ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : یک‌شنبه 23 آبان 1395 - ساعت 08:37:36
چاپ خبر

محسن شریفیان: فعلاً به انتشار آلبوم فکر نمی‌کنم

سرپرست گروه "لیان" می گوید آثار تولید‌شده گروه به اندازه بیش از دو آلبوم است اما قصد انتشار آن را به صورت آلبوم ندارند.

محسن شریفیان: فعلاً به انتشار آلبوم فکر نمی‌کنم

محسن شریفیان سرپرست گروه موسیقی جنوبی "لیان" در مورد جدیدترین کنسرت خود گفت: ما قرار است در دی‌ماه کنسرتی داشته باشیم که فعلاً مدیر برنامه‌های من آقای علی حق‌شناس به دنبال کارهای این کنسرت هستند و منتظریم تا مجوزهای لازم برای این کنسرت دریافت شود تا بتوانیم تاریخ دقیق این کنسرت که در تالار وحدت برگزار خواهد شد را اعلام کنیم.

شریفان افزود: با توجه به جوی که در بازار موسیقی وجود دارد، فعلاً به انتشار آلبوم فکر نمی‌کنم. در حالی‌که آثار تولید شده ما به اندازه بیش از دو آلبوم است اما قصد انتشار آن را به صورت آلبوم نداریم و این قطعات به صورت تک‌آهنگ پخش می‌شود، اکنون نیز مشغول ضبط تک‌آهنگ‌های جدید هستیم.

سرپرست گروه موسیقی لیان در مورد تعدد جشنواره‌های موسیقی نواحی در کشور گفت: ما جشنواره‌های مختلف و پراکنده‌ای برای موسیقی نواحی برگزار می‌کنیم که می‌توانیم همه آن‌ها را در یک جا و به صورت درست و حسابی انجام دهیم. در همه این جشنواره‌هایی که برای موسیقی نواحی برگزار می‌شود، در لحظه اول می‌گویند که بودجه ندارم، وقتی با مشکل بودجه روبرو هستید پس چرا چند جشنواره برگزار می‌کنید؟ هر کس هر جشنواره‌ای را برپا می‌کند، می‌خواهد بگوید که اولین نفر است که در فلان زمینه کار می‌کند، در حالی که این‌طور نیست.

شریفیان در ادامه افزود: من نمی‌گویم که جشنواره برگزار نباشد، بلکه می‌گویم اگر قرار است جشنواره‌ای برگزار شود، باید دست و درمان و هدفمند باشد. الآن جشنواره‌های موسیقی نواحی با یک رشد قارچ‌گونه‌ای روبرو هستند که ابتدا عنوان ملی و سپس عنوان بین‌المللی می‌گیرند که من واقعاً نمی‌دانم این اتفاق چگونه رخ می‌دهد.

این نوازنده برجسته جنوبی در مورد شرایط موسیقی نواحی در کشورمان گفت: اوضاع موسیقی بومی خوب است، اما باید بگذارند که به حال خودش باشد. موسیقی نواحی همیشه خودش راهش را رفته و با مردم ارتباط برقرار کرده است. خود موسیقی بومی می‌داند که کجا باید باشد و کجا نباشد. در طول تاریخ همیشه همین اوضاع بوده است. موسیقی را چندان نمی‌توان امرو نهی کرد چون خودش راه زندگی کردن با مردم و تغییرات درست را می‌داند. موسیقی عین نفس کشیدن و عین حیات است و باید بگذاریم به حال خودش بماند.

همچنین محسن شریفیان درباره حضور کاراکتر جناب‌خان در کنسرت تابستانه‌اش گفت: من با آقای بحرانی دوست هستم و هر کاری که از عهده‌ام بر بیاد، برای‌ مجموعه‌شان انجام می‌دهم. حضور کاراکتر جناب‌خان در کنسرت من یک اتاق غیررسمی و غیر قراردادی بود و فقط به خاطر دوستی بین من و آقای بحرانی به وجود آمد. کاراکتر جناب‌خان نقش قابل‌توجهی در تبلیغ موسیقی بومی ایران دارد و هر راهی که بتواند به موسیقی بومی ایران کمک کند مورد استقبال من قرار می‌گیرد.

شریفیان در ارتباط با ثبت ملی و جهانی ساز نی‌انبان نیز خاطر نشان کرد: ثبت ملی ساز نی‌انبان انجام شده است و برای ثبت آن در یونسکو هم من مدارک لازم را به سازمان میراث فرهنگی تقدیم کرده‌ام و باید منتظر بمانیم و ببنیم که ثبت جهانی این ساز چه زمانی در اولویت سازمان میراث فرهنگی قرار می‌گیرد. یکی از مسائلی که ممکن است ثبت جهانی نی‌انبان را به تأخیر بیندازد، مسائل سیاسی است و من خیلی دوست دارم که این ساز به ثبت مشترک بین ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس برسد.

در پایان این گفت‌وگو شریفیان میزان رضایتش از اهالی رسانه را این‌گونه بیان کرد: در گذشته رسانه‌ها خیلی کمتر به موسیقی محلی و بومی کشور ما می‌پرداختند اما خوش‌بختانه هم‌اکنون شرایط بهتر شده و رسانه‌های مختلفی در این‌باره اطلاع‌رسانی می‌کنند. من از شرایط فعلی راضی هستم ولی امیدوارم در آینده فعالیت اهالی رسانه در حوزه موسیقی نواحی بیشتر شده و در مطبوعات هنری نقد و آسیب‌شناسی موسیقی بومی هم صورت گیرد.

 

منبع: هنرآنلاین

محسن شریفیان,گروه لیان,سرپرست گروه لیان
آمار بازدید : 1,257
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500