ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نوشین انصاری
|
تاریخ : شنبه 28 اسفند 1395 - ساعت 12:15:04
چاپ خبر

سالار عقیلی در شوک از دست دادن افشین یداللهی

سالار عقیلی عنوان کرد: متاسفم که خیلی زود این دوست و همکار عزیز را از دست دادیم، هنوز در شوک هستم و برایم قابل باور نیست.

سالار عقیلی در شوک از دست دادن افشین یداللهی

سالار عقیلی خواننده موسیقی سنتی کشورمان، در خصوص زنده یاد افشین یداللهی و همکاری خود با او گفت: من حدود 10 سال در خدمت دکتر افشین یداللهی بودم و شاید تنها کسی هستم که در آثار زیادی، اشعار و ترانه‌های زیبای او را که بخش اعظم آن ملی و حماسی بوده، اجرا کردم. متاسفم که خیلی زود این دوست و همکار عزیز را از دست دادیم، هنوز در شوک هستم و برایم قابل باور نیست.

خواننده «مه باران» در پاسخ به اینکه همکاری شما با زنده یاد افشین یدالهی چگونه بود گفت: اولین همکاری من با دکتر افشین یدالهی «چله به چله» و پس از آن سریال «تبریز در مه» و فعالیت اخیر ما با هم در معمای شاه بود.

وی افزود: من افتخار داشتم به همراه بابک زرین‌پور در بسیاری از آثار دکتر افشین یدالهی همکاری داشته باشم. خیلی از آنها بعد از ضبط هنوز منتشر نشده و امیدوارم این اتفاق هرچه زودتر بیفتد.

عقیلی بیان کرد: روز درگذشت افشین باید برنامه ای را که از قبل قرارداد بسته بودم، اجرا می کردم اما به هیچ وجه روحیه خواندن نداشتم. اصلا قادر به اجرای آثار افشین یداللهی نبودم و دل و زبانم برای گفتن زنده یاد افشین یداللهی با من یاری نمی‌کرد. از خداوند قدرت و تحملی می‌خواهم تا در نبودش بتوانم، آثار دوست و همراه همیشگی‌ام  را بر روی صحنه اجرا کنم .

عقیلی در رابطه با خاطره‌ای از افشین یداللهی گفت: خاطره‌ ماندگار من با افشین یداللهی بر می‌گردد به زمان ضبط پایانی تیتراژ سریال «تبریز در مه». کارگردان مجموعه محمدرضا ورزی از من خواست تا آوازی را برای آن لحظه بخوانم و دکتر یداللهی بعد از 5 دقیقه شعر زیبای «وقتی وطن به خون خودش تشنه می‌شود، عشق است اگر نصیب رگم دشنه می‌شود/ خون مرا بریز به رگ های میهنم، هرگز به حرمت وطنم دم نمیزنم » را سرود و ما آن را در استودیو اجرا کردیم . واقعا نمی‌دانم بعد از افشین چه کسی به این صورت در اشعار ما اعجاز می‌کند. 

خواننده «معمای شاه» تصریح کرد: از نظر من افشین یداللهی شاعر و ترانه‌سرا نبود، بلکه انسانی آزاده و پاک نهاد بود. به طوری که خلوص وجود او در سروده‌ها و اشعارش نیز به چشم می‌خورد  و به همین دلیل است که آثاری مثل «وطنم ای شکوه پابرجا، در دل التهاب دوران ها» و مابقی اشعار  او در قلب مردم  نفوذ کرد.

عقیلی در پایان بیان کرد: سال 1395 سال خوبی برای هنر نبود، به دلیل اینکه دوستان عزیزی مثل حسن جوهرچی، علی معلم، خسرو شجاع زاده  و  این بار هم افشین یداللهی را از دست دادیم. از  خداوند مغفرت و آمرزش برای همه رفتگان خواستارم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

افشین یداللهی,اشعار افشین یداللهی,دکتر افشین یداللهی,ترانه,شعر,خانه ترانه,سالار عقیلی
آمار بازدید : 1,201
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500