ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Chief Editor
|
تاریخ : شنبه 8 خرداد 1395 - ساعت 01:41:13
چاپ خبر

نگاهی به صدو سومین رویداد شعر و ترانه ارسباران + تصاویر

صد و سومین نشست عصر شعر و ترانه با اجرای عبدالجبار کاکایی در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

نگاهی به صدو سومین رویداد شعر و ترانه ارسباران + تصاویر

مای ریتم، عصر روز پنجشنبه ۶ خرداد , پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و طنین انداز شدن سرود ملی در سالن، گروه موسیقی همنوایان حاجبی به روی صحنه آمده و به اجرای موسیقی پرداختند.

پس از آن عبدالجبار کاکایی به روی صحنه آمد و جلسه را با سخنان خود مبنی بر اهمیت و جایگاه اندیشه در شعر امروز آغاز کرد.

در این نشست حمید رضا شکارسری به عنوان کارشناس شعر آزاد، بهروز یاسمی به عنوان کارشناس ترانه و فریبا یوسفی به عنوان کارشناس شعر کلاسیک حضور داشتند.

طبق رسم معمول در بخش کارگاهی این نشست، ترانه سرایان و شاعران جوان آثار خود را ارائه کرده و کارشناسان به نقد و بررسی این آثار پرداختند.

در ادامه عبدالجبار کاکایی نوید ورود خواننده ای خوش صدا به نام علی چراغی را به عرصه ی موسیقی داد و از علی چراغی و پدرام کشتکار دعوت کرد تا برای اجرای زنده به روی صحنه بیایند.

در این اجرا پدرام کشتکار به عنوان نوازنده ی پیانو علی چراغی را همراهی می کرد.

علی چراغی دو قطعه به نام های عشق من و دیوارهای شهر با ترانه هایی از عبدالجبار کاکایی، ملودی علی چراغی و تنظیم پدرام کشتکار، اجرا کرد که با استقبال بسیار خوب حاضرین همراه شد.

وی از عبدالجبار کاکایی به عنوان ترانه سرای هر دو قطعه تشکر کرد و هنگام معرفی قطعات افزود: قطعه ی دیوارهای شهر برای شهدا ساخته شده است.

در ادامه ی نشست مسعود فروتن کارگردان تلویزیونی آثار ارزنده ای همچون سلطان و شبان، قصه شب سیما و... به روی صحنه آمد و از انتشار چهارمین کتاب خود با عنوان (یک مرد یک شب) توسط انتشارات ثالث خبر داد و گفت که این کتاب شامل مرور خاطراتی از زندگی خودش است.

گفتنی است مسعود فروتن (زاده ۱۳۲۹، آمل)نویسنده، کارگردان سینما و تلویزیون ‌در ایران و جزء اولین نسل فارغ‌التحصیلان کارگردانی تلویزیون، از «مدرسه عالی تلویزیون و سینما» در سال ۱۳۴۷ است. و بیش از سه دهه است که به فعالیت سینمایی و تلویزیونی مشغول است.

همچنین از دیگر میهمانان این نشست می توان به قاسم صرافان، علیرضا بدیع، فاضل نظری، سابیر هاکا و شهرام شکیبا اشاره کرد.

صد و سومین نشست عصر شعر و ترانه با اجرایی دیگر از گروه همنوایان حاجبی خاتمه یافت.

گفتنی است سلسله نشست های عصر شعر و ترانه پنجشنبه ی اول هر ماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود و سالهاست با استقبال خوبی از طرف علاقه مندان و هنر جویان شعر و ترانه و همچنین چهره های شاخص ترانه و موسیقی همراه است.

در ادامه عکس های شیما رضایی از این نشست را می بینید.

گزارش: مهناز جامی

 

 

 

 

آمار بازدید : 1,284
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500