ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نوشین انصاری
|
تاریخ : سه‌شنبه 22 فروردین 1396 - ساعت 11:23:57
چاپ خبر

آوانگاری آثار بزرگان موسیقی در کتاب «دُر آهنگ»

آثار تعدادی از هنرمندان منتخب موسیقی ایران در حوزه سنتورنوازی در قالب کتابی با عنوان «دُر آهنگ» نوشته محمود بامداد آوانگاری شد.

آوانگاری آثار بزرگان موسیقی در کتاب «دُر آهنگ»

این اثر حاوی ۱۰ قطعه ضربی برگزیده از ۱۰ استاد ویولن از جمله رضا محجوبی، علی تجویدی، پرویز یاحقی و اسدالله ملک، تار متشکل از جلیل شهناز و فرهنگ شریف، سه‌تار از جمله ارسلان درگاهی و احمد عبادی، نی حسن کسایی  و قانون سیمین آقارضی در دستگاه شور، آواز ابوعطا و آواز دشتی است که عمدتاً به‌صورت تک‌نوازی و بداهه‌نوازی اجرا شده‌اند و برای نخستین‌بار در این اثر آوانگاری و برای ساز سنتور تنظیم شده است.

نت‌نگاشته‌های این کتاب برای نوازندگان دیگر سازهای ایرانی نیز قابل استفاده است.

در توضیح این کتاب آمده است: «بسیاری از قطعات کنونی که با سازهای ایرانی اجرا می‌شوند کمتر تعلقی به شیوۀ ملودی‌پردازی ایرانی دارند و صرف اجرای قطعه‌ای با یک ساز ایرانی نمی‌توان گفت موسیقی ایرانی اجرا می‌شود. در شرایط کنونی برای آشنایی بیشتر هنرجویانی که با نحوۀ نوازندگی مبتنی بر تک‌نوازی و بداهه‌نوازی و نغمه‌سازی استادان برجستۀ موسیقی دستگاهی آشنایی کمی دارند، نت‌نگاری قطعات و نواخته‌های ایشان به‌منظور اجرای آنها بسیار مفید و راهنما و راهگشاست.»

منبع: خبرگزاری مهر

کتاب در آهنگ,در آهنگ,محمود بامداد,رضا محجوبی,علی تجویدی,پرویز یاحقی,اسدالله ملک,جلیل شهناز,فرهنگ شریف,ارسلان درگاهی,احمد عبادی,نی,حسن کسایی,قانون,سیمین آقارضی,دستگاه شور,آواز ابوعطا,آواز دشتی
آمار بازدید : 1,192
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500