ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نوشین انصاری
|
تاریخ : جمعه 20 اسفند 1395 - ساعت 18:05:43
چاپ خبر

رضا یزدانی: تعداد کنسرت‌های خارجی یک خواننده ملاک موفقیت او نیست

«رضا یزدانی» که این روزها مشغول برگزاری تو کنسرت های اروپایی است، مصاحبه ای درباره فعالیت های آتی خود و انتشار قطعه عاشقانه «بارونی» انجام داد.

رضا یزدانی: تعداد کنسرت‌های خارجی یک خواننده ملاک موفقیت او نیست

«رضا یزدانی» در آستانه سفر به اروپا و همزمان با روزهای پایانی سال، قطعه عاشقانه «بارونی» را با ترانه سرایی «پدیده نیشابوری» و تنظیم ریتمیک «بهروز پایگان» به عنوان عیدی به مخاطبانش ارائه داد. گفتنی است این قطعه در حالی منتشر شده که رضا یزدانی در کشور «سوئد» روی صحنه می‌رود. اولین کنسرت او روز دهم مارچ برابر با بیستم اسفند در شهر گوتنبرگ برگزار می‌شود و شهر استکهلم در روز یازدهم مارچ دومین مقصد این خواننده خواهد بود. در فاصله چند ساعت مانده به پرواز رضا یزدانی به سوئد دقایقی را با او هم‌کلام شدیم و در مورد این برنامه و قطعه «بارونی» و سایر فعالیت‌هایش صحبت کردیم.
 
چه شد که سوئد را برای برگزاری کنسرت انتخاب کردی؟
قرار بود یک تور در اروپا و کانادا داشته باشیم اما به دلیل ترافیک کاری من در حوزه سینما و تئاتر مجبور شدم تاریخ این کنسرت‌ها را جا به جا کنم. تصمیم داشتیم همین اسفندماه در شهرهای تورنتو، مونترال و ونکوور برنامه داشته باشیم اما به اردیبهشت و خرداد سال آینده موکول شد. اجراهای اروپا را هم به پس از ماه رمضان موکول کردیم. اما برنامه کنسرت سوئد را در همین اسفند برگزار می‌کنیم و با قطعات خاطره‌انگیزی در شهرهای گوتنبرگ و استکهلم روی صحنه می‌رویم.
 
مدتی بود که اجرای خارجی نداشتی.
مهرماه سال گذشته تور استرالیا را داشتم و دو سال قبل هم در مالزی برنامه داشتیم اما بیشتر روی کنسرت‌های داخلی و اجراهای تهران و شهرستانها متمرکز بودیم.
 
کلاً این روزها تعداد کنسرت‌های خارجی خواننده‌ها به عنوان یکی از ملاک‌های موفقیت آنها تلقی می‌شود. با این دیدگاه موافقی؟
نمی‌دانم با چه جهان‌بینی به این قضیه نگاه می‌شود اما تعداد کنسرت‌های خارجی یک خواننده ملاک موفقیت او نیست. البته جنس موسیقی هم در این زمینه اهمیت دارد. اما برگزاری کنسرت‌های همه خواننده‌ها در کشورهای دیگر یک اتفاق خوب است چون ما از معدود کشورهایی هستم که مردممان در اغلب نقاط پراکنده هستند و مهاجرهای زیادی داریم.
 
تا پایان سال و عید نوروز کنسرت دیگری داری؟
چند کنسرت برای عید نوروز در شمال کشور داشتم که قبول نکردم چون واقعاً خسته بودم. از سوی دیگر تمرین تئاتر آقای «محمد رحمانیان» را داریم و فقط یک هفته زمان خالی داشتم. اگر آن یک هفته را هم صرف برگزاری کنسرت در شهرهای مختلف می‌کردم برایم انرژی باقی نمی‌ماند. از اردیبهشت تور جدید کنسرت‌های ما در ایران شروع می‌شود. درباره تیتراژ هم باید بگویم که همین تیتراژ سریال «پرستاران» در ایام نوروز هم پخش خواهد شد ولی چند تیتراژ سینمایی برای سال آینده دارم.
 
