ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نوشین انصاری
|
تاریخ : چهارشنبه 16 فروردین 1396 - ساعت 12:00:28
چاپ خبر

«پَرسه» با نوای تار فرج‌نژاد منتشر شد/ طغیان در آرامش محض

قطعه «پرسه» با هنرمندی میدیا فرج نژاد نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی در قالب دومین اثر پروژه «عصیان» در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.

«پَرسه» با نوای تار فرج‌نژاد منتشر شد/ طغیان در آرامش محض

میدیا فرج‌نژاد نوازنده تار و آهنگساز موسیقی ایرانی پروژه‌ای با عنوان «عصیان» طراحی کرده که قرار است قطعه‌های آن به صورت تدریجی منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد. این پروژه شامل چندین قطعه‌ موسیقی با محوریت تار است که به صورت صوتی و تصویری ضبط و به تفکیک منتشر می‌شود. در نهایت هم همه‌ این آثار در قالب آلبومی به بازار ارائه خواهد شد.

نخستین گام این پروژه قطعه «تارَنگ» بود که پیشتر به صورت صوتی و تصویری منتشر شد و اکنون دومین قطعه از این پروژه با عنوانِ «پرسه» منتشر می‌شود. این قطعه در آواز اصفهان نواخته شده و صدابردارش پیمان توسلی است. آثاری که در قالب پروژه‌ «عصیان» ساخته می شوند، سعی در ایجاد فضایی موسیقایی مبتنی بر نغمات موسیقی اصیل ایرانی اما با رویکردی امروزی و نگاهی نوگرایانه را دارد. در ادامه می توانید این قطعه را از طریق وب سایت «مای ریتم» آنلاین بشنوید و در صورت تمایل دانلود نمایید.

گفتنی است، بهزاد عبدی از آهنگسازان مطرح موسیقی، یادداشتی برای قطعه‌ی «پرسه» نگاشته که متن این یادداشت به این شرح است:

«قطعه‌ای که مثل رود جاری است، زلال است، نُت هایش دیدنی‌اند و پر از تصاویری است بی بدیل از ذهن سیال و چه بسا طغیانگر آهنگساز و نوازنده آن. این رود حتما به بی نهایت می‌رسد و ابدی است و تا دریا، دریاست این رود به او می‌پیوندد. جرعه‌ای از این رود نیوش کنی مست می‌شوی و همراهش می‌شوی.

قطعه فرم مستحکمی دارد و در عین حال منعطف. ایستاده بر سکوی کهن به آینده نظاره می‌کند و از حالات و رفتار موسیقی نو که همانا تصورات زیبای نوازنده است سرچشمه می‌گیرد. تکنیک اجرایی آن استفاده کمتر از دست راست (مضراب است) و چه خوب که از قلب فرمان می‌گیرد. درود بر میدیای عزیز که همواره خلاق است و طغیانش حتی در آرامشش هویداست.»

برای پخش آنلاین و در صورت تمایل دانلود قطعه «پرسه» اینجا را کلیک کنید.

میدیا فرج نژاد,عصیان,تارنگ,آلبوم عصیان,آلبوم عصیان میدیا فرج نژاد,پرسه,آهنگ پرسه,دانلود آهنگ پرسه,آهنگ پرسه میدیا فرج نژاد,دانلود آهنگ پرسه میدیا فرج نژاد,بهزاد عبدی
آمار بازدید : 962
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500