ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نوشین انصاری
|
تاریخ : شنبه 19 فروردین 1396 - ساعت 20:59:18
چاپ خبر

ارکستر ملی به خوانندگی «محمد اصفهانی» روی صحنه می‌رود

ارکستر ملی به رهبری «فریدون شهبازیان» اولین اجرای خود در سال جاری را با خوانندگی «محمد اصفهانی» و بر اساس آثاری از همایون خرم، حسین دهلوی و فریدون شهبازیان، سی‌ویکم فروردین ماه و اول اردیبهشت ماه برگزار خواهد کرد.

ارکستر ملی به خوانندگی «محمد اصفهانی» روی صحنه می‌رود

به گزارش مای ریتم و به نقل از موسیقی ما، این کنسرت براساسِ قطعاتِ خاطره‌انگیزی چون «تو ای پری کجایی» و غیره است که »کامبیز روشن‌روان» آن را برای ارکستر تنظیم کرده است. از جمله قطعاتی که در این کنسرت اجرا می‌شود، می‌توان به قطعه‌ی «بندباز» اثر استاد دهلوی اشاره کرد که «مسیح تحویلداری» آن سولوی تار آن را برعهده خواهد داشت.

«فریدون شهبازیان» مدتی است ارکستر ملی ایران را رهبری می‌کند. اولین برنامه‌ی ارکستر ملی، اجرا همراه با «علیرضا افتخاری» به عنوان خواننده بود. «شهبازیان» در طول زندگی هنری خود اتفاقات مهمی را رقم زده است؛ او در حالی چوب رهبری ارکستر ملی را در دست گرفته که از سنین نوجوانی در ارکستر سمفونیک تهران -به رهبری حشمت سنجری و بعدها فرهاد مشکات- نوازنده بود و در سال ۱۳۴۶ رهبر گروه کر و ارکستر سمفونیک رادیو شد و علاوه بر آن، در ارکستر صبا و خالقی نیز می‌نواخته است.

در آخرین کنسرتِ این ارکستر، سه قطعه از ساخته‌های استاد دهلوی از جمله سرود گل، کنسرتینو برای سنتور و ارکستر و همچنین دو قطعه از ساخته‌های شهبازیان با نام پرلود «گریز» و پرلود «پرهیز عاشقانه» اجرا شد. در کنار این قطعات، افتخاری، منتخبی از آلبوم‌های «نیلوفرانه» (به آهنگسازی عباس خوشدل) و «شور عشق» (به آهنگسازی فریدون شهبازیان) نیز دارد.

ارکستر ملی، برنامه‌ای برای اجرا در چند شهرستان دارد که به تدریج انجام می‌شود.

ارکستر ملی,ارکستر ملی ایران,فریدون شهبازیان,محمد اصفهانی
آمار بازدید : 1,119
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500