یکی که تیتراژ فیلم‌سینمایی «تیک آف» است. فیلم دیگر چیست؟
در فیلم‌سینمایی «حریم شخصی» هم بازی کرده‌ام و تیتراژش را هم خوانده‌ام. تیک‌آف اکران دوم عید و حریم شخصی اکران عید فطر است. در حال مذاکره برای یک کار دیگر هم هستم و احتمالاً در سال آینده سه فیلم‌سینمایی داشته باشم.
 
کلاً این روزها در سینما حضور فعال‌تری از موسیقی دارید!
فکر می‌کنم سال 96 سینمایی‌ترین سال من خواهد بود. اما کلاً چند سال است که به سینما گره خورده‌ام و بیشتر دوستان من از بچه‌های سینما هستند. در تیک‌آف تجربه بسیار خوبی داشتم چون یک نقش اصلی و جدا از خوانندگی داشتم. با اینکه ترانه دارد، اما لحظات عاطفی و درامز زیادی و بازی‌های سختی داشت که در کنار «احسان عبدی‌پور» کارگردان و «مصطفی زمانی» و خانم «مهتاب کرامتی» تجربه‌های خوبی برایم شد.
 
از قطعه «بارونی» برای ما بگو و اینکه معمولاً در روزهای آخر سال خواننده‌ها قطعاتی مرتبط با نوروز منتشر می‌کنند اما چه شد که به سراغ یک قطعه عاشقانه رفتی؟
من تا کنون به آن شکل کار نوروزی نخوانده‌ام اما این عیدانه ما تقدیم به مخاطبان است و ترجیح دادیم برای عید یک کار عاشقانه با ریتم تند منتشر کنم. اورتور این کار هم مربوط به یک قطعه قدیمی و خاطره‌انگیز است. همه اورتور این قطعه را به فیلم «پالپ فیکشن» می‌شناسند اما این اورتور در سال 1962 توسط «دیک دیل» ساخته شده و «میزرلو» نام دارد. ورژن‌ها مختلفی از این ملودی تا کنون کاور شده است و ما هم در این قطعه به سراغش رفتیم و دلیل انتخابش هم این بود که خیلی دوستش داشتم. مترونوم و ضرب و ریتم آهنگ هم دقیقاً همین بود.
 
تنظیم کار هم با سولوی ترومپت فضای جالبی پیدا کرده است.
همینطور است. بهروز پایگان تنظیم بسیار خوبی برای این کار انجام داده و نوازنده ترومپت هم «علیرضا میرآقا» است که از او تشکر می‌کنم.
 
رضا یزدانی طی چند سال اخیر کارهای عاشقانه متعددی داشته اما مدت‌ها است که جای یک کار اجتماعی هیت مثل «طهران تهران» در میان قطعاتت خالی است. تصمیم نداری باز هم در این فضا فعالیت کنی؟
در حال کار روی چند ترانه با این سبک و سیاق هستیم و سال آینده در آلبوم جدیدم منتشر می‌شوند. کارهایی هستند که خودم واقعاً دوستشان دارم. دو مورد از این کارهای اجتماعی که در دست تولید دارم اتفاقی در حد قطعه «طهران تهران» برایشان رخ خواهد داد.
 
در ملودی و تنظیم به سراغ فضاهای جدیدتر یا تلفیقی نمی‌روی؟
اتفاقاً این کار را انجام داده‌ایم قطعه‌ای با شعر مولانا دارم که در آن از سازهای آفریقایی و هنگ درام استفاده کرده‌ام. در آلبوم جدیدم علاوه بر راک، فضاهای تلفیقی و سبک‌های دیگر را هم تجربه کرده‌ام.
 
