ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : محمدرضا کاظمی
|
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395 - ساعت 22:44:18
چاپ خبر

نگاهی به مهم‌ترین اتفاقات موسیقیایی که در هفته‌ی گذشته رخ داد

گلزار، عادل، سالار و دیگران!

در هفته‌ی گذشته دنیای موسیقی پر از نکات جالب توجه بود، از انتشار آلبومی جدید در سبک راک گرفته تا تک آهنگ‌های مختلفی که چهره‌های ریز و درشت موسیقی منتشر کردند. البته حواشی عجیب و غریب مربوط به کنسرت‌ها و لغو هرنوع برنامه موسیقیایی در خراسان رضوی جزو اتفاقات عجیب هفته‌ی قبل بود.

گلزار، عادل، سالار و دیگران!

به گزارش ریتم نیوز، هفته‌ی قبل اتفاقات مهمی در بازار موسیقی ما رخ داد که با هم نگاهی داریم به مهم‌ترین‌های آنها:

بخش اول، آلبوم:

  • منشور

جدیدترین اثر کاوه یغمایی بعد از 9سال در هفته‌ی گذشته منتشر شد، آلبومی خوش ساخت که طرفداران سبک راک و پاپ – راک از آن استقبال خوبی کردند. این اثر چند سورپرایز ویژه داشت که یکی از آنها همکاری با نوازنده‌های خارجی برای قطعات مختلف این آلبوم بود، در این اثر دنیل ادیر (نوازنده درامز)، دیوید اسپایدل (نوازنده گیتار باس) و برایان پولسن (نوازنده گیتار الکتریک) هستند و کاوه یغمایی نیز به جز خوانندگی و نوازندگی گیتار الکتریک، گیتار آکوستیک و کیبورد هم نواخته است.

بخش دوم، تک آهنگ‌ها:

  • نگو نه/ محمدرضا گلزار

محمدرضا گلزار سوپر استار سالهای نه چندان دور سینمای ایران حالا انگار موسیقی را به عنوان حرفه اصلی‌اش انتخاب کرده و در کنار آن بازیگری هم می‌کند. «نگو نه» نام قطعه جدید این بازیگر است که عاطفه حبیبی ترانه‌ی آن را سروده و حامد برادران هم تنظیم آن را بر عهده داشته است.

  • بگو که عشق منی/ فریدون آسرایی

فریدون آسرایی که سال‌ها است با انتشار آلبوم و تک آهنگ‌هایی در سبک پاپ در اوج محبوبیت قرار دارد، قطعه‌ی دیگری در حال و هوای عاشقانه منتشر کرد. آهنگ «بگو که عشق منی» با ترانه‌‌ای از روح‌الله احمدی و موسیقی پیام شفاهی در سایت‌های معتبر موسیقی از جمله ریتم‌نیوز منتشر شد

  • نه نمیشه/ زانیار خسروی

تازه‌ترین اثر زانیار خسروی نیز در هفته قبل منتشر شد. این آهنگ که نام آن «نه نمیشه» بود با ترانه‌ای از حامد صمغ آبادی و آهنگسازی علی زمانی و بک‌وکال نکیسا ناعمی و تنظیم خود زانیار خسروی به بازار آمد و جزو پرطرفدارترین قطعات هفته‌ی گذشته بود.

  • می‌گیری چی می‌گم؟/ مهرزاد امیرخانی

مهرزاد امیرخانی، خواننده جوان کشورمان جدیدترین اثرش، «می‌گیری چی می‌گم؟» را روانه‌ی بازار کرد. در این تک آهنگ آرمان امامی هم به عنوان همراه حضور دارد. امیرخانی برای این آهنگ خودش  ترانه‌سرایی کرد و آهنگساز و تنظیم کننده‌ی این قطعه نیز آرمان امامی بوده است. ایمان احمدزاده نیز وظیفه‌ی میکس و مسترینگ را برعهده داشته است.

بخش سوم، حواشی:

  • غوغای شهرام ناظری:

شهرام ناظری، خواننده‌ی پرطرفدار کشورمان در کنسرت خود صحبت‌های جالب توجهی داشت که در فضای مجازی هم به شدت مورد توجه قرار گرفت. این استاد به نام موسیقی سنتی در دومین شب از کنسرت ناگفته، که شامگاه پنجشنبه 14 مرداد برگزار شد، در ابتدای ورودش به صحنه ضمن خوش‌آمدگویی، رو به مخاطبان گفت: «اگر من و دیگر هنرمندان در کشور مانده‌ایم، به خاطر عشق به آب و خاک و هموطنانمان است. در این سال‌ها تا الان که روبه‌روی شما نشسته‌ام، نه آن‌ها خواستند من به رادیو تلویزیون بروم و نه من رفتم. از طرفی حقوق مادی و معنوی من را ندادند.50 اثری را که پس از انقلاب از من موجود است با عشق و همت خودم و دوستان هنرمند عرضه کردم.»

  • شیطنت فردوسی‌پور:

برنامه‌ی نود هفته‌ی گذشته هم یک سوپرایز ویژه داشت، عادل فردوسی‌پور که پیش از این آهنگ‌های بدون مجوزی همچون «پیش درآمد» علی عظیمی را در برنامه‌ی خود پخش کرده بود، در حین پخش صحنه‌های ورزشی از ملودی آهنگ معروف حمید صفت به نام «Hotline Bling» استفاده کرد. این آهنگ که با مطلع « تو میدونستی من بی تو تنهام» آغاز می‌شود یکی از محبوب‌ترین آهنگ‌های صفت است که ویدیو کلیپ جذابش در بازار تهران فیلم‌برداری شده است. البته این این اثر کاور شده‌ی یک قطعه‌ی خارجی است، اما بدون شک در کشور ما آهنگی که صفت خوانده بیشتر شنیده شده است.

  • قصه‌ی کنسرت‌ها:

ماجرای مربوط به لغو کنسرت‌ها در کشورمان هر هفته و هرماه وارد فاز جدیدی می‌شود. در این هفته چند اتفاق مهم در این رابطه افتاد، اتفاقاتی که حواشی زیادی را به وجود آورد. اولین لغو برای برنامه‌ای در کاشان بود که اجرای گروه نوازی هنرجویان «آموزشگاه موسیقی ردیف کاشان» که قرار بود در روز جمعه پانزدهم مرداد در سالن مجتمع سالمندان و معلولان گلابچی و برای اعضای خانواده هنرجوها برگزار شود، به دلیل همنوازی دختران و پسران نوجوان لغو شد. بعد از این ماجرا کنسرت سالار عقیلی در سبزوار لغو شد و به دلیل اعتراضات گسترده به لغو کنسرت سالار، دادستان مشهد در تازه‌ترین صحبت‌هایش اعلام کرد که هیچ کنسرتی در خراسان رضوی برگزار نخواهد شد. در مصاحبه‌اش گفت: دادگستری استان خراسان رضوی تصمیم گرفت برای پیشگیری از آسیب‌های موجود، فعلا کنسرت‌ها اجرا نشوند تا زمانیکه در شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی موضوع مطرح و چارچوبی برای برگزاری کنسرت مشخص شود.

 

آمار بازدید : 1,270
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500