم بخورد.

«کارلوس کی‌روش» مهمان ویژه موسیقی آوازهای آذری

به گزارش سایت موسیقی ما،«صدای سه نسل»، شب گذشته چهارم خرداد 1395، تالار وحدت میزبان سه نسل از خوانندگان موسیقی آذری بود. خوانندگانی که هر کدام روایت‌گرِ آوازهای نسل خود بودند؛ اما همه‌ی آنان به خوبی ریشه‌ها و اصالت‌های موسیقی آذری را می‌شناختند. در ابتدای این کنسرت هر سه خواننده یعنی عارف بابایف، غنفر عباس‌اف و ناصر عطاپور به همراه گروه «موغام» به روی صحنه آمدند تا آوازهایی را در دستگاه «سه‌گاه زابل» بخوانند.

این بخش با استقبال بسیاری از سوی علاقه‌مندان همراه بود. معمولا در کنسرت‌های موسیقی آذری خبری از آوازخوانی‌های اینچنینی نیست که علتش در اغلب موارد عدم تسلط خوانندگان به دستگاه‌های موسیقی آذری است؛ اما در اجرای شب گذشته مخاطبان آوازهایی با صدای سه خواننده شنیدند که هر کدام در این کار برای خود یَلی هستند.

عارف بابایف در صدای خود اصالت‌ها و سنت‌های آذربایجان را دارد و در 79 سالگی به صلابتِ جوانی 30 ساله آواز می‌خواند. غضنفر عباس‌اف که از شاگردان عارف بابایف است؛ روایت‌گر آوازخوانان میان‌سال آذربایجان است و در اجرای شب گذشته تکنیک‌هایی ناب را خواند. در کنار این دو خواننده‌ی بزرگ، ناصر عطاپور روایتِ نسل جوانِ آوازخوانانِ آذربایجان را برعهده داشت؛ او که شاگردیِ هر دو استاد را کرده است؛ شور و جوانیِ خوانندگی را به نمایش گذاشت.

اجرای بخش نخست این کنسرت با «درآمد» آغاز شد و سپس تصنیفی خوانده شد و در ادامه گوشه‌هایی مانند مویه، حصار، مخالف و زیر اجرا شد. در لابه‌لای این گوشه‌ها تصنیف‌هایی هم خوانده شد که جملگی از ساخته‌های استاد عارف بابایف بودند.

در بخش دوم این کنسرت هر کدام از خوانندگان به تنهایی به روی صحنه آمدند و حدود 15 دقیقه به تنهایی قطعه‌هایی اجرا کردند. این بخش به اجرای آثار فولکلور و اجرای آثار برخی از آهنگسازان قدیمی اختصاص داشت. بخش پایانی این کنسرت هم به اجرای قطعه‌ای با حضور هر سه خواننده اختصاص داشت.

برای این کنسرت عنوانِ «صدای سه نسل» در نظر گرفته شده بود و به راستی که مخاطبان توانستند صدای سه تن از خوانندگانی را بشنوند که هر کدام روایت‌گر نسل خود هستند.

به نظر می‌رسد، برگزاری چنین کنسرت‌هایی می‌تواند مخاطبانِ تشنه‌ی موسیقیِ اصیل را سیراب و به ارتباط‌های فرهنگی دو کشور ایران و آذربایجان کمک کند. این بار کنسرت «صدای سه نسل» به همت علی غزنوی و شرکت پژواک روزگار معاصر برگزار شد و امید است که باز هم شاهد آمدن چهره‌های جهانی موسیقی به ایران باشیم. نکته مهم در این اجرا حضور «کارلوس کی‌روش» - سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان- به عنوان مهمان ویژه‌ی کنسرت «صدای سه نسل» بود. همچنین مهدیه محمدخانی خواننده موسیقی ایرانی در میان تماشاگران حضور داشت و پس از پایان اجرا هم با خوانندگان دیدار و گفت‌وگو کرد. سفیران و برخی از اعضای سفارت‌خانه‌های کشورهای دانمارک، ایتالیا، سوئد، استرالیا، آلمان، بلغارستان و برخس از اعضای سازمان ملل در ایران، از مهمانان ویژه‌ی این کنسرت بودند.

کارلوس کی روش, آذر, صدای سه نسل, آذربایجان, موسیقی, آذری,
آمار بازدید : 946
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500