ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نوشین انصاری
|
تاریخ : پنج‌شنبه 24 فروردین 1396 - ساعت 10:44:36
چاپ خبر

«آبرون» در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می رود

کنسرت گروه «آبرون» به سرپرستی مسعود عظیمی فر با عنوان «ترانه های سرزمین مادری» در تاریخ ۲۸ و ۲۹ فروردین در سالن فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می رود.

«آبرون» در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می رود

گروه موسیقی آبرون در سال ۱۳۹۱ به سرپرستی مسعود عظیمی فر (خواننده گروه) تاسیس شد و اولین اجرای رسمی خود را در شهر اصفهان در ۲ شب روی صحنه برد. آهنگ های گروه برگرفته از ملودی های ترانه های فولکلوریک ایران است که با تنظیمی متفاوت که بیشتر به سمت موسیقی جز تمایل دارد، اجرا می شود.

دیگر اعضای اصلی گروه عبارتند از آربی بابومیان (نوازنده پیانو) مدیر هنری گروه و همچنین تنظیم کننده قطعات است. وی تحصیل کرده دکتری آهنگسازی و رهبری ارکستر سمفونیک از ارمنستان است. همچنین محسن طاهرزاده نوازنده دف و سازهای کوبه ای تا کنون موفق به برگزاری کنسرت هایی در کشورهایی همچون آلمان، اتریش، فرانسه، سوییس، روسیه، بلغارستان، ترکمنستان، ترکیه، ایرلند و ... شده است. یسنا جهانگیری نیز از سال ۹۴ به عنوان مدیر برنامه به این گروه اضافه شده است.

عظیمی فر درباره شکل گیری و هدف این گروه گفت: نام آبرون برگرفته از نام فارسی گل همیشه بهار است  که ماهیت ملودی ها و نغمه های فولکلوریک ایرانی را در خود جای داده است. آبرون با هدف معرفی فرهنگ و هنر ایران و پیوند آن به موسیقی جهانی پا در عرصه بین الملل نهاد تا داشته های خود را در کنار فرهنگ و هنر دیگر کشورها ارائه دهد، محک بزند و رشد کند. آرزوی «آبرون» داشتن دنیایی سرشار از صلح و دوستی برای تمام ملت های دنیا است و در این راه تلاش خواهد کرد.

«آبرون» تا کنون در شهرهای تفلیس (گرجستان)، ژوهانسبورگ، کیپ تاون و بلوم فونتین (آفریقای جنوبی)، تهران و اصفهان روی صحنه رفته است و به زودی تور اروپایی خود را از ابتدای تابستان ۱۳۹۶ آغاز خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

آبرون,گروه آبرون,گروه موسیقی آبرون,کنسرت گروه آبرون,کنسرت گروه موسیقی آبرون,فرهنگسرای نیاوران,مسعود عظیمی فر,ترانه های سرزمین مادری
آمار بازدید : 989
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500