قطعه تیک‌آف هم که در کنسرت تهران از آن رونمایی شد تقریباً تلفیقی محسوب می‌شد. استفاده از نی‌انبان و موسیقی بوشهری در آن کار چه بازخوردهایی داشت؟ و قصد نداری کارهای بیشتری در این فضای موسیقی راک بوشهری داشته باشی؟
فیدبک‌های مثبت زیادی داشتم و خیلی‌ها منتظر انتشار این کار هستند و راک بوشهری در کارهای من یک اتفاق جدید محسوب می‌شد. خودم هم منتظر انتشار این کار هستم اما تا زمان اکران فیلم تیک‌آف نمی‌توانم این قطعه را منتشر کنم. در آلبوم جدید چنین کاری نخواهیم داشت کارها بسته شده‌اند و در حال تنظیم نهایی هستیم. البته دو سورپرایز جذاب موسیقی برای طرفداران در سال 96 دارم که به زودی جزئیاتش اعلام می‌شود.
 
انتقادی که طی چند وقت اخیر به رضا یزدانی مطرح می‌شود این است که فقط با یک سری عوامل ثابت در آلبوم‌ها و قطعاتش همکاری می‌کند. قصد ایجاد تغییر در این زمینه را نداری؟
همیشه با گروه خودم کار می‌کردم اما در آلبوم جدید چهار چهره متفاوت حضور دارند. «علیرضا افکاری» و «روزبه بمانی» از جمله این دوستان هستند که با هم همکاری خواهیم داشت. همکاری من با علیرضا افکاری از قطعات تئاتر «مسافران» به کارگردانی آقای رحمانیان شکل گرفت و قطعه «تو رفته‌ای» با ملودی او و شعر «افشین مقدم» را خواندم. در تئاتر «عاشقیت» که این روزها مشغول کار هستیم هم قطعاتی با علیرضا دارم و همکاری ما جدی‌تر شده است.
 
ملودی‌های علیرضا افکاری با سبک و سیاق کارهای تو کمی متفاوت است.
من و علیرضا در قطعاتی که داریم به خوبی همدیگر را پیدا کردیم و رسیدن دو جنس موسیقی به همدیگر اتفاق خوبی است. قطعه «تو رفته‌ای» را مردم خیلی دوست داشتند اما خودم قبل از اجرایش شک داشتم. به آقای رحمانیان گفتم که این قطعه در سبک من نیست. ایشان گفتند که من به تو اعتماد دارم و اگر تو هم به من اعتماد داری این کار را بخوان.
 
با روزبه بمانی هم مشغول همکاری هستی.
با روزبه هم کارهای خوبی داریم. اولین قطعه ما که ترانه «زخمی» تیتراژ سریال پرستاران بود و بازتاب زیادی داشت. چند قطعه دیگر هم در دست تولید داریم.
 
در کار با روزبه بمانی و علیرضا افکاری تغییر سبک هم خواهی داشت. درست است؟
در همکاری با روزبه بمانی و علیرضا افکاری ناخواسته به سمت پاپ حرکت می‌کنم اما این اتفاق برنامه‌ریزی شده و خوب است. قطعات راک خودم را هم دارم و در آلبوم جدید به مخاطبان ارائه می‌کنم.

منبع:  موسیقی ما

برای پخش آنلاین و در صورت دلخواه دانلود آثار «رضا یزدانی» اینجا را کلیک کنید.

رضا یزدانی,کنسرت رضا یزدانی,آهنگ بارونی,آهنگ بارونی رضا یزدانی,دانلود آهنگ بارونی رضا یزدانی,پدیده نیشابوری,بهروز پایگان,تیتراژ فیلم تیک آف,تیتراژ فیلم حریم شخصی,احسان عبدی پور,مصطفی زمانی,مهتاب کرامتی,علیرضا افکاری,روزبه بمانی,آلبوم رضا یزدانی,طهران تهران,راک,موسیقی راک,آهنگ راک
آمار بازدید : 1,240
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500